Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2007, 09:32
Rooster
Rooster is offline
Bij ons zette de buurman ze altijd op de stoep en ramde vervolgens hard op de deur waarna ik hysterisch naar de deur rende om een zak aan te treffen.

Het jaar dat we de sjoelbak kregen werd er geklopt, stond er niets, werd er aan de achterdeur geklopt, stond er een sjoelbak achter, werd er vervolgens weer op de voordeur gebonkt en toen stond de zak er wel

Één jaar kon de buurman niet, en toen ging pap naar de wc en kwam hij terug met de zin " KIJK NOU EENS WAT IK IN DE GANG VOND!"

Toen ik "het" wist zette mam gewoon een grote zak in de gang waar pap en ik dan ook een paar cadeautjes in konden stoppen (maar ja, mam kocht eigenlijk gewoon alles)
Advertentie
Oud 15-11-2007, 09:55
flyaway
flyaway is offline
Ha leuk topic!
Mijn moeder moest altijd toevallig naar de wc en kwam dan terug met een zak die mijn opa en oma daar hadden neergezet, 'kijk nou eens wat buiten voor de deur stond!' En dan was ik Sinterklaas altijd heel dankbaar
Oud 15-11-2007, 10:10
Ieke
Ieke is offline
Ik geloof dat we verschillende varianten gehad hebben. Van een buurman, tot mijn vader tot een echte sinterklaas. Zeker toen we nog heel klein waren en het bij opa en oma vierde met alle kleinkinderen was mooi. Ze hadden altijd een enorm spurise achtig iets waar dan alle kadotjes in zaten. Zo hebben we ooit eens een stoomboot van 2 meter gehad, of een rij huisjes (wat daarna geweldig speelgoed was natuurlijk) en dan een 'echte' Sinterklaas en pieten.
Oud 15-11-2007, 13:15
Mara
Mara is offline
Mijn ouders hadden ze op zolder. M'n vader ging op een gegeven moment naar boven (viel ons ook helemaal niet op) en bracht de zak naar beneden, in de gang. Voordeur op een kier en dan kwam de buurjongen langs en die deed de deur naar de woonkamer open op een kier en smeet dan heel veel pepernoten naar binnen en rende dan vlug weer naar huis. En tadaa, daar stonden de cadeautjes van sinterklaas in de gang!
Oud 15-11-2007, 13:21
zeep007
zeep007 is offline
Wij zaten gespannen in de woonkamer naar filmpjes te kijken enzo. En dan werd er ineens heel hard gebonkt, en dan renden we naar zolder en dan lag de trap vol snoep en lag er op de hal daar een zak of 2 vol met cadeau's.
Ik heb met altijd afgevraagd waar dat gebonk dan vandaag kwam, maar dat was mijn pa die tegen de zijkant van de bank sloeg En wat ik ook altijd raar vond was dat ik dus regelmatig op de zolder ging kijken, mar na dat gebonk was er ineens snoep en troep! Dus hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen...
Oud 15-11-2007, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Bij ons zette de buurman ze altijd op de stoep en ramde vervolgens hard op de deur waarna ik hysterisch naar de deur rende om een zak aan te treffen.
Zo ging het ook bij ons.
De buurvrouw heeft ook nog een keer opgebeld, om te vertellen dat Sinterklaas zich vergist had.
Citaat:
Het jaar dat we de sjoelbak kregen
Toen stond de zak voor de deur, met een briefje ongeveer op de bodem en stond de sjoelbak in de tuin, bij de achterdeur. De poort zat wel op slot, wat dan weer een beetje raar was.
Oud 15-11-2007, 15:33
Hawahaai
Hawahaai is offline
Thuis: mijn zusje, papa en ik keken tv of deden een spelletje en dan werd er gebeld bij de voordeur (door mijn moeder dus). Wij renden naar de voordeur, deden de voordeur open, en in de tussentijd kwam mijn moeder dan weer via de keuken naar ons toe, om te kijken wat we gevonden hadden.
Bij mijn opa en oma (woonden op een boerderij): terwijl wij naar binnen gingen, bracht papa de cadeaus naar de stal. Iedereen zat gezellig bij elkaar, en op een gegeven moment ging mijn oom weg. Op de een of andere manier was het mini-raampje in de (niet-gebruikte) voordeur altijd open als sinterklaas werd gevierd, en daar kwam dan een arm met een zwarte handschoen doorheen, die strooigoed naar binnen gooide. Alle kinderen gingen dan als een gek graaien, en even later kwam mijn oom dan terug "van de wc" en vertelde dat hij een zwarte piet weg zag rennen bij de schuur. Wij gingen daar achter aan en vonden zo natuurlijk de cadeautjes.
Bij mijn andere oma: mijn zusje en ik gingen altijd meteen door de achterdeur naar oma in de woonkamer, om te kletsen. Haar slaapkamerraam is naast de achterdeur, en terwijl wij binnen waren, sleepten mijn vader en moeder die cadeaus dan door het slaapkamerraam de slaapkamer in. Als iedereen er was, zei ineens een van de tantes "hee, volgens mij hoorde ik iets... heeft iemand anders het ook gehoord?" en dan gingen we heel snel in de slaapkamer kijken, en daar stonden dan dus de cadeaus.

