Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2007, 22:17
Nee_nee
Nee_nee is offline
ik denk niet echt dat het zo verder kan
de ASO wil een nieuwe competitie opstarten, maar of dat de oplossing is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2007, 23:23
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
Nee_nee schreef op 25-07-2007 @ 23:17 :
ik denk niet echt dat het zo verder kan
de ASO wil een nieuwe competitie opstarten, maar of dat de oplossing is
Eerst zal er een soort van fusie of samenwerking moeten ontstaan van de UCI en de ASO + grote rondes.. dan zijn we al een stuk verder..
Oud 25-07-2007, 23:29
Nee_nee
Nee_nee is offline
De aso wil een leage straten zonder de UCI naar ik dacht. en ze zouden ook al 12 ploegen aan hun kant hebben staan. mjah, dat zijn geruchten.

Ik denk alleen dat een nieuwe competitie geen doping uitsluit. je kan natuurlijk regels optimalizeren, alleen ik vind de regels nu al belachelijk streng.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 00:04
WolterB
WolterB is offline
Doping vrij krijg je als je de renners 24 uur per dag en 365 dagen per jaar laat screenen, dus zonder ook maar enige vorm van privacy. Niet te doen dus.
Oud 26-07-2007, 06:45
Verwijderd
Niet, en de belachelijke heksenjacht om dit doel te bereiken moet ook maar eens ophouden.

De kuur is erger dan de kwaal momenteel.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 14:12
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Ertur schreef op 26-07-2007 @ 07:45 :

De kuur is erger dan de kwaal momenteel.
dat kan wel eens kloppen ja
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 15:39
Jarabe de Palo
Jarabe de Palo is offline
een mogelijkheid zou kunnen zijn om de etappes minder zwaar en lang te maken, maar dan verlies je ook een van de dingen die het wielrennen zo mooi maken, het afzien, het lijden van de renners.

Ik denk niet dat een nieuwe league een uitkomst is, want je kunt het simpelweg niet weren op zo'n korte termijn. wat maarten ducrot al zei, zolang er renners zijn die in de late jaren negentig hebben gereden, toen de doping schandalen in het nieuws begonnen te komen en toen waarschijnlijk ongeveer iedereen gebruikte, is er doping.

Het nieuwe wielrennen, waar ze het over hebben, zal een langdurig proces worden, er moeten veel mensen zijn die pure liefhebbers zijn van de sport, en die ten koste van alles, zelfs van succes en financiële voordelen, een schone sport willen. Ik denk dat er jaren overheen gaan voor je zoiets bereikt hebt. Volgens mij is er al een team met zo'n filosofie, het Amerikaanse Slipstream.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 16:15
Verwijderd
In iedere sport proberen mensen de regels te buigen, te rekken, ze ongemerkt te overtreden. Dat zal je altijd houden, sommige mensen willen nu eenmaal ten koste van alles winnen. Rasmussen even als voorbeeld (al is hij niet daadwerkelijk op doping betrapt, dit even voor de zekerheid gezegd) is een extreme perfectionist die alles wil beheersen en werkelijk alles eraan wil doen om zo goed mogelijk voor de dag te komen. Als zou blijken dat Rasmussen door één of ander foefje stiekem op een fiets reed die 100 gram lichter was dan toegestaan, zouden de meeste mensen daarom gelachen hebben "die Rasmussen toch weer".

Nu is dat ook heel wat minder erg dan dopingcontroles ontwijken en keihard liegen tegen je baas, maar het is wél dezelfde mentaliteit, dezelfde insteek. Ik wil het niet goedpraten, maar ik heb er begrip voor. Doping uit sport (en dus uit wielrennen) houden zal je pas lukken als er alleen maar deelnemers aan de start staan die het oprecht niets uitmaakt als ze laatste worden, overdreven gezegd. Hopeloze strijd. Waarmee ik niet wil zeggen dat doping maar toegestaan moet worden, maar heb alsjeblieft niet de illusie dat doping ooit zal verdwijnen.

En nachtelijke hotelinvallen door de politie (om maar een voorbeeld te noemen) vind ik om eerlijk te zijn echt schandalig.

Zo, nu heb ik mijn standpunt tenmisnte nog uitgelegd ook

en

Citaat:
Jarabe de Palo schreef op 26-07-2007 @ 16:39 :
een mogelijkheid zou kunnen zijn om de etappes minder zwaar en lang te maken.
Ik geloof hier niet in. Doping kan er dan nog altijd voor zorgen dat je harder gaat dan je tegenstander. Ik geloof niet in het fabeltje van "doping gebruiken we omdat het anders niet vol te houden is omdat de koersen te lang en te zwaar zijn". Doping gebruik je omdat je je tegenstanders wilt bijhouden of misschien wel aftroeven.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 16:41
Nee_nee
Nee_nee is offline
ik ben het wel met je eens denk ik.

Overigens bedoelde ik niet wielrennen zonder doping, maar een wielersport die niet om de dag weer een ander geval aan moet horen. Natuurlijk zal doping nooit helemaal uitgesloten worden, er zijn altijd wel mensen die valsspelen. maar het moet toch anders kunnen als dat het nu gaat.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 16:48
Daevrem
Daevrem is offline
Allicht een competitie opstarten met alleen jonge amateur-renners. En misschien alle hedendaagse ploegen weren.

Controles werken niet. Die lopen vaak toch achter en dan betrap je enkel iemand per toeval of als iemand een domme fout maakt.

En controles tijdens de wedstrijden werken al helemaal niet. Je moet er voor zorgen dat alle renners alleen mee mogen doen als ze tijdens de periode waarin ze doping gebruiken, dus de weken voor de wedstrijd, allemaal meerdere keren getest worden.

Mis je een test dan mag je die wedstrijd gewoon niet meedoen omdat er dan niet meer valt te garanderen dat die renner dopingvrij is.

En dan nog is het onmogelijk. Maar dan ben je al een stuk verder.
Oud 29-07-2007, 18:27
adon1s
adon1s is offline
Gaat toch nooit dopingvrij worden. Nieuwe middelen zullen er blijven komen en je kan renners niet gedurende het hele jaar controleren. (goeie) Dopingtests kosten ook veel geld dus iedereen uit voorzorg controleren gaat ook niet helpen.
Snap niet wat ze moeilijk doen, ze kunnen het toch gewoon gedogen? Komt bij wel meer sporten voor.
Oud 29-07-2007, 22:43
Daevrem
Daevrem is offline
Gedogen dat mensen valsspelen met als resultaat dat de gezondheid van de sporters erg beschadigd wordt?

Je wilt talentvolle sporters toch niet dwingen om hun gezondheid op te offeren voor prestatie?

En je wilt toch niet dat 'domme' valsspelers flink geschorst worden en slimme valsspelers juist beloondt worden?

Zoals laatst bij NOVA, sporters vinden het verschrikkelijk dat ze tot valsspelen en dopinggebruik worden gedwongen.

En al die stemmen die oproepen tot regulering van doping komen van buiten de sportwereld zelf omdat die mensen niet snappen waar ze het over hebben en egoistisch zijn.
Oud 30-07-2007, 00:15
Verwijderd
zolang het niet mag maar wel gebeurd slaat de hele sport als een kapotte tuinslang op een dorstige nigeriaan, ze moeten het maar gewoon toestaan zodat die laatste paar renners die de regels niet willen breken ook mee kunnen
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 09:25
Verwijderd
Dat heeft toch geen nut, als je de regels versoepelt dan worden díe regels weer overtreden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 12:55
Daevrem
Daevrem is offline
Hij wil schijnbaar geen regels.

Enorm idioot.
Oud 31-07-2007, 10:00
Verwijderd
Doping eerst legaliseren. Dan vallen er een aantal dood van hun fiets, misschien dat ze dan na gaan denken of dopinggebruik wel zo slim is.

Maar goed, ff serieus. Ik denk dat het haast niet te doen is, want ze verzinnen continue wel weer nieuwe vormen van doping die nog niet op de dopinglijst staan, of die heel moeilijk te traceren zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 29-07-2007 @ 23:43 :
Gedogen dat mensen valsspelen met als resultaat dat de gezondheid van de sporters erg beschadigd wordt?

