![]() |
|
![]() |
Hallo,
Ik ben 17 jaar en volg een schriftelijke cursus Havo via het NHA. Omdat ik heb vernomen dat ik niet aan de leerplicht zou voldoen met een schriftelijke thuisstudie, werd ik gedwongen nog een andere opleiding te doen. Achteraf twijfel ik nu of ik wellicht verkeerd geïnformeerd ben geweest, en dat ik misschien alsnog aan de leerplicht kan voldoen met enkel de Havo cursus. Deze gegevens heb ik op http://www.leerlplicht.net gevonden: Voldoet mijn kind aan de Leerplichtwet als het thuis een cursus volgt? Uw kind moet voldoen aan de eis van de Leerplichtwet dat je op een school of instelling staat ingeschreven. Als je thuis een cursus volgt dan moet die cursus of de instelling die de cursus verzorgt zijn erkend door het ministerie van onderwijs, cultuur en wetenschap. en deze informatie heb ik gevonden op het betreffende cursusinstituut (http://www.nha.nl): Erkend door de minister van onderwijs De NHA is erkend door de minister van onderwijs, cultuur en wetenschappen op grond van de WEO en de WEB voorzover het onderwijs onder de reikwijdte van de wet valt. Je bent hierdoor verzekerd van perfecte kwaliteit volgens de laatste normen, een vakkundige voorlichting, een gedegen begeleiding door gediplomeerde docenten en een optimale service. Het lijkt dus of het gewoon mogelijk is, er is echter geen zekerheid... Misschien weet iemand hier meer van of heeft iemand meer ervaring met zulke problemen. Het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen heeft mij namelijk ook geen ophelderingen gegeven. Bij voorbaat dank! Dion. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan me niet alles meer herinneren, mijn moeder heeft ook een deel geregeld. Maar goed, ik moest zo'n onderwijskaart bij de IBG inleveren als bewijs dat ik onderwijs genoot, als dat nog steeds zo werkt, dan is een schriftelijke cursus gewoon nog steeds mogelijk. Als ze echt contacturen eisen - dus echt les van een docent op een school - dan wordt het lastiger. |
![]() |
||
Citaat:
maar het is wendydrenthe@hotmail.com
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
vraag over leerplicht A_D | 5 | 31-10-2012 22:13 | |
Algemene schoolzaken |
Leerplicht femanon | 5 | 01-06-2011 23:43 | |
Werk, Geld & Recht |
RCM-wet en leerplicht. Lorelei | 15 | 02-05-2007 21:23 | |
Werk, Geld & Recht |
Leerplicht en HBO? Iboeboe | 12 | 31-10-2005 21:37 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
betoog: "Het is waanzin de leerplicht te verlengen tot achtien jaar." Guenevery | 0 | 23-10-2005 13:09 | |
Algemene schoolzaken |
Leerplicht, werkhouding en blijven zitten. Verwijderd | 12 | 19-05-2005 14:57 |