Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2007, 19:11
Raico
Raico is offline
Ik moet van school een samenvatting maken over een Engels boek .

Alleen ik heb nog nooit een engels samenvatting gemaakt en nu ik het probeer wordt ik na een halfuur moedeloos omdat :

1 Het een leuk boek is en ik eigenlijk het boek uit wilt lezen maar dat niet mogelijk is omdat de samenvatting donderdag al "gedeeltelijk" af moet zijn .
2 Is de combinatie samenvatting maken per hoofdstuk en dan weer doorlezen wel de handigste manier ?
3 Mijn woordenschat en spelling Engels is slecht en daardoor ben ik veel tijd kwijt aan het opzoeken van de betekenissen van de Engelse woorden .
4 Ik word snel afgeleid en hoewel ik het geprobeerd het in een stille ruimte te lezen lukt het niet echt .

Hebben jullie zelf overigens nog tips bij het maken van een engels samenvatting van een Engels boek ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2007, 20:46
Belgarath
Belgarath is offline
Ik denk dat per hoofdstuk samenvatten op zich wel een slimme manier is. Moet je donderdag daadwerkelijk wat inleveren of is het meer een stok achter de deur van je leraar? In het laatste geval zou je kunnen proberen het boek eerst uit te lezen.
Je kunt natuurlijk ook even op scholieren.com kijken of je een uitreksel kunt vinden van je boek. Met behulp daarvan kun je het boek misschien beter/sneller begrijpen.
Oud 28-11-2007, 18:30
June bug
June bug is offline
Tip: ga niet ieder klein woordje uit het boek wat je niet begrijpt opzoeken. Probeer toch zoveel mogelijk door te lezen en als je de betekenis van een woord niet op kunt maken uit de context, dan zou ik het pas op gaan zoeken. Anders ben je indd zoals je zegt meer bezig met opzoeken dan met lezen.
Oud 30-11-2007, 13:57
Gunkan
Gunkan is offline
/me is met June bug

Zoek niet steeds woorden op. Schrijf ze tijdens het lezen op en lees dan gewoon door. Op die manier kan je ze naderhand opzoeken en heb je meteen een woordenlijst opgebouwd. Is voor de docent ook leuk om te zien! Die zal er erg blij mee zijn dat je je leerwerk zo duidelijk laat zien!

Het samenvatten per hoofdstuk is gewoon een goed idee. Of, als dat te lang wordt, schrijf elke tien pagina's heel kort op wat er is gebeurd. Dan kan je het later, per hoofdstuk alsnog netjes uitwerken. Of schrijf tijdens het lezen alleen sleutelwoorden op: belangrijke dingen die gebeuren. Dan kan je aan de hand van die sleutelwoorden later alsnog de samenvatting schrijven.

Voor jou is het het belangrijkste (lijkt mij) dat je het leestempo er gewoon in houdt. Laat je dus niet steeds afleiden met opzoeken of lange dingen opschrijven. Houdt de onderbrekingen kort en lees lekker door
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten