Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2005, 16:02
Delicate
Delicate is offline
Ik wil volgende zomer ('06) graag met Vinea de Italiaventura reis doen en ik vroeg me af of iemand daar een keer mee is geweest. Want het is wel veel geld en ik moet alles zelf betalen en als het heel erg tegenvalt zou ik dat wel erg balen vinden.

Dus, wat vond je ervan?
Advertentie
Oud 09-06-2005, 10:26
Fleurop
Fleurop is offline
Ik ben 3 jaar geleden mee geweest, alleen de reis had toen een andere naam (travatore) en liep iets anders dan Italiaventura. Maar het ziet er grotendeels bijna hetzelfde uit.

Het was mijn leukste vakantie tot nu toe! Echt helemaal geweldig. Maar wel vermoeiend, want je bent bijna iedere dag op pad en moet veel lopend doen met die zware rugzak. Dus daar moet je wel tegen kunnen. En van cultuur/bezoekjes aan steden houden. Want dat doe je voornamelijk.

Verder hadden wij de vrijheid om drank te gebruiken en tot hoe laat we maar wilden naar bed te gaan. Maar dat is misschien per 'staf' verschillend. En je hebt wel slaap nodig.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel .
Oud 25-12-2005, 14:54
Orpa
Orpa is offline
Ik zit er ook aan te denken in de zomer van 2006 mee te gaan met Italiaventura. Lijkt me hardstikke leuk...

Ik heb het afgelopen jaar een talenreis gedaan (Montpellier Polygone) en dat is redelijk goed bevallen (veel heimwee gehad de eerste paar dagen)
Oud 30-12-2005, 16:49
Verwijderd
Ik heb een aantal jaren geleden ook iets soortgelijks gedaan met Vinea en het was echt top. Het is inderdaad meer geld dan het Vinea zelf kost, maar het zijn wel vaak vakanties om nooit te vergeten.
Oud 17-01-2006, 10:10
Heikje
Heikje is offline
ik ga ech ieder jaar met vinea sinds 2000. en dan ook 2 a 3 keer per jaar. vin het ech super. moet je doen!
Oud 19-01-2006, 16:45
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Lijkt me ook wel leuk om eens te doen
Oud 21-01-2006, 16:48
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Heej
Ik ben van plan dit jaar voor het eerst op kamp te gaan met Vinea..
Wie heeft ervaring met Vinea? En komen er wel meerdere alleen?
Wil met kamp Canigou meegaan..Iemand die hier ook heengaat? Lijkt me wel leuk al wat mensen te kennen!
Oud 21-01-2006, 18:54
Miracle
Miracle is offline
Ik heb even wat samengevoegd, anders wordt het nogal dubbel.
Oud 25-01-2006, 10:25
BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Ben al eerder meegeweest, en toen een paar jaar niet meer.. Ga dit jaar mee met circostrada, hele tijd met toneel bezig zijn enzo, lijkt me super! Heb er nu al zin in.
Oud 25-01-2006, 16:33
Heikje
Heikje is offline
Ik ga dit jaar naar De Wieken en naar Us hiem (een van de weinige zeil acco's die ik nog niet gehad heb). Lekker laser 2 en catamaran zeiluh. heb er nu al zin in!
Oud 20-02-2006, 16:25
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Heikje schreef op 25-01-2006 @ 17:33 :
Ik ga dit jaar naar De Wieken en naar Us hiem (een van de weinige zeil acco's die ik nog niet gehad heb). Lekker laser 2 en catamaran zeiluh. heb er nu al zin in!

Ik ga ook op zeilkamp maar ik ga de valk leren..kan er namelijk nog niks van
Oud 25-02-2006, 18:48
Pierreke
Pierreke is offline
Ik ben 2 keer op zeilkamp geweest met de Vinea en dat was gewoon echt gezellig en goed georganiseerd. Het kost wat maar je krijgt er ook wel wat voor!
Oud 26-02-2006, 17:15
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik ga dit jaar misschien mee als staf
Oud 01-03-2006, 04:41
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 26-02-2006 @ 18:15 :
Ik ga dit jaar misschien mee als staf
Oud 06-03-2006, 14:11
Codaz
Codaz is offline
Jammer dat het bergen met geld kost zo'n vinea vakantie, de vakanties zonder camping dan...
Kmoet het zelf betalen
Oud 07-03-2006, 18:13
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 21-01-2006 @ 17:48 :
Heej
Wil met kamp Canigou meegaan..Iemand die hier ook heengaat? Lijkt me wel leuk al wat mensen te kennen!
Ik stond vorig jaar toevallig op deze camping, zonder dat we van tevoren wisten dat er ook een (noujah twee programma's) vinea-kamp zat. Zeker ook contact gehad met de mensen die met vinea meewaren, superaardige, jonge leiding ook, maar echt wel een strak programma. Veel actitviteiten, vaste tijd naar bed (wij bleven dan nog ff), maar zag er wel gezellig uit. Van die twee groepen ging er een daarna weer naar huis, de andere ging door naar Argeles-sur-Mer (waar wij ook toevallig waren, nee wisten wij ook niet van tevoren dat vinea dat ook deed), en daar is het programma vrijer, tentenkamp tussen de bomen (ja we zijn nog even onze vakantievrienden op wezen zoeken, was de leiding van vinea niet zo blij mee, haha) en iedereen helpt mee met corvee en koken e.d. Maar wel vlakbij strand en uitgaansgebied .
Van de mensen die mee waren bijna allemaal goede verhalen gehoord. Er zijn er wat die met z'n tweeen komen, maar ook als je alleen gaat kom je er snel genoeg tussen, lijkt mij geen probleem. (moet je wel durven, niet iedereen doet zoiets, maar kan met gemak).

En voor de rest de activiteiten die ze doen, vanuit de camping organiseert Stam Outdoor allerlei activiteiten, ook voor de vinea. Die zijn gewoon nederlands, dus geen lastige franse uitleg over hoe je je rafting spullen vast moet maken enzo. Ik heb zelf ook enkele activiteiten gedaan, echt heel leuk, maar had van mij wel heftiger gemogen, dus ik denk dat je het sowieso aankunt.

Mocht je nog vragen hebben, mail of pm gerust. En ik heb ook nog wel een mailadres voor je van een van de zonen van de campingbaas (4 kinderen van 15 tot over de 20), daar hadden we op de camping contact mee en nog wel. Die zijntweetalig (nederlands en frans) dus is geen enkel probleem. En terras 's avonds is aante raden!
Oud 07-03-2006, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Codaz schreef op 06-03-2006 @ 15:11 :
Jammer dat het bergen met geld kost zo'n vinea vakantie, de vakanties zonder camping dan...
Kmoet het zelf betalen
ja ik keek net op de site, vond ze ook best aan de prijs. Denk dat ik nog maar eens verder kijk. Weet toch nog niet eens wat voor type vakanite i kga doen. Iemand ervaring met Interrail btw? Zal ik wel ff ergens anders vragen..
Oud 08-03-2006, 08:33
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Piruleta schreef op 07-03-2006 @ 19:13 :
Ik stond vorig jaar toevallig op deze camping, zonder dat we van tevoren wisten dat er ook een (noujah twee programma's) vinea-kamp zat. Zeker ook contact gehad met de mensen die met vinea meewaren, superaardige, jonge leiding ook, maar echt wel een strak programma. Veel actitviteiten, vaste tijd naar bed (wij bleven dan nog ff), maar zag er wel gezellig uit. Van die twee groepen ging er een daarna weer naar huis, de andere ging door naar Argeles-sur-Mer (waar wij ook toevallig waren, nee wisten wij ook niet van tevoren dat vinea dat ook deed), en daar is het programma vrijer, tentenkamp tussen de bomen (ja we zijn nog even onze vakantievrienden op wezen zoeken, was de leiding van vinea niet zo blij mee, haha) en iedereen helpt mee met corvee en koken e.d. Maar wel vlakbij strand en uitgaansgebied .
Van de mensen die mee waren bijna allemaal goede verhalen gehoord. Er zijn er wat die met z'n tweeen komen, maar ook als je alleen gaat kom je er snel genoeg tussen, lijkt mij geen probleem. (moet je wel durven, niet iedereen doet zoiets, maar kan met gemak).

En voor de rest de activiteiten die ze doen, vanuit de camping organiseert Stam Outdoor allerlei activiteiten, ook voor de vinea. Die zijn gewoon nederlands, dus geen lastige franse uitleg over hoe je je rafting spullen vast moet maken enzo. Ik heb zelf ook enkele activiteiten gedaan, echt heel leuk, maar had van mij wel heftiger gemogen, dus ik denk dat je het sowieso aankunt.

Mocht je nog vragen hebben, mail of pm gerust. En ik heb ook nog wel een mailadres voor je van een van de zonen van de campingbaas (4 kinderen van 15 tot over de 20), daar hadden we op de camping contact mee en nog wel. Die zijntweetalig (nederlands en frans) dus is geen enkel probleem. En terras 's avonds is aante raden!
Heej,
Thanx voor de reactie!! Klinkt inderdaad wel leuk en gezellig...
alleen mag ik waarschijnlijk niet meer naar Canigou en ga ik waarschijnlijk alleen op zeilkamp. Zit namelijk nu nog op ondergewicht en ben nog aan t vechte tegen anorexia...dus of het tegen die tijd beter gaat en of ik dan al zoveel activiteiten kan/mag doen is niet echt zeker...
Toch bedankt voor de reactie en ga er toch weer ff over nadenken
Oud 08-03-2006, 19:50
Verwijderd
Als je het kunt, zeker doen! Mocht het niet lukken (ik ken een vergelijkbaar probleem bij mijn nichtje, kan me dus situatie indenken), zorg dan dat je een heerlijke (zeil-)vakantie hebt!
Sommige activiteiten kunnen idd heftig zijn, die bergwandeltocht de canigou op en dan daar overnachten kan best aanslag op je gezondheid zijn, maar met heel veel dingen kan ook rekening gehouden worden, ga je bijvoorbeeld wel mee rivier afdalen (goed te doen, ook voor jou den kik), maar wellicht niet hydrospeeden (krijg je trouwens ook heel veel blauwe plekken van ivm stenen in de rivier ). In ieder geval, heel veel plezier!
Oud 09-03-2006, 10:23
schaatsfreak
schaatsfreak is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 21-01-2006 @ 17:48 :
Heej
heey
Kheb me al aangemeld voor kamp Canigou. . . . lijkt me echt supergaaf
Oud 08-04-2006, 16:24
LullabyForLove
LullabyForLove is offline
Citaat:
schaatsfreak schreef op 09-03-2006 @ 11:23 :
heey
Kheb me al aangemeld voor kamp Canigou. . . . lijkt me echt supergaaf
Hola. Ik ga dr samen met een vriendin naar toe.
Wanneer ga jy??

Oud 09-04-2006, 09:03
schaatsfreak
schaatsfreak is offline
Citaat:
LullabyForLove schreef op 08-04-2006 @ 17:24 :
Hola. Ik ga dr samen met een vriendin naar toe.
Wanneer ga jy??

Heyy

Kga van 4 tot 13 augustus, en jullie?
Oud 09-04-2006, 11:06
LullabyForLove
Citaat:
schaatsfreak schreef op 09-04-2006 @ 10:03 :
Heyy

Kga van 4 tot 13 augustus, en jullie?

