Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2007, 14:43
Verwijderd
Ben jij wel eens staandegehouden of bekeurd?
Vertel hier je verhaal!

TS begint:
Ik ben in mijn 'autorijcarrière' , die nu 3,5 jaar duurt, 2x bekeurd en 3x staandegehouden.
Nou klinkt dat best slecht als je het zo leest, maar het valt wel mee. Beide bekeuringen waren voor <10km/u te hard (54 en 56 waar je 50 mag) en 1 van de 3 staandehoudingen is gerelateerd aan de laatste snelheidsovertreding. Deze was namelijk met lasergun gemeten en dan wordt je staande gehouden.
De staandehouding zelf was naar aanleiding van vermeend asociaal rijgedrag. Dit komt er op neer dat meneer agent niks te doen had (het was 10.30, hij begon net) en ik reed met 35km/u door een tunneltje waar de zichtbaarheid matig is.
Dat zag hij en hij "had het gevoel" dat ik er met minstens 50km/u doorheen knalde, was niet zo en hij had geen meting dus werd het een waarschuwing.
De 3e staandehouding was midden in de nacht toen ik wat aan het toeren was in mijn oude buurt omdat ik benieuwd was naar wat er met ons oude huis gebeurd was. Blijkbaar vond meneer agent het verdacht dat ik daar keurig 30 reed (met een patrouilleauto achter me in een 30km/u zone ) en hield me staande om vervolgens enkel te vragen hoe het met me ging en waar ik woonde... Redelijk bizarre ervaring was dat.

Vertel! Ben jij netter dan ik of juist niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2007, 15:03
Krynn
Krynn is offline
Heb m'n rijbewijs bijna 2 jaar, en ben nog nooit bekeurd.

Had best gekund, ik rij zeker op rustige snelwegen vaak net ietsje harder dan mag.
Oud 05-12-2007, 15:21
Nona
Nona is offline
Heb mijn rijbewijs 3.5 jaar, ik ben een keer staande gehouden bij een alcoholcontrole om te mogen blazen. Ik ben nog nooit bekeurd. Maar ik heb dan ook geen eigen auto.
Oud 05-12-2007, 15:42
Ivo
Ivo is offline
In bijna 4 jaar tijd (en ca. 60.000 km) heb ik 3 bekeuringen gehad. De eerste (na correctie) 124 km/u op de snelweg waar 120 was toegestaan, de 2e was 56 km/u na correctie en de 3e was 57 kmu na correctie. De laatste 2 allebei op een 50km/u-weg.

Verder heb ik een keer of 4 a 5 moeten blazen. Dat komt er van als je op zaterdagnacht wel eens in de auto zit. Overigens alle keren 0 druppels alcohol op, dus geen enkel probleem om een positieve uitslag te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 15:49
coopergirl
coopergirl is offline
2 jaar heb ik mijn rijbewijs, 40.000 km gereden (je kunt natuurlijk je rijbewijs hebben zonder dat je daadwerkelijk rijdt!).
Ik heb 3 parkeerboetes a 50 euro gehad. Ik kwam in eerste instantie niet in aanmerking voor een parkeervergunning in mijn wijk/straat.. Drie keer had ik 'm voor de deur staan om boodschappen in/uit te laden e.d. zonder een kaartje te hebben gekocht en werd ik door een nazi die met zijn verrekijker op de hoek stond bekeurd ;'(

Ik rijd structureel te hard, maar hier ben ik nog nooit voor beboet (afkloppen!!!!!!!!)

Tot dusver heb ik 3 keer moeten blazen voor alcoholcontrole.
Oud 05-12-2007, 15:59
PV
PV is offline
3,5 jaar een rijbewijs, 3,5 jaar een auto, ongeveer 35.000 km gereden

geen boete gehad, nooit staande gehouden, nooit moeten blazen oid, ik ben ontzettend braaf in het verkeer.

alleen mijn moeder heeft een keer een waarschuwing gekregen toen ze in mijn auto reed, ze parkeerde op 7 januari ofzo ergens waar je sinds 1 januari niet meer mocht parkeren.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 16:33
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
In 7 maanden, en zo'n 25.000km ben ik 1x staande gehouden (gelaserd @ 34km/h te hard - 180euro, nog niet betaald) en 1x geflitst (@ 34km/h te hard - 150euro, betaald). Maar als je kijkt hoeveel kilometers ik te hard heb gereden, is het best te overzien. Heb overigens al mijn punten nog.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 16:35
Verwijderd
Dat is frappant. Op het kaartje staat altijd fijn dat je een punt kwijtraakt wanneer je een snelheidsovertreding begaat van 30km/u of sneller.
Zijn dat de gecorrigeerde snelheden of de ongecorrigeerde snelheden?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 16:37
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Dat is frappant. Op het kaartje staat altijd fijn dat je een punt kwijtraakt wanneer je een snelheidsovertreding begaat van 30km/u of sneller.
Zijn dat de gecorrigeerde snelheden of de ongecorrigeerde snelheden?
Gecorrigeerd, maar aangezien ik nog niet betaald heb is er nog geen punt vanaf. Ik heb wel een brief gehad dat, mocht ik bekennen, dat er een punt af gaat. Maar ik wil eerst alle papieren van Justitie hebben, en mochten ze deze niet willen sturen dan moet de rechter de boete als ongeldig verklaren, maar dat terzijde.

En er gaat enkel een punt af als hij op jouw naam staat, dat was bij het flitsen niet het geval (auto van de zaak). Sowieso gaat er volgens mij bij het flitsen geen punt van je rijbewijs af...

Laatst gewijzigd op 05-12-2007 om 17:10.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 16:51
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
heb mn rijbewijs 3 jaar en heb ook 3 jaar een auto aan mn eigen
en heb 1 boete gehad, voor 6 km te hard, was 16 euro

wow
Oud 05-12-2007, 17:06
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Gecorrigeerd, maar aangezien ik nog niet betaald heb is er nog geen punt vanaf. Ik heb wel een brief gehad dat, mocht ik bekennen, dat er een punt af gaat. Maar ik wil eerst alle papieren van Justitie hebben, en mochten ze deze niet willen sturen dan moet de rechter de boete als ongeldig verklaren, maar dat terzijde.

En er gaat enkel een punt af als hij op jouw naam staat, dat was bij het flitsen niet het geval (auto van de zaak). Sowieso gaat er volgens mij bij het flitsen een punt van je rijbewijs af...
klopt er is immers geen bewijs dat jij reed.Wordt je staande gehouden met die snelheid kost het je logischerwijs wel een punt omdat dan duidelijk is wie reed.

Ontopic;
3boetes
-parkeerboete,45euro
-126km/h waar 120 geldt, 20euro?
-stuk fietspad meegepakt bij een wegafsluiting achter een hele rits autos aan, iemand zal wel nummerborden hebben doorgegeven ,paar weken later acceptgiro a 65euro.

Verscheidene keren aangehouden, voor zowel algemene verkeerscontroles als alcoholcontroles.En 1x snachts na mn werk omdat k door rood reed,maar alleen een waarschuwing, ze snapten dat k na 10minuten voor een stil kruispunt door rood reed, erg redelijk van de politie

Overigens ruim 3,5jaar rijbewijs en zo'n 60.000km gereden.
Oud 05-12-2007, 17:45
MTpower
MTpower is offline
Rijbewijs nu een half jaar en ongeveer 15.000 km gereden.

1 bekeuring en 4 keer staande gehouden.

Bekeuring door flitspaal, na correctie 4km/h te hard...

Staande houdingen, allemaal in de (late) avond.

1ste keer in de auto van m'n ouders, ik reed wat voorzichtig en iets langzamer dan toegestaan omdat ik een straat aan het zoeken was. Toen achter me: Stop politie.
"Goedemorgen!!" (half 2 's nachts) "Verkeerscontrole! wilt u even blazen?" "Mag ik uw rijbewijs even zien" bla bla bla, allemaal goed...
Verkeerscontrole m'n reet...

2de keer ook in de auto van m'n ouders. Ik reed een fuik in voor alcoholcontrole, was allemaal prima verder, nog even een praatje gemaakt met meneer agent

3de keer bijna hetzelfde als de eerste keer, gewoon onzin...

4de keer was ik nog maar net 2 minuutjes aan het rijden, als het al 2 minuten was...
Ontzettend koud in de auto (uur of 2 's nachts), was aan het klappertanden en bibberen, dus ik reed wat schokkend. Dat vonden ze blijkbaar verdacht en toen moest ik even blazen. Maar uiteraard niets gedronken
Oud 05-12-2007, 21:33
AzN
AzN is offline
Ik ben 1 x bekeurd; toen ik met m'n fiets door rood reed om rechtsaf te slaan. 10 Euro, echt flauw. Maar ja, ik had idd ook even kunnen wachten.
Oud 06-12-2007, 12:50
Balance
Balance is offline
Ik heb ruim 3,5 jaar m'n rijbewijs en geen botes.
Wel 1x een waarschuwing toen ik in een straatje reed waar ik niet mocht rijden (alleen busverkeer) en 1x alcoholblazen, maar dat was gewoon een standaardcontrole en ik had niet gedronken.
Oud 06-12-2007, 12:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik ben 1 x bekeurd; toen ik met m'n fiets door rood reed om rechtsaf te slaan. 10 Euro, echt flauw. Maar ja, ik had idd ook even kunnen wachten.
Haha, waarom is dat flauw? Zelfs een kind van 4 weet toch dat ie niet door rood mag gaan? Niet dat ik het erg vind dat je het deed hoor; naar rechts afslaan met de fiets is inderdaad vrij ongevaarlijk en doe ik ook wel eens door rood. Maar ik weet daarbij altijd dat ik wel risico loop op een bon en als dat dan gebeurt, is het niet flauw maar gewoon m'n eigen schuld.
Oud 06-12-2007, 14:25
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb bijna 4 jaar mijn rijbewijs; heb periodes heel regelmatig gereden en periodes bijna niet, dat wisselt een beetje (afhankelijk van stages e.d.). Ik heb nog geen enkele boete gekregen, ook niet staande gehouden.
Met de fiets moest ik 1 keer stoppen van meneer agent, toen kreeg ik een waarschuwing dat ik te dicht voor een aankomende auto overstak.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 14:30
Verwijderd
4 jaar rijbewijs, aantal kilometers denk ik tussen de 20.000 - 25.000

Ben nog nooit staande gehouden met de auto. Wel een keer geflitst, <10 km te hard.
Verder heb ik ook nog nooit een alcoholcontrole gehad, wel jammer want het lijkt me wel grappig om te blazen.

Oh en afgelopen vrijdag kreeg ik een boete omdat ik bij een collega achterop de scooter zat, zonder helm. Ja, stom natuurlijk maar ik wist niet hoe ik naar m'n auto moest komen.
We werden staande gehouden en m'n collega kreeg het al benauwd omdat ze geen verzekeringspapieren bij had. "Gelukkig" wilde meneer de agent alleen mijn legitimatie zien. Maar goed, dat is dus een boete van 50,-. Zuur geld, maar ja.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 16:41
mar87
mar87 is offline
2,5 jaar een rijbewijs (nog maar zo'n 20.000 km gereden) en ik heb in de afgelopen 3 maand totaal 3 bekeuringen gehad. En dat waren ook de enige 3 bekeuringen tot nog toe.

1: gecorrigeerd 59 km/h gereden waar 50 km/h is toegestaan € 34
2: gebruik maken van een weggetje naast de autoweg omdat het vreselijk druk was en ik een tentamen moest maken en dus gebruik gemaakt heb van het weggetje waar je van 7 uur tot 10 uur ofzo geen gebruik van mag maken. Werd aangehouden door de politie. Heb nog geen bekeuring binnen. +/- € 75
3: gecorrigeerd 54 km/h gereden waar 50 km/h is toegestaan (dezelfde weg als bij nr. 1) € 16

En ik hoop dat het daar voorlopig bij blijft. Bekeuring 2 overkomt me niet nog eens. Dan maar lang wachten voor de verkeerslichten.
En nr. 1 en 3 zijn gewoon stom omdat dat een tweebaansweg binnen de bebouwde kom is en daar rij je gewoon al snel per ongeluk iets te hard. En ja ik weet waar die flitspalen staan maar het gaat gewoon per ongeluk eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 19:56
AzN
AzN is offline
Citaat:
Haha, waarom is dat flauw? Zelfs een kind van 4 weet toch dat ie niet door rood mag gaan? Niet dat ik het erg vind dat je het deed hoor; naar rechts afslaan met de fiets is inderdaad vrij ongevaarlijk en doe ik ook wel eens door rood. Maar ik weet daarbij altijd dat ik wel risico loop op een bon en als dat dan gebeurt, is het niet flauw maar gewoon m'n eigen schuld.
Als ik m'n post teruglees, kan ik me goed voorstellen dat je 't niet flauw vind. Maar even de situatie geschetst:
Het politiebureau staat ongeveer 1 km van die bocht af en alle agenten weten dat pakweg 75% van de fietsers die rechtsaf moeten, daarbij door rood rijden (de meeste daarvan zijn scholieren). Die ochtend om 08:00 uur gingen ze met z'n tweeën 'n eindje verderop om die bocht staan om al die scholieren op te wachten. Ik moest in de rij staan om 'n bekeuring te ontvangen!
Dat vind ik flauw .
Oud 06-12-2007, 20:51
Ivo
Ivo is offline
Je niet aan de regels houden en daarna zeuren over een boete, dat is ook heel flauw.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 21:04
AzN
AzN is offline
Citaat:
Ik ga niet zeuren om die 10 euri, ik geef m'n mening.
Oud 06-12-2007, 21:09
MTpower
MTpower is offline
Hier heb je ook zo'n soort situatie, fietst ook iedereen door rood voor de bocht naar rechts... Staan ze wel vaak te controleren sinds er een vrouwtje dood is gereden door een vrachtwagen
Oud 06-12-2007, 22:03
TRA
TRA is offline
Kan 'flauw' overkomen, maar aan de andere kant: rood is rood en €500 salaris is €500 salaris en geen €475. Er moeten ergens grenzen gesteld worden.

