Ik heb 4 maanden in Cochabamba gewoond (jan '07 t/m mei '07) en ben toen op vakantie gegaan naar Peru. Dit hebben wij via La Paz en het Titicaca meer gedaan en we zijn uiteindelijk 1 week in Cuzco gebleven. Alleen over Santra Cruz en Lima kan ik je dus niets vertellen.
Als je vanuit Cochabamba een keer toch naar de jungle wilt (dit hebben wij gewoon zonder malaria middelen gedaan) kun je naar Chapare. In ongeveer 4 uur rijden ben je in Villa Tunari, het vakantie dorp van de bewoners in Cochabamba.
Er is niet zo heel veel te doen maar om even de jungle te proeven is het echt heel erg leuk

.
Verder hoord ik het wel als je vragen hebt, er is namelijk genoeg over te vertellen!
Voor het reizen kan ik je wel al wat tips geven. Als je naar La Paz gaat zou ik in Cochabamba pillen kopen tegen hoogte ziekte. Deze kun je innemen als je een tijdje in de bus zit.
Als je steeds hoger gaat krijg je namelijk last van erge hoofdpijn, duizeligheid, misselijk; kortom je voelt je echt beroerd. Je moet er dan nog wel op letten dat je genoeg drinkt.
Verder ben je per busreis ongeveer 6 a 7 euro kwijt (enkeltje Cochabamba - La Paz bijv.). Dit is dan voor een bus 'cama' slaapbus) Hier kun je echt wel een reis van 12 uur in doorbrengen. Lekker de stoel uitklappen en slapen maar. Wij hadden zelf goede ervaringen met de busmaatschappij 'Cosmo'.
Wel zou ik er echt voor zorgen dat je genoeg warme kleding/ een deken bij je hebt.
Het kan 's nachts echt ontzettend koud worden namelijk! En dan slaap je niet fijn..