Aargh, wat een lang verhaal

Edit: Oja, ik heb ook een keer een paard met koets van Barbie gekregen; toen kreeg ik een lege doos met een gedicht erin, dat Zwarte Piet het cadeau onweerstaanbaar vond en er al mee gespeeld had, maar dat het op zolder achtergelaten was, omdat het toch voor mij bedoeld was. Ik wist niet hoe snel ik naar boven moest hollen toen...
Oud 15-11-2007, 19:38
Vinniebar
Vinniebar is offline
Mijn vader 'moest altijd naar de wc', en dumpte dan de zak bij de achterdeur (hoekhuis). In die 5 jaar nooit gemerkt.
Laatste 2 jaar dat m'n broertje nog in het bestaan van de oude man geloofde, zette ik 't voor de achterdeur. Is toch wel leuk en grappig dan...
Wat een tijd...

btw: Grappig Topic met leuke en herkenbare verhalen
Oud 15-11-2007, 19:43
marrel
marrel is offline
Meestal hadden m'n zusje en ik 's avonds gedouched en dan moesten we van mama mee naar boven om ons haar te laten doen, maakte ze er een staartje in bij ons allebei en dan gingen we terug naar beneden en had papa de cadeautjes ergens vandaan gehaald en in de kamer gelegd. Was wel raar dat ik toen ik oud genoeg was om zelf mijn haar te doen ik toch mee naar boven moest

Bij m'n ene opa en oma lagen er altijd "opeens" cadeautjes in de hal wat opa of oma dan kan melden dat ze die opeens zag toen ze iets ging halen. Ze lagen altijd over de hele trap naar beneden, was wel heel mooi.

Andere opa en oma haalde het gewoon uit de hal dat die gebracht waren voor als wij kwamen zonder een heel bijzonder verhaaltje.
Oud 15-11-2007, 20:28
Verwijderd
Mn vader ging altijd even iets in de bijkeuken of keuken doen, dan zette hij via de garage de zak voor de voordeur en bonkte dan heel hard op de ramen en belde aan, dan ging ie gauw weer terug de garage in en dan kwamen mijn zusje en ik binnen met die zakken en dan was hij er ook weer.

Sja, ik vond het het leukste toen ik niet meer geloofde, maar mijnz usje nog wel. We schelen zes jaar dus toen ik wat ouder was was het voor mij ook leuk.