Je wilt talentvolle sporters toch niet dwingen om hun gezondheid op te offeren voor prestatie?

En je wilt toch niet dat 'domme' valsspelers flink geschorst worden en slimme valsspelers juist beloondt worden?

Zoals laatst bij NOVA, sporters vinden het verschrikkelijk dat ze tot valsspelen en dopinggebruik worden gedwongen.

En al die stemmen die oproepen tot regulering van doping komen van buiten de sportwereld zelf omdat die mensen niet snappen waar ze het over hebben en egoistisch zijn.
Topsport is ook zonder doping niet gezond.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 16:39
Daevrem
Daevrem is offline
Ja.

Maar niet per definitie gevaarlijk.
Oud 31-07-2007, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 31-07-2007 @ 17:39 :
Ja.

Maar niet per definitie gevaarlijk.
Dopinggebruik is ook niet per definitie gevaarlijk.

Ik ben het voor een groot gedeelte wel met je standpunten eens, maar blijf wel goede argumenten gebruiken aub
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 09:49
Anfo
Anfo is offline
Ik denk dat het geen zin heeft om de regels te versoepelen. Straks gebruikt elke renner het, en wordt het meer een wedstrijd van wie het beste is met doping in het bloed.
De regels nog strenger maken zou kunnen, maar hoe ver wil je gaan= Als ze het echt willen gebruiken doen ze het toch wel. Ze weten nu ook dondersgoed dat ze eruit worden geknikkerd als men erachter komt. En toch doen ze het.
Gewoon keihard blijven straffen lijkt mij. Er moet toch een punt komen waarop niemand het gebruik van doping meer belangrijker vindt dan de consequentie.
Denk bijvoorbeeld aan een wedstrijdontzegging van een paar jaar. Dan heb je niks om voor te trainen en kun je dus net zo goed stoppen. Jammer maar helaas, ik denk dat minder drastische regels gewoonweg niet meer werken. Heel kinderachtig maarja...
Oud 03-08-2007, 23:48
Tofke_H
Tofke_H is offline
niet.
Oud 04-08-2007, 14:48
baas
baas is offline
Hoe Michel Wuyts (van de Belgische tv) erover denkt: Doping wordt in het wielrennen (duursport) vooral gebruikt voor het bevorderen van het herstelvermogen. Dit heeft vooral nut in de grote rondes, waar het dopinggebruik dus het vaakst voorkomt. Je gaat doping gebruiken als je een zware bergrit moet rijden, en de dag erna nog een en dan nog een etc. Bij eendaagswedstrijden heeft het in zijn ogen minder zin. Een deel van de oplossing is volgens hem het minder zwaar maken van de grote rondes. Bv. om de drie dagen rustdag, of 2 ipv 3 weken tour.

Ik denk persoonlijk niet echt dat dit een oplossing is. De renners zullen toch proberen te zoeken naar manieren om die minder zware wedstrijden beter te doorstaan dan hun concurrenten.
Oud 04-08-2007, 16:49
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Wat mij betreft moeten de regels helemaal niet zozeer strenger en hoeven de renners niet constant achternagezeten te worden.
Van mij mag een renner zoveel doping slikken als hij wil, zolang het buiten een wedstrijd is. Het is naar mijn mening dus gewoon een kwestie van elke renner voor en na elke wedstrijd laten pissen in een potje en op alles dat bekend is, laten testen. Voor mijn part werken ze met undercovers die spioneren bij artsen om nieuwe middelen te ontdekken; je kunt me niet vertellen dat renners ergens achter komen, terwijl een netwerk van officials nergens vanaf weet.
Oud 06-02-2008, 10:35
Melkfles
Melkfles is offline
renners weten het onder elkaar anders wel hoor.
Maar niemand die zn ploegmaats gaat verraden natuurlijk.
ik ken er zat die met anna zijn gaan bowlen, maar dat moeten ze lekker zelfweten.
Ik ben denk ik ook een beetje van standpunt verandert. Zolang het niet schadelijk is voor je gezondheid moet het wat mij betrefd kunnen.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten