Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Probeer 'Ik heet Karmozijn' van Orham Pamuk eens. Het gaat over illuminatoren aan het einde van de 16e eeuw in Istanbul. Zij werken aan een geheim project in opdracht van de sultan, maar ondertussen wordt een van hen vermoord. Dit geheime project gaat om het toepassen van de Europese schilderkunst (met perspectief).
Het is geen echte detective, want er komen veel gesprekken tussen personages in voor. Ze spreken dan over de verschillen in schilderkunst, en welke religieuze implicaties dat dan heeft. Verder speelt er nog een kwestie met een weduwe op wie zowat alle personages verliefd zijn. Wat ik zelf heel fijn vind aan het boek, is de bijzondere manier van vertellen. In ieder hoofdstuk spreekt een ander personage tot de lezer. Deze personages zijn het vaak niet met elkaar eens. Op de achterkant van mijn boek wordt het vergeleken met 'De naam van de roos' van Umberto Eco. Dat is wellicht ook een aanrader. 'In de naam van de roos' heb ik zelf niet gelezen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij makkelijker zijn de romans van Graham Greene. Bijvoorbeeld 'Our man in Havana', een spannende roman over de Cuba-crisis. Volgens wikipedia is 'The power and the glory' zijn beste roman.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Ik zoek een boek Slonfky | 10 | 30-08-2015 21:41 | |
Verhalen & Gedichten |
help zoek een boek! Verwijderd | 2 | 15-04-2015 21:29 | |
Verhalen & Gedichten |