Nog even een dooddoener: die diender doet ook maar gewoon z'n werk.

Ot: ben twee keer staande gehouden door een diender, waarvan één keer door een politieagent vanwege een verkeersovertreding en één keer vanwege een zoektocht op een crimineel.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 22:07
Verwijderd
Details TRA, we willen details!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 22:28
TRA
TRA is offline
Oneigenlijk gebruik van infrastructuur.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2007, 22:50
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Oneigenlijk gebruik van infrastructuur.
Dat zegt alsnog niets
Oud 06-12-2007, 22:50
M@rco
M@rco is offline
Ik heb nu 3.5 jaar mijn rijbewijs. Tot nu toe twee keer een bekeuring gehad voor te hard rijden op de snelweg, maar ik heb echt geen flauw idee meer hoeveel te hard of hoe duur dat was.
Oud 07-12-2007, 15:08
kalinho
kalinho is offline
half jaar mn rijbewijs en 12.000 km tot nu toe denk. Nog geen boetes. Weet altijd precies waar of dat ze staan te controleren en binnen bebouwde kom zit ik eigenlij knooit boven de 50
Oud 08-12-2007, 00:54
Verwijderd
Ik heb geen idee hoeveel kilometer ik gereden heb tot dusver. Sinds mei mijn rijbewijs. Nog nooit aangehouden oid. Jammer (ik ben nl. heel braaf )
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 09:29
Sandersss
Sandersss is offline
Sinds mei mn rijbewijs. Vorige week een boete gehad voor roodlicht, 130 euro. Verder niets gehad, alleen een keer staande gehouden voor een alcoholcontrole.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 10:55
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Sinds mei mn rijbewijs. Vorige week een boete gehad voor roodlicht, 130 euro. Verder niets gehad, alleen een keer staande gehouden voor een alcoholcontrole.
Dat is een dure boete!!
Oud 08-12-2007, 16:13
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Dat is een dure boete!!
Yeah, let's rubb it in
Oud 08-12-2007, 17:48
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Dat is een dure boete!!
Stimmt. En het vervelende is dat het een vaste filtspaal was, waar ik altijd langs kom als ik naar mijn werk ga
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 20:26
mystry
mystry is offline
van de week nog een gehad voor te snel rijden op de snelweg.
32km te hard boete €200 omdat het niet mijn eerste was.
Oud 08-12-2007, 20:32
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
van de week nog een gehad voor te snel rijden op de snelweg.
32km te hard boete €200 omdat het niet mijn eerste was.
haha
Oud 09-12-2007, 11:01
denvermax
denvermax is offline
nu bijna 1 jaar rijbewijs, ook 1 jaar een auto, veel gereden, stuk of 6 of 7 keer geflitst. hoogste was 80E, nooit staande gehouden.
Oud 09-12-2007, 17:12
marrel
marrel is offline
Bijna 1,5 jaar rijbewijs, 2 keer moeten blazen verder geen boetes enzo
Oud 10-12-2007, 10:16
T_ID
T_ID is offline
4 jaar rijdende, nog nooit een prent gehad.
Oud 10-12-2007, 12:54
DJ Inpossible
DJ Inpossible is offline
Nog geen auto, wel twee bekeuringen.

Een keer fietste ik s'ochtends naar school, het was al wel vrij licht, maar lantarenpalen waren nog wel aan. Vlak voor de school lichtcontrole. 5 minuten gewacht, komt een agent mijn gegevens opschrijven, oké klaar, loop ik de parkeerplaats af, gaan de lantarenpalen uit 16 euro dacht ik.

Daarna een keertje midden in de zomer, een vriend fietste en ik op de scooter zonder helm. Best lullig, reed maar 10 km/h naast hem. 50 euro.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 15:45
TopDrop
TopDrop is offline
Boete voor door rood fietsen bij een stoplicht dat fucking altijd op rood staat en er nooit verkeer aankomt. Toen ze die boete uitschreef reden er nog een zooi mensen door rood. Dus ik zeg dat, kijk, fietsen er nog meer door rood. Zegt ze 'ja, maar ik ben nou even met jou bezig'. ;x

Oh, en ruim 2 maanden mn rijbewijs, maar nog geen giro's op de deurmat.
Oud 10-12-2007, 20:01
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik heb denk ik 3x een acceptgiro gehad met een bedrag voor 5-10 km te hard.
Een keer een bekeuring voor het niet dragen van de gordel.
Ik had toen een oud barrel en dat ding leek me toch al niet zo veilig, dus gordel om had naar mijn idee weinig zin. Daarbij komt dat ik die dingen gruwelijk irritant vind, maar goed, na een bekeuring van 75 euro wist ik wel beter, en sindsdien doe ik hem dan maar om (ik was in de veronderstelling dat het 45 euro was, maar helaas was het toen sinds een paar weken naar 75 euro gegaan, wat ik wel erg veel vind voor zoiets, maar goed). Dit was trouwens tijdens zo'n giga controle. 100 agenten bij elkaar en schrijven maar!

En een keer 20 jaar geleden voor het niet hebben van een voorlicht op de fiets.
Triest genoeg dat ik die ochtend dat ding nog gemaakt, en hij deed het ook. Echter tijdens de rit begaf het hele gedoe het weer.
Het was ook nog eens behoorlijk licht, maar volgens mevrouw agent was het nodig mij een boete te geven (20 gulden ofzo).

Sindsdien heb ik nooit meer gefietst volgens mij.
Oud 11-12-2007, 12:27
Voorbeeld
Voorbeeld is offline
In een jaar tijd drie snelheids overtredingen (116 waar 100 is toegestaan, 56 waar 50 is toegestaan en 86 waar 80 is toegestaan) één parkeerboete, een keer alcoholcontrole (uiteraard 'clean') en één waarschuwing wegens excessief toeteren.
Oud 11-12-2007, 15:24
coopergirl
coopergirl is offline
Gisteren gehoord, binnen één maand had iemand boete voor:
door rood rijden (130 euro)
op een strook rijden wat niet toegestaan was tijdens spits + 120 rijden waar 60 toegestaan was. Dik 300 euro.
daar gaat je eindejaarsuitkering, vakantiegeld, onregelmatigheidstoeslag und so weiter
Oud 11-12-2007, 15:26
Verwijderd
Dat gaat er lekker hard doorheen dan. Waarom reed diegene op zo'n manier?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 03:55
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
In een jaar tijd drie snelheids overtredingen (116 waar 100 is toegestaan, 56 waar 50 is toegestaan en 86 waar 80 is toegestaan) één parkeerboete, een keer alcoholcontrole (uiteraard 'clean') en één waarschuwing wegens excessief toeteren.
Tijdens een rijles zat er op een gegeven moment een duif op de weg. Dus ik toeter als een soort reflex. Meteen mn instructrice helemaal flippen dat ik dat niet mocht doen enzo. Ok ok, rustig maar :\
Oud 12-12-2007, 10:09
Voorbeeld
Voorbeeld is offline
Citaat:
Tijdens een rijles zat er op een gegeven moment een duif op de weg. Dus ik toeter als een soort reflex. Meteen mn instructrice helemaal flippen dat ik dat niet mocht doen enzo. Ok ok, rustig maar :\
Bij mij was het ook wel vrij schandalig, zeker gezien het tijdstip. Voor een duif toeteren vind ik niet meer dan logisch.
Oud 12-12-2007, 14:16
T_ID
T_ID is offline
Ik heb tijdens rijexamen een duif die vlak voor de auto neerstreek vol platgereden, daarna gestopt om te kijken of ie inderdaad dood was.

Gewoon geslaagd.
Oud 12-12-2007, 16:01
MTpower
MTpower is offline
Ja, duiven zijn kut.. heb er ook al een paar platgereden. Suïcidale beesten
Oud 12-12-2007, 16:18
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ja, duiven zijn kut.. heb er ook al een paar platgereden. Suïcidale beesten
Eenden zijn nog erger dan duiven
Met citaat reageren