Ze hebben trouwens een keer alles op zolder laten staan en toen werd er ook op de deur gebonkt en aangebeld en toen lag er alleen een brief waar in stond dat lles op zolder lag.
Beetje flauw.
Oud 16-11-2007, 02:52
trophus
trophus is offline
Mijn vader ging altijd een sigaretje roken in de garage, liep om naar de voordeur, zette de gang in de zak. Bonkte op de deur v/d kamer, smeet pepernoten etc. naar binnen rende naar buiten, terug de garage in.

Nou toen wij dus naar de gang hollen, stond de zak met cadeaus daar ;x

Ja, mn vader rookte zo vaak n sigaretje dat t echt niet opviel

Later toen "het heuglijke feit" bekend was stond de zak altijd in de gang en deed iedereen zijn surprise (lootjessysteem) dr in
Oud 16-11-2007, 03:36
Verwijderd
Mijn ouders hebben ons nooit verteld dat het van sinterklaas oid kwam.
Altijd dat het van hun was.
Oud 16-11-2007, 09:03
AlopiA
AlopiA is offline
Mijn vader of moeder ging naar de wc/keuken oid, rende achterom met de zak cadeautjes, bonkte op de voordeur en rende weer terug zodat het net leek of je echt op de wc was geweest.
Oud 16-11-2007, 10:25
snoopy
snoopy is offline
Bij ons deed de buurman het ook.
Oud 16-11-2007, 10:47
Verwijderd
Ik weet het nog steeds niet.
Ik verdenk de buren. Bij ons verschilde het elk jaar. Het ene jaar werd er aangebeld en stond er een grote zak voor de voordeur, het volgende jaar werd er keihard op het kamerraam geramd en stond daar alles, het jaar daarna moesten we maar gewoon gaan zoeken, weer een jaar later werd er een briefje in de brievenbus gegooid met daarop een rijmpje dat erop neer kwam dat we op de zolder moesten gaan kijken. Daar stonden een paar cadeautjes, en er lag een briefje dat we naar de garage moesten lopen, daar lag weer een briefje, enzovoorts, enzovoorts, net zolang tot we alles bij elkaar hadden.
Nu ik erover nadenk, de buren zijn rond sinterklaas meestal op vakantie, en tis verschillende keren geweest dat er ook echt hard met pepernoten werd gegooid.
De kinderen van de buren (ongeveer tien jaar ouder) hebben wel eens sinterklaas en zwarte piet gespeeld. De buurjongen was sinterklaas, maar hij was te lang, dus was zijn pak te klein. Ik vond het toen zò raar dat Sinterklaas een spijkerbroek onder zijn jurk aanhad.
Oud 16-11-2007, 13:42
Verwijderd
Wij hadden vroeger een ren met kippen in de tuin, en m'n vader ging dan altijd de kippen voeren.
Of hout halen voor de open haard. En stom toevallig vond hij altijd ónze wasmand met cadeautjes erin
Oud 16-11-2007, 15:12
Vice
Vice is offline
Dat weet ik allemaal niet meer. Ik kan me een keer herinneren dat me ouders alle cadeautjes in één grote doos hadden gestopt en de doos zelf ingepakt.
Oud 16-11-2007, 15:34
kitkat
kitkat is offline
Bij ons deed de buurman altijd de deur open en zette alle cadeautjes binnen en belde daarna heel hard aan om zich daarna achter de auto te verstoppen. en altijd maar zoeken waar sinterklaas nou heen was gegaan en hoe alles binnen gekomen is.
Oud 16-11-2007, 16:53
Verwijderd
M'n vader ging wel eens even 'de fietsen binnen zetten' en net op dat moment werd er dan op het raam aan de voorkant getikt met een ring (van Sinterklaas he!!) en dan zoefden we naar de voordeur waar dan een wasmand met cadeautjes stond (jaren heb ik een zak heel raar gevonden, dat moest toch een wasmand zijn? ). Mijn overbuurvrouw heeft het ook eens gedaan, maar dat was vrij gevaarlijk, want ze moest dan heel snel het gangetje van de buren in rennen anders zouden we haar zien natuurlijk (we gingen soms ook nog even door de straat rennen om te kijken of we Sinterklaas nog zouden zien).
Ik geloof ook dat m'n vader een keer naar de wc ging, maar dat ging hij overleggen met m'n moeder, dat was wel heel raar. 'Zal ik nu naar de wc gaan of straks?' .. 'Hmm, wacht nog maar even!'
Oud 16-11-2007, 17:26
Verwijderd
Ik vraag me af hoe het dit jaar gaat.

Vorig jaar vond ik het niet zo leuk... We waren bezig met verbouwingen en hadden van de schuur (die aan het huis vast zit) een woonkamer gemaakt. We waren in de toekomstige woonkamer waar een paar meubels stonden. Ik wou even tv kijken en ging naar de 'woonkamer' Daar stond een zak met cadeaus. Ik had het dus niet al moeten zien... De bedoeling was dat mijn ouders zeiden: 'We gaan een film kijken ' Dan hadden we mee moeten lopen en de cadeautjes die ik al had gezien moeten aantreffen...
Oud 16-11-2007, 17:34
Luego
Luego is offline
Leuk topic!

Ik heb in al die jaren eigenlijk nooit gemerkt dat meestal een van mijn ouders er niet was als Sint langskwam, zat altijd veel te gespannen filmpjes te kijken of liedjes te zingen met mijn broer. Vaak was moeders dan ook op de piano aan het spelen en wij aan het zingen/rennen/dansen/gillen en kon paps ongemerkt 'naar het tiolet' en ze hebben ook een paar keer de buurman ingeschakeld geloof ik.
En 1 keer kwam Sint zelf langs, met zak en Pieten en al! Nog meer hysterie
Oud 16-11-2007, 18:09
drukknoopje
drukknoopje is offline
In alle chaos van vier jengelende meiden, opa, oma en eventueel nog wat andere mensen kon mijn moeder makkelijk even "koffie halen" of "plassen" of zoiets, waarna opeens de tuindeur open ging, en er flink wat pepernoten naar binnen gesmeten werden en dan stonden de kadootjes in zakken en in de wasmand voor de voordeur. Het viel echt niet op, want chaos.
Oud 16-11-2007, 18:14
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Hehe er werd altijd aangebeld of aangeklopt. Meestal door de buurman of iets dergelijks.
Oud 16-11-2007, 18:17
Verwijderd
Wij gingen als kind altijd onze opa van de bus halen en dan zetten mijn ouders ondertussen de bak met cadeautjes voor de deur. Zo verbazend dat we zwarte piet altijd net mis liepen.
Oud 17-11-2007, 00:50
Droomz
Droomz is offline
In een zak en dan deed mijn ma of ze de bel gehoord had Maar zij zette het gewoon buiten natuurlijk,
Oud 17-11-2007, 11:18
Bonga
Bonga is offline
zo'n beetje alles dat in de eerste post al stond.. ook moest ik een keer hout voor de kachel halen.. lag er een zak cadeautjes..
Oud 17-11-2007, 12:14
Verwijderd
Onze buurman (Piet ) zette de zak voor de voordeur. Was wel grappig dat we hem een keertje zagen wegrennen.
Oud 17-11-2007, 15:03
BleuEyes
BleuEyes is offline
De buurman bonkte altijd op 't raam.. En dan stond de zak met cadeautjes voor de deur..
Oud 18-11-2007, 09:49
Verwijderd
de zoon van vrienden van mijn ma, moest altijd bij ons op de deur bonken, en dan ook de zakken met kadootjes achterlaten, de deur stond dan op een kier, zodat hij ook wat snoep naar binnen kom smijten. De laatste keer was de hond zo erg geschrokken van dat gebonk, dat hij de jongen nog stratenlang woest blaffend achterna heeft gezeten.
Oud 18-11-2007, 16:36
Hanneke
Hanneke is offline
Mijn vader ging altijd naar de wc en belde/klopte dan.
Oud 21-11-2007, 09:29
Kryptonite
Kryptonite is offline
Het was per jaar verschillend. Mijn vader was wel meestal degene die de zak neerzette, alhoewel de buurman het ook wel eens heeft gedaan. Mijn vader zat die dag altijd heel lang op zijn werkkamer (waarschijnlijk moest hij de laatste gedichten nog schrijven...) en dan tegen de avond als we spelletjes zaten te doen of tv aan het kijken waren, bedacht hij opeens dat hij nog iets moest doen/halen van z'n kamer. Ik heb wel eens gedacht "Wat stom, nou is het Sinterklaas en nu is hij nog met z'n werk bezig", maar het viel dus niet op. Vervolgens werd er aangebeld en stond daar de zak (of een of andere jaren 70 creativiteit van mijn moeder). Vaak met veel wcrolletjes en luciferdoosjes met briefjes erin waar we de cadeautjes moesten zoeken.
Het is ook wel eens gebeurd dat er 's ochtends bij het wakker worden al een sliert met pakjes bij de voordeur hing. Dat hadden mijn ouders gedaan omdat mijn broertje Sinterklaas als heel stressvol ervaart en ons vooral toen hij er nog in geloofde rond die tijd het leven zuur maakte, dus dan waren we er gelijk vanaf
Oud 21-11-2007, 13:38
Verwijderd
Ze stonden op zolder in de wasmand. Maar mijn ouders hebben nooit verteld dat sinterklaas bestond en vanaf een paar dagen voor sinterklaas was de kamer van mn mama altijd op slot dus wij wisten het naadje van de kous wel.
Oud 22-11-2007, 13:14
RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
ik heb best lang in de sint geloofd, tot mn zevende denk ik wel.
mn broer tot zn negende hing altijd zoon leuke spanning rondom t feest

