Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2007, 14:22
Fingon
Fingon is offline
Ik heb dus net op hem forum van m'n gameclan gelezen dat een clangenoot is omgekomen door een auto-ongeluk, verschrikkelijk nieuws en ik voel me dus ook niet zo blij nu,
maar nu vraag ik me dus af of hier andere mensen zijn die iemand alleen op het internet hebben gekend en opeens hoorden dat diegene dood was, en hoeveel impact dat had op hun leven.
En hoe ga je hier dus mee om, omdat het deels toch geen persoon was die je ''echt'' hebt gekend.

Dit lijkt me het goede forum ervoor, maar weet het niet zeker.
Advertentie
Oud 29-11-2007, 14:24
Qimm
Qimm is offline
Lijkt me toch heftig, ookal ken je de persoon niet irl. Zelf geen ervaring mee.
Oud 29-11-2007, 14:28
Verwijderd
Ik denk dat je je er best even naar om mag voelen, omdat het dan ineens dichtbij komt. Er is op dit forum ook weleens iemand overleden, daar was toen het hele forum mee bezig.. ik kende diegene niet meer dan af en toe wat gekeuvel op Onzin, maar dat heeft destijds best een impact gemaakt op mensen op het forum had ik het idee (soms volgens mij niet leuk voor de mensen die de desbetreffende persoon echt kenden).

Ik denk dat het belangrijk is het voor jezelf te relativeren. Ja, je hebt hem gekend maar alleen via het forum. Er valt dus geen gat in je leven wat hij eerst altijd opvulde, terwijl dat voor een heleboel mensen die hem echt kenden wel zo is. Sta er bij stil, laat je medeleven blijken aan zijn vrienden en familie maar zet het vervolgens wel van je af. Tenminste, dat is wat ik zou doen in jouw plaats.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 14:31
Verwijderd
Ik heb het wel eens meegemaakt dat iemand die ik viavia of via internet kende overleed...ik vind het heel logisch dat je je daar rot door voelt. Ik denk dat niet alleen speelt dat je die persoon kent, maar ook het feit dat het zomaar opeens over kan zijn...dat is iig iets wat er bij mij vaak bij komt kijken. Ik ga er meestal mee om zoals ik met het overlijden van wie dan ook mee om ga (en dat verschilt ook per persoon), 't is vaak alleen wat sneller weer 'over' (het staat bewust tussen aanhalingstekens), omdat het vaak mensen zijn die toch wat verder weg van je staan.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 15:19
Verwijderd
Citaat:
maar nu vraag ik me dus af of hier andere mensen zijn die iemand alleen op het internet hebben gekend en opeens hoorden dat diegene dood was
ja
Citaat:
en hoeveel impact dat had op hun leven.
Geen, lekker boeiend, het is internet. Mensen gaan nu eenmaal dood.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 15:39
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
jaGeen, lekker boeiend, het is internet. Mensen gaan nu eenmaal dood.
wat ben je toch ook een gevoelige man
Oud 29-11-2007, 17:54
Magican
Magican is offline
Statistisch gezien zouden er toch ook wel wat scholiertjes van hier dood moeten zijn?
Oud 29-11-2007, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Statistisch gezien zouden er toch ook wel wat scholiertjes van hier dood moeten zijn?
Zie dan ook de reactie van Dusjcrib.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 19:07
Verwijderd
ik ben het met kazet eens.

zou er miss een raar gevoel aan overhouden omdat je ineens geconfronteerd wordt met het feit dat mensen van onze leeftijd ook kunnen overlijden, maar dat heb ik ook wanneer ik zoiets in de krant lees.

