Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Als ik met m'n rugzak op pad ga, verplaats ik me meestal geen groot aantal kilometers. Ik reis dan (nadat ik wel regelrecht naar m'n beginpunt ben gereisd) vooral te voet of met de bus. Soms een stukje liften tussendoor. Ik ben gemiddeld niet meer dan 20 euro per dag kwijt, omdat ik altijd op (relatief goedkope) campings of bij boeren overnacht. Soms een nachtje wildkamperen is ook niet verkeerd. Koken doe ik zelf.
Wil ik grotere afstanden afleggen, dan gooi ik m'n tentje wel achter in de auto en ga ik daarmee toeren over de binnenwegen. |
![]() |
|
Ik reis vooral in Azië (en in het bijzonder Midden-Oosten -wél veilig voor vrouwen btw) en hou wel van het reizen op zich, vooral met de trein/bus dan, lange afstanden zijn
![]() Typische backpackbestemmingen voor een eerste keer die ik zo kan noemen zijn Thailand, Turkije, Egypte, India ... in Europa heb ik niet zoveel ervaring. Je mag niet ongeduldig zijn, moet tegen een stootje kunnen, enz.
||
Citaat:
Voor mij is rugzaktoerisme een mix van reizen om bij je bestemming te komen en reizen om het reizen. Ik vind ik de bus zitten dan ook geen verplichting; er zijn meestal genoeg dingen te zien, en er zijn genoeg interessante mensen te ontmoeten onderweg. Maar het is niet zo dat ik elke dag voor de lol 8 uur in een bus ga zitten, ik reis wel naar bestemmingen waar ik graag een dag wil doorbrengen. Verder verschilt het per plaats; soms reis je de volgende dag weer verder, soms blijf je een week hangen omdat het strand zo mooi is, de mensen zo gezellig zijn of omdat je geen zin hebt om weer je tas in te moeten pakken. Toen ik backpackte kwam ik bijna dagelijks boven de 50 euro per dag uit. 15 euro voor een overnachting, 10 euro voor eten, 5 euro voor 's ochtends een kop koffie, 's middags een sapje en 's avonds een biertje. Dan nog de kosten voor het reizen, en eventuele activiteiten... Het is 1 van de goedkopere manieren van reizen, maar je bent (tenzij je het echt goedkoop doet; dus kamperen, liften en eigen eten koken) gewoon bijna altijd redelijk wat geld kwijt. Ik ging voor het eerst backpacken toen ik net 18 was, in Nieuw Zeeland en Australie, veel makkelijker dan dat het daar is kan niet. Het is daar een groot onderdeel van de toeristenindustrie en je hebt bijna geen taalproblemen. Verder ligt het eraan hoe zelverzekerd je bent; de 1 zal zonder problemen een jaar door Zuid-Amerika trekken, de ander krijgt na 2 weken Engelend al heimwee. Eigenschappen die je wel/niet moet bezitten: het schiet niet op als je achter elke boom een boeman ziet en constant bang bent om beroofd, ontvoerd en vermoord te worden, dan zal je niet echt van je reis genieten denk ik. Maar aan de andere kant is het ook niet handig als je niet nadenkt en in jezelf continu in de problemen brengt.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Boeken over reizen Onbekend | 5 | 19-05-2003 14:29 |