we zaten op sinterklaasavond tv te kijken en mn vader klopt heel opzichtig op tafel.
zegt ie "ga eens op zolder kijken, ik hoor gestommel"
en mn broer en ik, twee total retards, heel naief naar boven. struikelden we bijna over een krat vol kado's wat daar stond. maar die cadeau's boeiden ons niet.

we zijn denk wel een half uur op zoek geweest naar die pieten.

nooit gevonden mystery unsolved ) achteraf heel vaak om gelachen!
Oud 22-11-2007, 18:16
Verwijderd
bij ons werden de pakjes altijd door het huis heen verstopt, en die moesten we dan zoeken dmv gedichten die aanwijzingen hadden enzo we gingen altijd gewoon even rijden met pap, zodat zwarte piet de kans had de cadeaus te verstoppen
Oud 25-11-2007, 22:52
Lunatik
Lunatik is offline
Wat onorigineel allemaal , mijn ouders vonden het sinterklaasfeest altijd erg leuk en maakte er een gigantisch feest van zodat we echt de hele avond zoet waren. Elk jaar kwam er een andere piet bij ons op bezoek, de spelletjespiet, de feestpiet, de vroegevogelpiet, ga zo maar door. bij de feestpiet was er een enorme bos vol ballonnen en moest je de ballon kapotprikken daar zat dan een raadsel in waar het kadootje lag, want die waren altijd verstopt. en bij de ochtendpiet was er ook een spel gemakat met dobbelstenen en opdrachten en een zak kadootejs maar die kreeg je dus niet zomaar... Leve mijn ouders en ons sinterklaasfeest
Oud 26-11-2007, 19:15
Sherco
Sherco is offline
Als mijn opa en oma kwamen gingen mijn ouders naar buiten om gedag te zeggen, maar ik moest binnen blijven omdat het "veel te koud was" en "misschien kwam Sinterklaas wel en dan moest er toch iemand zijn". Ondertussen laadden mijn ouders de cadeaus uit en deden alles in onze wasmand. Als iedereen binnen was ging er een cd op met Sinterklaas liedjes (hard meezingen enzo), en ging mijn moeder op een gegeven moment "naar de wc", maar eigen sloop ze stilletjes naar buiten, zette de wasmand bij de voordeur en gooide een handvol pepernoten tegen de kamerdeur. Dat geluid van die pepernoten tegen de deur was altijd zo hard en ik was zo bang om daadwerkelijk Sinterklaas tegen te komen, dat ik nooit door heb gehad dat het mijn moeder was. Zo leuk dat je al die jaren niet doorhebt dat de cadeaus ALTIJD komen als je moeder op de wc zit
Oud 26-11-2007, 19:18
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Wat onorigineel allemaal , mijn ouders vonden het sinterklaasfeest altijd erg leuk en maakte er een gigantisch feest van zodat we echt de hele avond zoet waren...
Bij ons waren er gewoon zoveel cadeautjes dat we wel de hele avond zoet waren (of tenminste ik)
Oud 27-11-2007, 11:29
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Bij ons ging het altijd wel ongeveer hetzelfde.

Op 5 december waren we altijd een deel van de dag weg (naar school, opa en oma, oom's en tante's enz.) Als we dan thuiskwamen lagen er in/om de open haard altijd kadootjes, met voor elk van ons een envelop met gedicht.
Daar stond in waar we ons eerste kadootje moesten zoeken (die lagen verspreid door heel het huis ) Bij dat kadootje zat weer een gedicht enzovoorts.

Een keer heeft m'n broertje wel die gedichtjes op de computer gevonden, en hij snapte er niets van want we hadden een wachtwoord op de pc. Toen heeft m'n moeder maar verzonnen dat zwarte piet een brief had gestuurd waarin ie vroeg of ie de computer mocht gebruiken :')
Oud 27-11-2007, 15:45
Verwijderd
Bij ons gaat het nog zoals vroeger aangezien ik nu weer een zusje heb van 3 jaar. Eerst was het altijd mijn vader of moeder die naar de 'wc' was, maar eigenlijk de spullen voor de deur zette en op de deur bonkte vorig jaar heb ik het volgens mij gedaan
Oud 28-11-2007, 09:33
Verwijderd
bij ons kwamen ze gewoon via de schoorsteen en we vonden ze 's ochtends?
Oud 29-11-2007, 23:00
Verwijderd
Me vader ging altijd rondje lopen met de hond.
en paar minuten later werd er op het raam gebonkt.
Kwam die weer rustig aanlopen en altijd heel verasd zijn dat de cadeautjes er waren
Oud 30-11-2007, 16:40
Viadi
Viadi is offline
Bij mij thuis zorgde m'n moeder er altijd voor dat m'n broertje en ik met de lego speelden (de hoek waar dat stond was het verst van de deur verwijderd, vandaar). Vervolgens ging m'n vader 'hout halen' voor de open haard. Opeens ging de deur dan op een kier, kwam er een zwarte handschoen die pepernoten naar binnen wierp. Wij opstaan, en hysterisch gillend naar de deur rennen. M'n moeder ging dan altijd
'per ongeluk' in de weg lopen, of gleed 'zomaar' uit waardoor wij de deur niet open kregen. Kwaad dat we ieder jaar waren ^^ Als we dan eindelijk bij de deur waren vonden we de zak met cadeautjes in de gang, en kwam m'n vader via de achterdeur weer binnen met z'n armen vol takken ('Papa papa, Zwarte Piet was net hier!' 'Nee! Heb ik hem nou ALWEER gemist!?')

Toen ik nog heel fanatiek geloofde heb ik ooit eens aan Sinterklaas gevraagd of hij zelf lang wilde komen op pakjesavond, waarop ik een brief terug kreeg met de medeling dat hij het zelf helaas te druk had, maar dat hij wel een Piet wilde sturen als ik dat leuk zou vinden. Dus toen kwam de achterbuurjongen de pakjes brengen ^^
Advertentie

Regels voor berichten