Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2007, 22:54
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Omdat ik er over te denk van baantje te veranderen, ben ik erg benieuwd naar het uurloon van een kassamedewerker bij een bioscoop. Is er hier toevallig iemand die soortgelijk werk doet?

Ik heb de desbetreffende CAO opgezocht (wel uit 2003) en daar staat een minimum van 7,50 per uur als ik het goed begrepen heb, pagina 34: http://www.sdu.nl/staatscourant/cao/caopdf/10005.pdf
Oud 15-12-2007, 00:26
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
nope als je verder leest dan zie je dat voor medewerkers onder de 22 in schaal 1 of 2 het minimum jeugdloon geld ofwel euhhhh voor iemand van 19 nog geen 5 euro
Oud 15-12-2007, 00:35
Balance
Balance is offline
Ik neem aan dat dat gewoon onder de horeca CAO valt en dat is niet bijster veel op je 19e.
Oud 15-12-2007, 12:20
Roxy
Roxy is offline
Ik werk zelf ook in een bioscoop en we hebben ons eigen cao'tje. Ik ben er nu al enkele jaren 'servicemedewerker' en vanaf volgende maand leidinggevend/administratief iets. Ik zie hier http://www.nvbinfocentrum.nl/uploads..._1jan_2004.pdf dat kassamedewerkers gelijk zijn aan servicemedewerkers dus van van je in schaal 1 van die tabel die je onderaan ziet. Mijn bestandje is min of meer hetzelfde maar van een jaar later.

Alleen is het zo dat het minimum wat je ziet staat het minimumsalaris voor een volwassenen is. Ik krijg nu ook het bedrag wat bij schaal 1 + 24mnd staat, maar aangezien jij 19 bent zul je misschien gewoon het minimumjeugdloon voor een 19jarige krijgen. Dat was in ieder geval in mijn geval zo.
Oud 15-12-2007, 21:20
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Bedankt voor jullie reacties! Nu weet ik voorlopig voldoende! Vond het al vrij veel, 7,50 per uur, maar ik heb dus niet goed gekeken. Dan houd ik het voorlopig bij mijn huidige baantje, want dat verdient toch wel iets beter
Reageren

Regels voor berichten