impact op je leven lijkt me sterk, je kunt het ook overdrijven
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 19:26
Eggs
Eggs is offline
Een jaar of 5 terug is er iemand plotseling ziek geworden en gestorven waarmee ik gedurende een half jaar ofzo zo goed als dagelijks gechat had. Ik weet niet of er toen wel echte mensen waren waarmee ik meer praatte. Dat was toch wel even slikken, maar ik moet zeggen dat ik het er minder moeilijk mee gehad heb dan ik gedacht had.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 22:17
Muchacha
Muchacha is offline
Ik zou het er ook moeilijk mee hebben. Die persoon heeft wel bestaan voor je, het lijkt me normaal dat je er niet goed van bent als die ineens wegvalt, zeker als jullie vaak contact hadden.
Oud 29-11-2007, 22:19
Verwijderd
Een van de jongens uit mijn gameclan is ook doodgegaan vorige week, 19 jaar, frontale botsing met vrachtwagen. Ik kende hem niet alleen via het spel, zat ook een keer naast hem met een etentje. Ik moet er zelf wel vaak aan denken maar de laatste tijd speel ik niet meer zoveel... Bovendien was ik 2 weken geleden bij een begrafenis van iemand die ik wel 'echt gekend' heb en dat is gevoelsmatig toch anders, heftiger. Neemt niet weg dat het vreselijk is en ook een raar gevoel omdat je iemand niet, maar toch ook weer wel kent... Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 22:42
Verwijderd
Jah 2 mensen die ik kende via het internet. Eentje vermoord door dr vriendje en de ander door een overdosis. jah is vervelend maar ken ze niet in het echt dus heeft ook niet zo veel impact. als je het hoort is het ff kut maar ook zo weer over.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 02:26
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik heb het op dit forum weleens meegemaakt met EmilioFCG. Er is een vrij klein groepje dat al jaren de voetbaltopics op sport vulde en hij was daar één van. Toen ik het bericht hoorde was ik iets van 5 minuten even stomgeslagen en kon ik het moeilijk bevatten maar verdrietig ben ik er niet om geweest, ik kende hem alleen van dit forum maar ik was wel met stomheid geslagen.
Ik denk heel af en toe nog aan hem als er iets over zijn favoriete club FC Groningen in het topic wordt gezegd, verder heeft het geen impact op mijn leven, maar als ik erbij stilsta ( en bij andere sterfgevallen in mijn leven ) denk ik wel dat ik moet genieten van het leven.
Gecondoleerd.
Oud 30-11-2007, 13:48
vixen
vixen is offline
Een hele tijd geleden, dan praten we over 5 jaar, is er ook een jongen van dit forum overleden. Dat was anders, hem kende ik echt, maar zoals Dusjcrib ook zei, het hele forum was aangeslagen. Het doet mensen blijkbaar wel een hoop. Zorg dat je er bij stilstaat, zo lang als jij denkt dat dat nodig is, en ga dan weer verder met je leven.
Oud 30-11-2007, 14:50
Mephisto
Mephisto is offline
Ja, een stakker had z'n zelfmoord gefaked (hij had al 3 mislukte pogingen ondernomen, wat voor faler ben je dan wel niet) en het eerste dat in me opkwam was "hmm, scheelt weer een uitkering".
Oud 30-11-2007, 14:59
Hulk
Hulk is offline
IK heb het een jaar geleden meegemaakt... Toen was er iemand uit m'n vermoord toen hij op vakantie in Brazilië was (zie: http://tmb.exodus.ie/exodus/news.asp?id=59749). Het was wel even een schok, maar ik kende hem niet zo goed dat ik er echt meezat. Uiteindelijk ken je zo iemand alleen maar van nickname als het ware.
Oud 30-11-2007, 15:31
CSN
CSN is offline
Het hangt er misschien af hoe goed je hem of haar gekend hebt. Als je drie jaar lang iedere dag met iemand praat en ze gaan dood of bijna dood of iets anders ergs, dan maakt dat heel veel impact, geloof me, ookal is het 'maar internet'.
Oud 30-11-2007, 16:32
Verwijderd
Hier op het forum waren er idd twee die ik van nickname kende (de ene was EmilioFCG en de ander eh, een Onzinner? iig die waar vixen het over heeft, denk ik) maar die kende ik verder totaal niet dus dat deed me niks. Je denkt hooguit iets als: goh, die gast is gewoon jonger dan ik en al dood.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Ja, een stakker had z'n zelfmoord gefaked (hij had al 3 mislukte pogingen ondernomen, wat voor faler ben je dan wel niet) en het eerste dat in me opkwam was "hmm, scheelt weer een uitkering".
Zelfmoord faken? En toch dood? Hoe zit dat precies?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 19:20
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Zelfmoord faken? En toch dood? Hoe zit dat precies?
Hij had op i-net gezet dat ie zelfmoord had gepleegd onder een andere naam, maar later bleek het dus te gaan om een hoax.

