Hoi.
Ik heb Winamp 5.5 Lite (meer complete versies crashen constant) en ik heb een probleem. Hij wil mijn tags niet accepteren.
Ik heb een album in MP3-formaat. Ik pas de tags in Tag&Rename aan naar mijn wensen. Ik open de MP3's in Winamp en zie dat er andere (oudere) tags staan in plaats van mijn nieuwe. Op de één of andere manier zijn de ID3v2 tags weer 'teruggesprongen' naar hun oude informatie (en ook onder het 'Basic Info' tab staan ze verkeerd). Maar, als ik de bestanden open in Tag&Rename, ziet alles er prima uit zoals ik het ingevuld heb.
Is Winamp koppig en leest hij ergens een 'Basic Info' vandaag en past hij op basis daarvan mijn tags aan, of is het mogelijk dat iemand op één of andere manier extra die-hard, onoverschrijfbare ID3v2 tags in de bestanden heeft gebakken? Zoiets zou kunnen, want een eerdere versie van dit album die ik downloadde, was 'corrupt'.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Edit: Hm, ik veranderde nu de tags van één van de bestanden via Winamp en nu pakt hij hem wel. Maar, volgens Tag&Rename is de bitrate nu van van VBR (ik gok V2) versprongen naar 192 CBR, terwijl Audio Inspector nog steeds VBR zegt. Ik gok dus dat het ligt aan de bestanden zelf.
De logs die er bij zaten, zeggen o.a. dit:
- - -
EAC extraction logfile from 13. June 2007, 14:25 for CD
Infected Mushroom / Converting Vegetarians (CD1 - Trance Side)
Used drive : _NEC DVD_RW ND-2500A Adapter: 1 ID: 2
Read mode : Secure with NO C2, accurate stream, disable cache
Read offset correction : 48
Overread into Lead-In and Lead-Out : No
Used output format : C:\Program Files\Exact Audio Copy\Lame\lame.exe (User Defined Encoder)
128 kBit/s
Additional command line options : -V 0 --vbr-new --add-id3v2 --pad-id3v2 --ignore-tag-errors --ta "%a" --tt "%t" --tg "%m" --tl "%g" --ty "%y" --tn "%n" %s %d
Other options :
Fill up missing offset samples with silence : Yes
Delete leading and trailing silent blocks : No
Native Win32 interface for Win NT & 2000
- - -
Verder geen errors.
Laatst gewijzigd op 18-11-2007 om 20:29.
|