Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2007, 14:31
Roodkopje
Roodkopje is offline
Nou, in de hoop dat hier wat computertechnische luitjes zitten, stel ik hier mijn brandende vraag:

Ik ben al een tijdje aan het denken om een nieuwe pc te kopen, die wat ik nu heb is langzamerhand aan het sterven.
Mja, ik heb niet heel veel geld, en wil ook niet echt iets supersonisch, als ie het maar doet, en snel ook.
Nu kom ik een hoop pc's tegen van het merk Packard Bell, dit zijn de goedkoopsten die ik tot nu toe heb gevonden. Mijn broer en nog wat andere mensen zeiden gelijk dat ik gek was als ik er een van Packard Bell zou kopen, want het was toch o zo'n slecht merk, en ik kon beter meer geld uitgeven voor eentje van een "goed merk" zoals HP of weet ik wat.
Maar, mijn toch wel een beetje computernerdige vriendje, beweerde dat Packard Bell allang geen onderdelen meer maakt, en dat dus eigenlijk alleen de behuizing van Packard Bell is, maar de onderdelen erin dus ook de processor en moederbord, van andere merken is.

Met andere woorden, dat het merk niet uitmaakt, dus dat een Packard Bell pc eigenlijk net zo goed is...
Help me, aub. Heeft er iemand een Packard Bell, zo ja, ben je tevreden/ontevreden en waarom?
En de echte kenners mogen uiteraard ook reageren op het ingewikkelde verhaal hierboven.

Alvast heeeeeeeeel erg bedankt, want ik kom er niet meer uit!
Oud 21-05-2007, 14:47
M@rco
M@rco is offline
Packard Bell maakt inderdaad helemaal niets zelf, maar dat doet eigenlijk geen enkele fabrikant. Wat zij doen is niets meer dan specificaties opstellen, een hele partij onderdelen bij fabrikanten X en Y bestellen en het hele zooitje in elkaar schroeven. Je vriend heeft dus gelijk. Wat natuurlijk wel zo zou kunnen zijn, is dat ze onderdelen van mindere kwaliteit inkopen (die lagere prijs komt tenslotte érgens vandaan) of dat de ondersteuning die ze op de PC's leveren bagger is. Ik zou het niet weten, heb niet echt ervaring met Packard Bell.

En trouwens, ervaringen van andere mensen zeggen vaker niks dan dat ze iets te betekenen hebben. Iederéén heeft wel een slechte ervaring met een product van merk X of kent iemand die dat heeft, maar ten eerste zegt één slechte ervaring niet zoveel en ten tweede zou het ook best aan die mensen zelf kunnen liggen. En mensen met slechte ervaringen hoor je naar verhouding natuurlijk ook veel vaker dan mensen bij wie alles naar tevredenheid werkt.

Laatst gewijzigd op 21-05-2007 om 14:52.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 15:45
T_ID
T_ID is offline
Tros Radar: "Er zijn zoveel klachten over Packard Bell dat de Consumentenbond zich met de zaak gaat bemoeien, en wellicht juridische stappen neemt."
url
Oud 21-05-2007, 17:35
M@rco
M@rco is offline
Zes jaar geleden ja, dat is waarschijnlijk totaal niet representatief voor de PB computers van tegenwoordig.
Oud 21-05-2007, 18:23
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
M@rco schreef op 21-05-2007 @ 18:35 :
Zes jaar geleden ja, dat is waarschijnlijk totaal niet representatief voor de PB computers van tegenwoordig.
idd.. hoe meer klachten.. hoe sneller ze er iets aan zullen doen..
Oud 22-05-2007, 10:02
gaming champion
gaming champion is offline
ik heb zelf een acer van 400 euro
Oud 22-05-2007, 10:37
phoxetis
phoxetis is offline
packard hell

zou het afraden, just my $0.02
Oud 22-05-2007, 11:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
M@rco schreef op 21-05-2007 @ 18:35 :
Ik vind anders ook recentere verhalen die erop neer komen dat ze domweg geen support of garantie bieden als er iets niet werkt of kapot gaat.

"Let wel koop nooit een Packard Bell!"
zelfs op hun eigen community forum
Oud 23-05-2007, 08:05
Moonspell
Moonspell is offline
nooit de slogan gehoord pak uit en bel?
Oud 23-05-2007, 15:57
Roodkopje
Roodkopje is offline
Oke, jullie zijn overduidelijk.
Oud 23-05-2007, 18:10
twistam
twistam is offline
Ik weet niet hoeveel je er aan uit wil geven.
Maar je kan bij de pc boer op de hoek ook wel iets samen stellen!
Dit is helemaal naar eigen keuze, en krijg je niet dingen erin die jijzelf helemaal niet nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 18:42
StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Ik zit nu achter een pacakard bell van 4 jaar oud... loopt wel eens vast maar werkt verder nog prima.
Oud 23-05-2007, 20:11
Koning
Koning is offline
Echt de meest domme kut reacties hier. Niet te geloven.
Oud 23-05-2007, 21:49
N00se
N00se is offline
We hebben hier zelf jaren een Packard Bell gehad, een p3 nog. Die heeft het jaren lang heel goed gedaan. Nooit echt last mee gehad. Nu hebben we al een jaar een lekkere Dell, zelf samengesteld, ook nix problemen mee.

