Ik ben een fervent gebruiker van bittorrent (gebruik de nieuwste mutorrent) en ik zit met een nogal irritant probleem. De upload is namelijk niet wat het zou moeten zijn. Mijn verbinding is 860 up, dus daar moet je minstens zo'n ~75 KB/sec upload mee kunnen halen.
Nu is het probleem dat-ie die snelheid ook wel kan halen (rond de 85) alleen het is niet constant. In mutorrent 'zwabbert' de up speed heen en weer tussen de 45 en 75 als ik de max op 75 zet, zet ik 'm lager - bijvoorbeeld 60 - dan zwabbert de up speed tussen de 25 en 60. Heel vreemd.
Het surfen gaat ook veel trager dan het zou moeten. Normaal gesproken kun je, na een tijdje als alle connections goed open zijn en de tracker online is, op zich prima surfen. Maar nu wordt door bt mijn surfgedrag echt heel traag.
Wat heb ik gedaan? Firewall in Windows aan/uit gezet, in de router aan/uit gezet, NAT-poorten staan goed en mutorrent kan keurig remote connections laten inkomen. Ook een kale reinstall hielp niet. Down speed is ook wel precies wat het moet zijn, gewoon het maximum van een 4.5 mbit verbinding (zo'n ~430 KB/sec down).
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Het is vrij irritant namelijk.
|