Aah, Jammer. Wy gaan begin juli.. eehm. 7 juli volges mij.
Jammer, anders hadden we iemand gekend. 8)
Weet jy misschien andere "site's" waar ik kan kyken of er
mensen naar toe gaan?
Oud 09-04-2006, 13:37
schaatsfreak
schaatsfreak is offline
Citaat:
LullabyForLove schreef op 09-04-2006 @ 12:06 :
Aah, Jammer. Wy gaan begin juli.. eehm. 7 juli volges mij.
Jammer, anders hadden we iemand gekend. 8)
Weet jy misschien andere "site's" waar ik kan kyken of er
mensen naar toe gaan?
hmm das echt jammer! Maar helaas. . . .
je zou nog op andere forums kunnen kijken.. . bijv. die van de cosmogirl of ellegirl. Maar op ellegirl zitk zelf ook regelmatig, en daar hebk nog niet iemand gesproken die ook naar canigou gaaat
Oud 09-04-2006, 17:59
LullabyForLove
Citaat:
schaatsfreak schreef op 09-04-2006 @ 14:37 :
hmm das echt jammer! Maar helaas. . . .
je zou nog op andere forums kunnen kijken.. . bijv. die van de cosmogirl of ellegirl. Maar op ellegirl zitk zelf ook regelmatig, en daar hebk nog niet iemand gesproken die ook naar canigou gaaat
ah, iig bedankt Ga ik daar eens kyken.
en alvast; HEEEL veel plzier he.
xx
Oud 09-04-2006, 19:11
schaatsfreak
schaatsfreak is offline
Citaat:
LullabyForLove schreef op 09-04-2006 @ 18:59 :
ah, iig bedankt Ga ik daar eens kyken.
en alvast; HEEEL veel plzier he.
xx
Jaa dankje en jullie ook!! voeg maar toe als je wil: eg_skate@hotmail.com
Oud 10-04-2006, 13:18
Codaz
Codaz is offline
Citaat:
Piruleta schreef op 07-03-2006 @ 19:14 :
ja ik keek net op de site, vond ze ook best aan de prijs. Denk dat ik nog maar eens verder kijk. Weet toch nog niet eens wat voor type vakanite i kga doen. Iemand ervaring met Interrail btw? Zal ik wel ff ergens anders vragen..
Ja nou met interrail heb je eigenlijk alleen maar reizen he, geen echte vakantie met overnachtingen, eten en activiteiten.
Oud 10-04-2006, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Codaz schreef op 10-04-2006 @ 14:18 :
Ja nou met interrail heb je eigenlijk alleen maar reizen he, geen echte vakantie met overnachtingen, eten en activiteiten.
Dat ben ik nou niet met je eens, die post van me was al ff geleden, ben inmiddels veel verder met de vakantieplannen (weet er dus ook meer vanaf) en het wordt dus toch die Interrail, qua inhoud idd anders dan een vineavakantie, maar ik heb nooit beweerd dat ik dat zou gaan doen, enkel dat ik er naar gekeken heb en ze tegenkwam vorige zomer (canigou en argeles).
Het is wel meer reizen, maar wij overnachten ook, wij eten ook en wij hebben ook activiteiten, en meer vrijheid, en wij gaan hopelijk vanalles beleven! Jullie doen alleen een ander type vakantie, dat maakt het er niet minder leuk om toch. Fijne vakantie gewenst!
Oud 10-04-2006, 15:56
LullabyForLove
Is er dan iemand anders? die met Vinea mee gaat,
Met de Canigou reis. 8) Of zo iets. (A)

Ik hoor wel
xx
Oud 10-04-2006, 20:57
schaatsfreak
schaatsfreak is offline
Citaat:
LullabyForLove schreef op 10-04-2006 @ 16:56 :
Is er dan iemand anders? die met Vinea mee gaat,
Met de Canigou reis. 8) Of zo iets. (A)

Ik hoor wel
xx
nope .. kheb nog niemand gevonden die ook naar canigou gaat, behalve jullie . . , maar leek me gwoon wel leuk , kunnen we es met elkaar praten
Oud 11-04-2006, 14:25
LullabyForLove
Citaat:
schaatsfreak schreef op 10-04-2006 @ 21:57 :
nope .. kheb nog niemand gevonden die ook naar canigou gaat, behalve jullie . . , maar leek me gwoon wel leuk , kunnen we es met elkaar praten
ik heb je aangemeld.
we zullen zien
Oud 19-04-2006, 18:25
binja
binja is offline
Hi hallo!
Ik ben één van de vele vineastafleden.
Draai al zes jaar voor ze en ben zelf ook drie keer met ze op reis geweest.
vorig jaar heb ik de Italiaventura reis geleid en ik ben er helemaal weg van!!
Ik heb een top vakantie gehad samen met mijn groep.
Je reist idd veel, maar ziet ook veel en je hebt best veel tijd om overal te kijken. Op de meeste campings blijf je een aantal dagen dus je hebt wel echt een vakantie gevoel. Tenminste dat is mijnmening en die is voor iedereen verschillend.
Als deelnemer heb ik L'espira gedaan en die zit op dezelfde acco als Canigou. Je doet ook dezelfde activiteiten alleen gingen wij nog door voor een week strand.
Wat ik me ervan kan herinneren was het een hele beleving. Veel actie en dingen doen waarvan ik nooit had verwacht dat ik ze zou durven.
Als je/jullie vragen hebben, stel ze en wie weet kan ik je antwoord geven.
o ja en wat de prijzen betreft, ja het is eenhoop geld, maar je krijgt er een geweldige ervaring voor terug.
wat misschien leuk is om te weten is dat de staf het op vrijwillige basis doet. Als staf krijg je alleen een kleine onkostenvergoeding.
Je hebt dus staf die er net zo veel zin in hebt als jij, want voor het geld hoeven ze het niet te doen.
Ik hoop dat jullie een geweldige zomer krijgen.
Oud 20-04-2006, 17:16
LullabyForLove
Leuk om te horen.
nu kryg ik er nóg meer zin in.
Oud 11-05-2006, 01:31
DDII
DDII is offline
ik had me aangemeld voor de vinea canigou vakantie 2006.
4 augistus t/m 13 augustus.
vorige week kregen we een brief dat deze reis niet door kon gaan ivm te weinig aanmeldingen.

gelukkig ga ik nog met vrienden op vakantie, en met mijn ouders. Maar mijn vertrouwen in Vinea is geschaafd, had er namelijk echt zin in.
Oud 11-05-2006, 12:41
binja
binja is offline
HI.
inderdaad jammer dat de vakantie is afgelast.
Ik b en zelf staf bij vinea en weet dat ze dat niet zomaar doen.
meestal hebben ze een optie voor een andere vakantie voor je.
Het is in ieder gevakl niet zo dat ze zomaar een reis aflassen.
Het moet natuurlijk wel een groepsvakantie blijven en daar heb je een groep mensen voor nodig. Als er dan te weinig aanmeldingen zijn, kunne ze ook niet garant staan voor een leuke gezellige vakantie met een groep mensen, dus vandaar de aflassing.
ik hoop dat je niet al te teleurgesteld bent, want uit ervaring kan ik zeggen dat het de meest geweldige vakanties zijn. Ik zeg dit niet alleen als staf, ben zelf ook drie keer als deelnemer mee geweest en ook naar léspira. dat is dezelfde lokatie als Canigou.
groetjes Binja
Oud 13-05-2006, 12:06
schaatsfreak
schaatsfreak is offline
Heeyy

Ik zou ook naar Canigou van 4 t/m 13 augustus! Ik was ff zwaar depri toenk hoorde dat t niet doorging .. . maarja 4 aanmeldingen is ook zwaar weinig.. ... kga nu in een andere periode en heb er egt onwijs veel zinin!!

xxx
Oud 13-05-2006, 13:01
LullabyForLove
Citaat:
schaatsfreak schreef op 13-05-2006 @ 13:06 :
Heeyy

Ik zou ook naar Canigou van 4 t/m 13 augustus! Ik was ff zwaar depri toenk hoorde dat t niet doorging .. . maarja 4 aanmeldingen is ook zwaar weinig.. ... kga nu in een andere periode en heb er egt onwijs veel zinin!!

xxx
wanneer ga je nu? of ga je ook andere reis??
Oud 14-05-2006, 16:44
schaatsfreak
schaatsfreak is offline
Citaat:
LullabyForLove schreef op 13-05-2006 @ 14:01 :
wanneer ga je nu? of ga je ook andere reis??
kga nu van 21 tot 30 juli
Oud 21-03-2007, 16:20
Engeleva
Engeleva is offline
Ik ga dit jaar met Vinea met de vakantie Aquitaine van 16 t/m 25 juli. Nog meer mensen die gaan?
Oud 30-12-2007, 19:28
Frederiek.....
Frederiek..... is offline
Hee,
Ik ga nu al ong. 5 jaar elke zomer met Vinea op zeilkamp, maar sinds ze afgelopen jaar de CWO certificatie hebben afgeschaft, en met de ZiN regeling werken, weet ik niet of nog wel bij Vinea moet blijven. Ik zit nu voor zwaardboot ( Laser ) p CWO 3, en ik wil graag verder wat nu dus niet meer kan. Aan de andere kant is Vinea een super zeilschool, ontzettend gezellig, etc. Hebben meer mensen hier ervaring mee ? En zijn jullie bij Vinea gebleven of niet ?
Groeten
Advertentie

Regels voor berichten