Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ontopic; 3boetes -parkeerboete,45euro -126km/h waar 120 geldt, 20euro? -stuk fietspad meegepakt bij een wegafsluiting achter een hele rits autos aan, iemand zal wel nummerborden hebben doorgegeven ,paar weken later acceptgiro a 65euro. Verscheidene keren aangehouden, voor zowel algemene verkeerscontroles als alcoholcontroles.En 1x snachts na mn werk omdat k door rood reed,maar alleen een waarschuwing, ze snapten dat k na 10minuten voor een stil kruispunt door rood reed, erg redelijk van de politie ![]() Overigens ruim 3,5jaar rijbewijs en zo'n 60.000km gereden.
|
Rijbewijs nu een half jaar en ongeveer 15.000 km gereden.
1 bekeuring en 4 keer staande gehouden. Bekeuring door flitspaal, na correctie 4km/h te hard... Staande houdingen, allemaal in de (late) avond. 1ste keer in de auto van m'n ouders, ik reed wat voorzichtig en iets langzamer dan toegestaan omdat ik een straat aan het zoeken was. Toen achter me: Stop politie. "Goedemorgen!!" (half 2 's nachts) "Verkeerscontrole! wilt u even blazen?" "Mag ik uw rijbewijs even zien" bla bla bla, allemaal goed... Verkeerscontrole m'n reet... 2de keer ook in de auto van m'n ouders. Ik reed een fuik in voor alcoholcontrole, was allemaal prima verder, nog even een praatje gemaakt met meneer agent ![]() 3de keer bijna hetzelfde als de eerste keer, gewoon onzin... 4de keer was ik nog maar net 2 minuutjes aan het rijden, als het al 2 minuten was... Ontzettend koud in de auto (uur of 2 's nachts), was aan het klappertanden en bibberen, dus ik reed wat schokkend. Dat vonden ze blijkbaar verdacht en toen moest ik even blazen. Maar uiteraard niets gedronken ![]()
|
Ik heb ruim 3,5 jaar m'n rijbewijs en geen botes.
Wel 1x een waarschuwing toen ik in een straatje reed waar ik niet mocht rijden (alleen busverkeer) en 1x alcoholblazen, maar dat was gewoon een standaardcontrole en ik had niet gedronken.
||
Citaat:
|
Ik heb bijna 4 jaar mijn rijbewijs; heb periodes heel regelmatig gereden en periodes bijna niet, dat wisselt een beetje (afhankelijk van stages e.d.). Ik heb nog geen enkele boete gekregen, ook niet staande gehouden.
Met de fiets moest ik 1 keer stoppen van meneer agent, toen kreeg ik een waarschuwing dat ik te dicht voor een aankomende auto overstak. |
![]() |
|
Verwijderd
|
4 jaar rijbewijs, aantal kilometers denk ik tussen de 20.000 - 25.000
Ben nog nooit staande gehouden met de auto. Wel een keer geflitst, <10 km te hard. Verder heb ik ook nog nooit een alcoholcontrole gehad, wel jammer want het lijkt me wel grappig om te blazen. ![]() Oh en afgelopen vrijdag kreeg ik een boete omdat ik bij een collega achterop de scooter zat, zonder helm. Ja, stom natuurlijk maar ik wist niet hoe ik naar m'n auto moest komen. ![]() We werden staande gehouden en m'n collega kreeg het al benauwd omdat ze geen verzekeringspapieren bij had. "Gelukkig" wilde meneer de agent alleen mijn legitimatie zien. Maar goed, dat is dus een boete van 50,-. Zuur geld, maar ja. |
![]() |
|
![]() |
2,5 jaar een rijbewijs (nog maar zo'n 20.000 km gereden) en ik heb in de afgelopen 3 maand totaal 3 bekeuringen gehad. En dat waren ook de enige 3 bekeuringen tot nog toe.
1: gecorrigeerd 59 km/h gereden waar 50 km/h is toegestaan € 34 2: gebruik maken van een weggetje naast de autoweg omdat het vreselijk druk was en ik een tentamen moest maken en dus gebruik gemaakt heb van het weggetje waar je van 7 uur tot 10 uur ofzo geen gebruik van mag maken. Werd aangehouden door de politie. Heb nog geen bekeuring binnen. +/- € 75 3: gecorrigeerd 54 km/h gereden waar 50 km/h is toegestaan (dezelfde weg als bij nr. 1) € 16 En ik hoop dat het daar voorlopig bij blijft. Bekeuring 2 overkomt me niet nog eens. Dan maar lang wachten voor de verkeerslichten. En nr. 1 en 3 zijn gewoon stom omdat dat een tweebaansweg binnen de bebouwde kom is en daar rij je gewoon al snel per ongeluk iets te hard. En ja ik weet waar die flitspalen staan maar het gaat gewoon per ongeluk eigenlijk. |
![]() |
||
Citaat:
Het politiebureau staat ongeveer 1 km van die bocht af en alle agenten weten dat pakweg 75% van de fietsers die rechtsaf moeten, daarbij door rood rijden (de meeste daarvan zijn scholieren). Die ochtend om 08:00 uur gingen ze met z'n tweeën 'n eindje verderop om die bocht staan om al die scholieren op te wachten. Ik moest in de rij staan om 'n bekeuring te ontvangen! Dat vind ik flauw ![]()
|
Kan 'flauw' overkomen, maar aan de andere kant: rood is rood en €500 salaris is €500 salaris en geen €475. Er moeten ergens grenzen gesteld worden.
Nog even een dooddoener: die diender doet ook maar gewoon z'n werk. ![]() Ot: ben twee keer staande gehouden door een diender, waarvan één keer door een politieagent vanwege een verkeersovertreding en één keer vanwege een zoektocht op een crimineel. ![]()
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
|
Ik heb nu 3.5 jaar mijn rijbewijs. Tot nu toe twee keer een bekeuring gehad voor te hard rijden op de snelweg, maar ik heb echt geen flauw idee meer hoeveel te hard of hoe duur dat was.
![]()
|
half jaar mn rijbewijs en 12.000 km tot nu toe denk. Nog geen boetes. Weet altijd precies waar of dat ze staan te controleren en binnen bebouwde kom zit ik eigenlij knooit boven de 50
|
![]() |
Nog geen auto, wel twee bekeuringen.
Een keer fietste ik s'ochtends naar school, het was al wel vrij licht, maar lantarenpalen waren nog wel aan. Vlak voor de school lichtcontrole. 5 minuten gewacht, komt een agent mijn gegevens opschrijven, oké klaar, loop ik de parkeerplaats af, gaan de lantarenpalen uit ![]() Daarna een keertje midden in de zomer, een vriend fietste en ik op de scooter zonder helm. Best lullig, reed maar 10 km/h naast hem. 50 euro. |
![]() |
|
Boete voor door rood fietsen bij een stoplicht dat fucking altijd op rood staat en er nooit verkeer aankomt. Toen ze die boete uitschreef reden er nog een zooi mensen door rood. Dus ik zeg dat, kijk, fietsen er nog meer door rood. Zegt ze 'ja, maar ik ben nou even met jou bezig'. ;x
Oh, en ruim 2 maanden mn rijbewijs, maar nog geen giro's op de deurmat.
|
Ik heb denk ik 3x een acceptgiro gehad met een bedrag voor 5-10 km te hard.
Een keer een bekeuring voor het niet dragen van de gordel. Ik had toen een oud barrel en dat ding leek me toch al niet zo veilig, dus gordel om had naar mijn idee weinig zin. Daarbij komt dat ik die dingen gruwelijk irritant vind, maar goed, na een bekeuring van 75 euro wist ik wel beter, en sindsdien doe ik hem dan maar om (ik was in de veronderstelling dat het 45 euro was, maar helaas was het toen sinds een paar weken naar 75 euro gegaan, wat ik wel erg veel vind voor zoiets, maar goed). Dit was trouwens tijdens zo'n giga controle. 100 agenten bij elkaar en schrijven maar! En een keer 20 jaar geleden voor het niet hebben van een voorlicht op de fiets. Triest genoeg dat ik die ochtend dat ding nog gemaakt, en hij deed het ook. Echter tijdens de rit begaf het hele gedoe het weer. Het was ook nog eens behoorlijk licht, maar volgens mevrouw agent was het nodig mij een boete te geven (20 gulden ofzo). Sindsdien heb ik nooit meer gefietst volgens mij. ![]()
|
In een jaar tijd drie snelheids overtredingen (116 waar 100 is toegestaan, 56 waar 50 is toegestaan en 86 waar 80 is toegestaan) één parkeerboete, een keer alcoholcontrole (uiteraard 'clean') en één waarschuwing wegens excessief toeteren.
![]()
|
Gisteren gehoord, binnen één maand had iemand boete voor:
door rood rijden (130 euro) op een strook rijden wat niet toegestaan was tijdens spits + 120 rijden waar 60 toegestaan was. Dik 300 euro. ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Zou jij het doen? Vamp. | 500 | 18-04-2010 21:54 | |
Lifestyle |