Helaas, maar waar.
Oud 30-11-2007, 19:58
Hulk
Hulk is offline
hij deed net of hij als iemand anders zelfmoord had gefaked?
Oud 30-11-2007, 19:59
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb ooit iemand op een forum ontmoet.. hij was 18, woonde in Australie en had een hersentumor. We hadden niet veel contact, maar soms een kerstkaart of zo. Het was een heel erg optimistische jongen die het leven maar gewoon nam zoals het kwam. 2 jaar later sprak een vriend van hem mij op msn aan om me te laten weten dat deze jongen stervende was, en 2 weken later dat hij dus overleden was. Verdrietig is niet het goeie woord voor wat ik voelde want ik kende hem nauwelijks, maar het stak wel. Nog steeds af en toe. Hij was gelovig, ik niet. Maar voor deze jongen wens ik gewoon dat er een hemel bestaat.
Oud 30-11-2007, 20:41
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
hij deed net of hij als iemand anders zelfmoord had gefaked?
Nee. Hij zei onder de naam henkie of whatever dat hij (martijn) zelfmoord had gepleegd.
Oud 30-11-2007, 21:16
Lorelei
Lorelei is offline
Jezus, zo moeilijk was het toch niet te begrijpen wat Mephisto zei?
Oud 01-12-2007, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het wel eens meegemaakt dat iemand die ik viavia of via internet kende overleed...ik vind het heel logisch dat je je daar rot door voelt. Ik denk dat niet alleen speelt dat je die persoon kent, maar ook het feit dat het zomaar opeens over kan zijn...dat is iig iets wat er bij mij vaak bij komt kijken. Ik ga er meestal mee om zoals ik met het overlijden van wie dan ook mee om ga (en dat verschilt ook per persoon), 't is vaak alleen wat sneller weer 'over' (het staat bewust tussen aanhalingstekens), omdat het vaak mensen zijn die toch wat verder weg van je staan.
Dit. Een meisje (via een eetstoornissenforum) pleegde zelfmoord, wij hoorde het een week later ofzo. We wisten wel dat het niet goed met haar ging maar dit hadden we toch nooit verwacht.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 13:09
Pandora
Pandora is offline
Citaat:
Ik heb het op dit forum weleens meegemaakt met EmilioFCG.
Ik wist niet eens dat hij is overleden. Wat raar om te lezen eigenlijk. Niet dat ik er verder echt mee zit ofzo, maar toch raar.
Oud 01-12-2007, 13:52
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Een hele tijd geleden, dan praten we over 5 jaar, is er ook een jongen van dit forum overleden. Dat was anders, hem kende ik echt, maar zoals Dusjcrib ook zei, het hele forum was aangeslagen. Het doet mensen blijkbaar wel een hoop. Zorg dat je er bij stilstaat, zo lang als jij denkt dat dat nodig is, en ga dan weer verder met je leven.
Dat is toch drie jaar geleden, als ik me niet vergis?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 16:37
Muchacha
Muchacha is offline
Ik weet enkel van een jongen hier met nickname iets van "Broekie" ofzo, het was voor mijn tijd hier maar iedereen was er wel van onder de indruk. En achteraf bleek het dus idd fake te zijn, hij mocht hier niet meer komen van zijn vriendin dus fakete dan maar zijn dood...
Oud 01-12-2007, 16:49
Antoni
Antoni is offline
Zelf geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat het me wel iets zal doen. Stel dat je bijna dagelijks met iemand chat, dan valt er wel degelijk iets weg uit je leven. Maar of zoiets mij echt emotioneel zou kunnen raken kan ik niet zeggen.
Citaat:
[...] Mensen gaan nu eenmaal dood.
Nonargument, want mensen die je in het echt kent gaan nu ook eenmaal dood en dat raakt je wel.
Oud 02-12-2007, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Dat is toch drie jaar geleden, als ik me niet vergis?
Nee, veel langer.. ik woonde nog thuis namelijk. Ik denk ook wel dat Vixen het goed heeft, gezien zij hem in het echt kende.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 17:15
Vinniebar
Vinniebar is offline
Ik kende ook een meisje via MSN. Nog best wel veel mee 'ge-chat', maar ook weer niet heel veel.
Ze was iets ouder als ik, en had botkanker. Paar jaar geleden is ze daar ook aan overleden.
Dan kan je wel gevoelloos antwoorden, maar het doet toch wat met je.
(maar idd toch ook niet dat het je hele leven verandert)

Dit jaar dacht ik er weer aan, en zoch een profiel van haar op. Kwam terrecht op haar CU2:
"laatst gewijzigd: 27-5-2004"
Toen zat ik toch wel weer (onverklaarbaar) met tranen in m'n ogen.
Wat wil je dat jou nooit overkomt:
Dat ik dood ga door m'n kanker

Rotziekte...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 00:39
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Nee, veel langer.. ik woonde nog thuis namelijk. Ik denk ook wel dat Vixen het goed heeft, gezien zij hem in het echt kende.
Sir Smoke-A-Lot oid?

En die Onzinner waar N00dles het over heeft is denk ik GeritoDM. Dat is in januari 3 jaar geleden. Er zaten maar een paar dagen tussen zijn dood en die van EmilioFCG.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 13:00
zeep007
zeep007 is offline
Ja dat weet ik ook nog. Het was wel even slikken zovan; tering jong enzo. Heftig. Maar dan houdt het ook wel op.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Nonargument, want mensen die je in het echt kent gaan nu ook eenmaal dood en dat raakt je wel.
Ja, maar niet omdat ze dood gaan, maar omdat ze dood gaan én ik ze goed ken. Er gaan miljarden mensen dood die ik niet ken, het zou hypocriet zijn om dat bij mensen die ik pixel-ken wel opeens erg te vinden.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 21:57
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
", misschien kun je zelf bepalen wat je waarbij voelt? ik voel me kut, o fack, geen echte reden, ik ben onjuist bezig. ga even theorieen in vakken verdelen, geen emoties.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 22:01
Magican
Magican is offline
Citaat:
", misschien kun je zelf bepalen wat je waarbij voelt? ik voel me kut, o fack, geen echte reden, ik ben onjuist bezig. ga even theorieen in vakken verdelen, geen emoties.
Emoties kunnen net zo goed in vakken worden verdeeld als theorieën hoor.
Oud 05-12-2007, 22:36
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Emoties kunnen net zo goed in vakken worden verdeeld als theorieën hoor.
o, dat ken ik niet of dat begrijp ik niet. sinds wanneer zijn emoties meetbaar?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Sinds wanneer is iets dat bestaat niet meetbaar?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 23:19
Magican
Magican is offline
Citaat:
Sinds wanneer kan iets pas worden verdeeld in een vak als het meetbaar is?
Oud 05-12-2007, 23:32
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Sinds wanneer is iets dat bestaat niet meetbaar?
Redeneringsfout; als iets absoluut is is het meetbaar, iets relatiefs is niet meetbaar maar bestaat desondanks wel.
Oud 08-12-2007, 00:13
Droomz
Droomz is offline
Een meisje op een forum waar ik al jaren kom, is nog niet zolang overleden aan leukemie. Ik kende haar niet, maar volgde wel haar topic tegen de strijd tegen kanker die ze verloren heeft.
Dat was best heftig, vooral omdat ze zo jong was. Ook al kende ik haar niet in het echt.

Laatst gewijzigd op 08-12-2007 om 00:15. Reden: spelfout
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Redeneringsfout; als iets absoluut is is het meetbaar, iets relatiefs is niet meetbaar maar bestaat desondanks wel.
Licht toe.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 18:27
Inanis
Inanis is offline
"hij is relatief boos, dat valt goed aan hem op te merken"
klinkt meetbaar als je t mij vraagt.

"hij hangt op het randje van de dood," je weet dat het weinig scheelt dus het valt goed af te meten aan zijn lichaamsactiviteit, houding, hartritme blablabla.
maar je kunt geen absolute meting maken, in verhouding tot andere mensen die op het randje hangen of dat in het verleden deden.

zo van nja hij hangt 15.2573 % bij het randje van de dood vandaan. (ruwe schatting)
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten