Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2007, 20:48
Verwijderd
Ik geef training bij de Fjes op de korfbal (kinderen van een jaar of 6 t/m 8). Nou was het idee om vlak voor sinterklaas een echte zwarte pietentraining ofzo te houden. Ik heb alleen niet veel meer creative ideeen dan over een bank lopen (lopen op de dakrand), gooien met (ingepakte) bal (kadootjes in de schoorsteen). Nou had ik de vraag of er mensen zijn met nog meer creative ideeen. En misschien hebben andere mensen die training geven bij een sport of een gymles op een basisschool moeten geven er ook wel wat aan.. bedankt alvast
Advertentie
Oud 26-11-2007, 20:57
Rooster
Rooster is offline
wat ik vroeger ooit heb gedaan:
een parcour afleggen via allerlei toestellen met een pakje
Oud 26-11-2007, 21:56
Hawahaai
Hawahaai is offline
Voor mijn stage in groep 3 heb ik een heleboel Pietenspelletjes gezocht (en er een paar van gebruikt):
  • pieten lopen over het dak met een cadeautje in hun hand (over de onderkant van een bank lopen met een blok in de hand, tussendoor overstappen op een andere bank). Eraf en teruglopen.
  • Cadeautjes in een schoorsteen gooien (bal in een korf).
  • Pakjes van het schip naar de zak brengen (kinderen in een rij, bal overgooien/doorgeven).
  • Flat beklimmen (wandrek, dikke mat met touw beklimmen)
  • Opstijgen op Amerigo (een bok/kast)
  • zwaaien van dak naar dak (van bank/kast naar bank/kast met de touwen)
  • wandrek/trapezium opklimmen en via een bank naar beneden glijden
  • sjoelen met pepernoten
Oud 27-11-2007, 21:10
Verwijderd
klinkt al tof
Oud 27-11-2007, 22:43
AlopiA
AlopiA is offline
Ik zal ook nog eens nadenken, maar je moet wel een pietendiploma maken dan, dat vond ik altijd heel leuk vroeger
Oud 28-11-2007, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Ik zal ook nog eens nadenken, maar je moet wel een pietendiploma maken dan, dat vond ik altijd heel leuk vroeger

klopppt
Oud 28-11-2007, 16:49
Missy
Missy is offline
Citaat:
Iedereen was altijd zo trots. Uiteraard ook de kindjes die het wat minder doen een pietendiploma geven. Vroeger mochten we ook altijd onze eigen pakjes magen en dan pietengym.
Oud 29-11-2007, 13:27
Verwijderd
Heb je een hele gymzaal met attributen tot je beschikking?

De ideeën van HaWaHaai zijn natuurlijk .

Misschien nog wat:
- Ik ben even de naam kwijt, maar je hebt zo'n spel waarin de kinderen in twee groepen verdeeld worden, de groepen staan allebei aan één kant van de gymzaal achter de lijn. Bij één lijn staan van die pionnendingen, de ene groep moet ze verdedigen en de andere groep moet ze stelen. Zo iets kan ook als levend kwartet (vier verschillende dingen op vier matten, kinderen in vier groepen verdelen, zij moeten stelen en de spullen op hun eigen mat verdedigen). (Ipv pionnendingen en als spullen natuurlijk (verschillende) pakjes gebruiken.)
- Apenkooi, maar dan alleen maar dakendingen opstellen en bv. met een pakje laten lopen ofzo.
- Als opwarmertje: Hoofdpiet doet iets voor, de anderen doen dat na. (Je kunt zelf hoofdpiet zijn, maar ook een kind of de groep opdelen in groepjes en ieder groepje een hoofdpiet geven.)

Om misschien nog iets 'korfbalachtigs' te doen zou je idd ook pakjes in de korf kunnen gooien en de kinderen kunnen laten overgooien met pakjes.

Op http://korfbal.ict4us.com/korfbal/ staat vast nog wel iets dat je om kunt toveren als pieteniets.
Oud 07-12-2007, 12:23
Verwijderd
bedankt voor de tips, sommige hebben we echt wat aan gehad

en verder, de training was super
Advertentie

Regels voor berichten