Mijn geheim ? ->
1 deftige virusscan, NOD32 (zeker geen norton)
AdAware (=gratis) en TuneUp Utilities (die is goud, wat zeg ik, platina, waard gewoon!) Bestanden ordenen en af en toe defrag. Niet als een kalkoen op alle adds gaan klikken op websites en niet reageren op spam en van die zooi. Ook nix downloaden dat je zelf niet hebt opgezocht en waar je dus niet zeker van bent!

Deze methode pas ik al jààren toe en ik heb echt zelden problemen met mijn pc's. Zelfs niet met onze packard bell, die nu al 8 jaar oud is, maar nog perfect werkt!

Dus als iemand tege mij zegt "mijn pc doet raar" kijk ik altijd vreemd terug. Een pc doet helemaal nix, het is de persoon die er achter zit die hem omzeep helpt!

Just my 2ct.

Laatst gewijzigd op 23-05-2007 om 21:54.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 21:57
Koning
Koning is offline
Citaat:
N00se schreef op 23-05-2007 @ 22:49 :
Dus als iemand tege mij zegt "mijn pc doet raar" kijk ik altijd vreemd terug. Een pc doet helemaal nix, het is de persoon die er achter zit die hem omzeep helpt!
Nu is dat niet geheel correct, geheugen kan kapot gaan, fan's kunnen verstoppen, voedingen kunnen brak worden, hdd's kunnen uitvallen elco's kunnen gaan lekken. etc.

Maar dat soort dingen zeggen gewoon niets over een merk, daar gaat het om.
Oud 23-05-2007, 22:01
N00se
N00se is offline
Nee das waar, maar ik ga er van uit dat een pc kwa hardware gewoon in orde is. Meestal als hardware het begeeft ga je dat wel vrij snel merken en kunnen vervangen.

Maar als ze gaan klagen van "hij is traag, en ik krijg popups/spam, etc..." dan denk ik van "jah, bugs ofzo "

Als ik sommige mensen met hun pc zie werken, dan denk ik van "oh mijn god, hoe kan die het zo lang uithouden met alles wat jij er mee uitspookt". Maarja, mensen denken blijkbaar dat dit normaal is.

Een beetje orde en weten wat er mee gebeurd voorkomt echt een héle hoop gezever.

Laatst gewijzigd op 23-05-2007 om 22:04.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 19:01
Roodkopje
Roodkopje is offline
Dus, jullie algemene conclusie?
Oud 24-05-2007, 19:24
N00se
N00se is offline
Mijn conclusie: koop gerust een packard als dat je volle goesting is. Als er hardware problemen zijn heb je de garantie ...
Als je pc na een onbepaalde tijd traag wordt, vreemde dingen doet, fouten geeft etc, maar wanneer de hardware nog in orde is, dan heb je zelf de boel (al dan niet opzettelijk) verziekt
Dan moet je niet gaan klagen op packard bell want dan zou je hetzelfde met elk merk voorhebben.

Laatst gewijzigd op 24-05-2007 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 07:54
StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
N00se schreef op 24-05-2007 @ 20:24 :
Mijn conclusie: koop gerust een packard als dat je volle goesting is. Als er hardware problemen zijn heb je de garantie ...
Als je pc na een onbepaalde tijd traag wordt, vreemde dingen doet, fouten geeft etc, maar wanneer de hardware nog in orde is, dan heb je zelf de boel (al dan niet opzettelijk) verziekt
Dan moet je niet gaan klagen op packard bell want dan zou je hetzelfde met elk merk voorhebben.
Maar zo goed is Packard Bell voor 3D spelletjes ook weer niet hoor, het is een prima pc voor entertaiment zoals films en muziek maar geen gischikte pc voor wie spelletjes zoals Flight Simulator wilt spelen.
Oud 25-05-2007, 08:21
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
N00se schreef op 24-05-2007 @ 20:24 :
De doelgroep van packard bell is juist de consument die er allemaal maar weinig vanaf weet. Voor zo iemand is het wel handig als de software (Windows vnml) gemakkelijk te herinstalleren is dmv herstel partitie.

Helaas staat die herstel versie al vol met crappy software en onnodige buggy aanpassingen. Met als gevolg dat juist die doelgroep nooit meer aan een schoon systeem kan komen.

Hetzelfde heb je zeker niet met elk merk, ze installeren allemaal wel wat van software erop, maar lang niet altijd zoveel etc..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 13:37
N00se
N00se is offline
Meestal zit er toch ook een recovery cd bij, of iets in die aard. Eigelijk een cd waar gewoon windows op staat. Of doen ze dat tegenwoordig niet meer ? Want bij elke pc die we hier gehad hebben was dat zo, ook die van packard bell.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 14:48
]{ing
]{ing is offline
Recovery partitie of cdrom idd. Probleem is dat die vaak al 'vervuild' zijn met drivers, software en aanpassingen die je gewoon niet wil, en soms kunnen leiden tot conflicten met nieuwe hard en software.

Het is wel zo dat veel fabrikanten dit doen (niet alleen PB), dat is voor mij ook een reden om behalve laptops geen pre-fab merkpc's te kopen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 23:47
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Koning schreef op 23-05-2007 @ 21:11 :
Echt de meest domme kut reacties hier. Niet te geloven.
Mag ik je IT-cv lijst inzien?
Oud 29-05-2007, 22:19
Roodkopje
Roodkopje is offline
Ik denk dat ik toch maar een ander merk koop
Oud 30-05-2007, 13:26
J-roenn
J-roenn is offline
opzich hoor je nooit zoveel goede dingen over packerd bell, het is dan ook een B-merk ( ik zeg express niet dat ze slecht zijn ), en daar betaal je ook voor. ondersteuning is echter wel behoorlijk ruk, vaak geen drivers voor systemen aanwezig op site e.d.

qua hardware heb je natuurlijk gewoon garantie, maar natuurlijk wil je dat je pc het na 1/2/3 jaar ook nog steeds doet.

ik adviseer om gewoon bij een computerwinkeltje binnen te lopen, je budget te noemen en wat je er op wilt gaan doen, en dan kunnen de meeste computerwinkels wel een mooi op maat systeem voor je maken.

succes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2007, 11:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 30-05-2007 @ 14:26 :
ik adviseer om gewoon bij een computerwinkeltje binnen te lopen, je budget te noemen en wat je er op wilt gaan doen, en dan kunnen de meeste computerwinkels wel een mooi op maat systeem voor je maken.
Let er daarbij dan wel op dat je ergens binnen loopt waar mensen verstand van zaken hebben.
Bij het toenmalige Vobis probeerde men me destijds een AMD Celeron aan te smeren. Ja, je leest het goed.
Die chip, die wel degelijk van Intel was, wilde de beste brave borst ook nog eens op een AMD moederbord gaan monteren 'omdat die sneller waren'.
Oud 31-05-2007, 12:07
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-05-2007 @ 12:43 :
Let er daarbij dan wel op dat je ergens binnen loopt waar mensen verstand van zaken hebben.
Bij het toenmalige Vobis probeerde men me destijds een AMD Celeron aan te smeren. Ja, je leest het goed.
Die chip, die wel degelijk van Intel was, wilde de beste brave borst ook nog eens op een AMD moederbord gaan monteren 'omdat die sneller waren'.
ja, dat is zo, maar bij de meeste computerwinkels waar ik wel eens binnenloop ( meestal niet aangesloten bij een keten ) hebben ze meer dan genoeg verstand van zaken.

tip voor TS : Check eerst even de betrouwbaarheid van de winkel via shopsurvey.tweakers.net
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 09:26
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Roodkopje schreef op 24-05-2007 @ 20:01 :
Dus, jullie algemene conclusie?
koop een x-box of playstation. gooi PC weg. wees gelukkig.
Oud 05-12-2007, 14:07
Ronald Bruins
Ronald Bruins is offline
Jij bent een stoute user en je mag niet merken bashen.
Groetjes,
Piloff.

Laatst gewijzigd op 05-12-2007 om 14:46.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 14:31
Koning
Koning is offline
Citaat:
Slechte service van Packard Bell
Slechte garantie voorwaarden
Slechte componenten in de computer zelf
compabiliteits problemen waar je niet goed van wordt
Los van het feit dat je een afgesloten discussie opent zonder iets toe te voegen vraag ik me af wat er nou mis gaat dan, ik lees wel een aantal dingen maar geef eens een concreet voorbeeld.
Oud 05-12-2007, 14:46
Verwijderd
Ik heb overigens goede ervaringen met PB, ze komen bijna nooit terug in de winkel, in tegenstelling tot acers...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 14:53
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Ik heb overigens goede ervaringen met PB, ze komen bijna nooit terug in de winkel, in tegenstelling tot acers...
Packard Bell is ook NEC geweest tot eind vorig jaar, toen heeft NEC het merk weer verkocht.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 15:43
airbag
airbag is offline
Laatst Vista van 'n PB afgehaald en er XP op gezet. Het is NIET leuk om zelf alle drivers op te zoeken. Was leuk geweest als ze er cds bij hadden geleverd, of de drivers op de site hadden gezet. Zelfs het geven van het merk moederbord wat er in zat had een hoop geholpen (everest snapte er niks van, en ik kon niks vinden op het moederbord zelf). Alsof het leuk is om een pc lang te laten draaien zonder ooit je OS opnieuw te installeren.. uiteindelijk wordt hij vervelend traag.

Verder is dit topic 'n half jaar oud..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten