Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ok, update!
nouja.... ik was zo bang dat ik vandaag ook maar thuisbleef. ik heb maar gewoon mijn mentor gebeld, en het hem uitgelegd en hij zei ook van; da's onzin want dat heb jij met talen totaal niet nodig. nouja, hij zou met haar een gesprek aangaan, en nu wil hij dat ik volgende week met haar ga praten... =\ totaal geen behoefte aan, omdat zij zo'n persoon is dat zich bij de leraar gedraagt, en zodra die er even tussenuit is, maakt ze me zwart bij de rest. ¬¬ mijn mentor zei ook van 'ja, jouw bom is wat betreft kelly wel gebarsten of niet?' nouja, dat bevestigde ik dus, en hij had blijkbaar wel door dat we elkaar gewoon totaal niet mogen. maarja, ik ben benieuwd.. =\ ik heb ook met mijn moeder afgesproken dat ze maandagochtend gewoon met me meegaat naar mijn maatschappelijkwerkster, dus dat moet wel goedkomen nu. hopelijk laten ze me nou gewoon met rust, ik wil ook eens met plezier naar school gaan, want sinds ik op de middelbare zit -ja, ben blijven zitten-, ga ik gewoon niet meer met plezier naar school. ik heb me vannacht met 2 kalmeringstabletten en tranen in slaap moeten krijgen, zo erg gewoon. ¬¬ [eventjes gauw gecopyed van een andere website dat ook een forum heeft...] Blegh! Ik hoop dat 't echt goedkomt, want anders gaat dit schooljaar, mijn laatste kans dus, ook nog naar de knoppen. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Dat is pesten namelijk; uit onzekerheid voor een publiek andere mensen omlaag trappen. Doe dat gesprek. Blijf er rustig onder, heel rustig. Vertel simpelweg dat je er enorm last van hebt, en vraag haar waarom ze daar niet mee op houdt. Citaat:
Je hoeft je er dus niet druk over te maken. Degenen die normaal zijn en waar jij mee om zou willen gaan zullen het negeren, en de mensen die er aan meedoen zijn toch laag, en met mensen die laag zijn, wil je niet omgaan. Iets dat ik daar overigens aan kan toevoegen, is dat het beeld dat iedereen er aan meedoet, als je dat mocht hebben, zonder enige twijfel niet klopt.
|
Verwijderd
|
s6, t moet vanzelf weer goed komen
je kan haar tijdens dat gesprek met die leraar erbij gwoon 1 op 1 confonteren met haar gedrag, als je dan laat blijken dat je dit niet gwoon vervelend vindt, en je haar duidelijk laat blijken dat dit voor niemand nuttig is, kan ze, met een leraar erbij, in ieder geval alleen maar instemmen. als je nou op school komt, voor dat gesprek, relax gwoon, en laat ze maar praten, er zitten vast wel leerlingen bij waar je wel serieus mee om kan gaan, dus dan mijd je de vervelende types een btje tot je dat gesprek gehad hebt je bent vast een stukje ouder, dus onthoud ook dat ze andere prioriteiten en gewoonten heeft dan jij. Ze zal minder snel snappen hoe vervelend dit is voor jou, omdat ze minder heeft meegemaakt dan jij. Wat ik cker niet zou doen is hierom je school missen, dat zou zonde zijn zo vlak voor je examens. T is nog maar 4 maanden, dan ben je weg, en een stuk volwassener dan de rest van je klas ![]() nogmaals s6 en t hele forum duimt voor je mee neem ik aan ![]() |
![]() |
|
![]() |
Gewoon (makkelijker gezegd dan gedaan) een keertje afsnauwen, dat ze haar onzekerheid over zichzelf niet op jou hoeft af te reageren. Ik ken dat soort walgelijke misbaksels, proberen zo veel mogelijk te negeren, ver van haar vandaan zitten en als die trut dan ook nog eens weer begint dom te doen, proberen af te snauwen. Want zo lang je je mond niet opentrekt blijft ze gewoon doorgaan.
|
![]() |
|
![]() |
Jaa, inderdaad.
![]() Bedankt allemaal! |
![]() |
|
Je zit al in het examenjaar, zou zonde zijn als je nog zou stoppen! Na dit jaar gewoon een leuke opleiding doen met mensen met dezelfde interesses zodat je weer met plezier gaat leren! Of reizen, misschien vind je dan wat rust of hervind je je zelfvertrouwen?
Je moet er overigens niet zo'n big deal voor jezelf van maken. Ik weet niet hoe snel jij jezelf voelt aangevallen door haar, maar als iemand dat bij mij zou doen dan haal ik gewoon m'n schouders op en heb ik medelijden met hem/haar. Ik heb wel ergere dingen meegemaakt. Gewoon rustig blijven, veel met vrienden van buiten school afspreken zodat je vrolijk wordt en dat examen halen en dan doen wat je leuk vindt! Weet je al wat je wilt doen hierna? |
![]() |
|
Op zich hoef je niet eens een discussie aan te gaan. Zeggen wat je vind kan moeilijk zijn. Mocht je de moed vinden om het te doen zorg dan wel dat er weinig tot geen mensen in haar buurt zijn die ze eventueel als backup zou kunnen gebruiken.
Je moet absoluut niet laten merken dat je je aangesproken voelt want dat maakt je op dat moment zwak. Een reactie zoals: "verzin eens iets orgineels of goh", "besteed eens wat meer aandacht aan jezelf inplaats van mij je zal het nodig hebben", "voel je je wel goed, je ziet er ziekjes uit, en je klinkt ook zo!" Als je dat heel koeltjes zegt dan kan je zo'n iemand gigantisch afsnauwen en als het meezit worden ze boos. En als je dan een lompe reactie krijgt gewoon hardop zeggen: ssssht, stil maar, je praat teveel. En daarna gewoon lekker negeren. Het moet allemaal niet ten koste van jezelf gaan. |
![]() |
|
![]() |
Kom je op school vanochtend, heb je een gesprek -heb ik elke week- met maatschappelijkwerkster. Nouja, zij zei ook wel van daar moet je je niet druk om maken. Dus 't zal wel meevallen morgen. Gelukkig hoef ik maar tot half 1, en kan daarna weer naar huis... Ik ga die tips onthouden!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ach, je moet gewoon onverwacht uit de hoek komen. Niet op je kop laten zitten, niet agressief reageren, dat werkt.
Ik heb bijvoorbeeld *nooit* meer last gehad van een etter die naar me riep of ik homo was, nadat ik antwoordde "jazeker schat, kom in mijn armen!" om daarna achter hem aan te gaan voor een onvrijwillige knuffel. Ik had hem kunnen negeren, dan had hij plezier. Ik had hem in elkaar kunnen timmeren, dan was er gedonder van gekomen. Maar goed, dit had hij nooit verwacht en na zo'n vertoning wist hij dat rot doen tegen mij niet werkt.
||
![]() |
Citaat:
Manutjee, laat je in ieder geval niet op je kop zitten. En vooral; trek het je niet aan, dit soort types verdienen dat niet. Ga gewoon je eigen weg, en je zult in de toekomst nog wel zien wie er het hardste lacht, als jij een goede baan hebt, en aardige vrienden. Toch zul je dat soort types helaas later ook nog hebben, niet iedereen is nou eenmaal aardig. Ik wens je alle succes toe hiermee. Nils |
![]() |
||
Citaat:
Degenen die het naast zich neer kunnen leggen, niet onder de indruk en er een grap over maken hadden in de eerste plaats niet de bedoeling zich ten koste van jou te bevestigen; die verbonden zichzelf er niet aan, dus die hoef je niet op hun nummer te zetten, en je bereikt je doel. Daarom werkt het ook zo goed om met een stalen gezicht zwaar overdreven antwoorden te geven aangezien een dergelijk onverwachte opstelling mensen in verwarring brengt. Je hebt bijvoorbeeld pesters die met vragen aan je proberen hun gekloot in te leiden. Laten we zeggen dat ze sarrend vragen of je al een keer seks hebt gehad. Antwoord je nee, dan komt het gezeik. Antwoord je ja, dan willen ze weten wie en gaan ze die lastig vallen of krijg je een kutopmerking als "Oh, en dat stelde niks voor." Antwoord je zonder een spier te vertrekken doodserieus "Ja, dagelijks, harde SM", dan zijn ze stil en hebben ze nog geen idee of het nu ja of nee is, laat staan dat ze een kutopmerking kunnen maken.
||
![]() |
Nouja, mijn verhaal dan maar...
Toen ik gisteren gespannen de klas in liep, bang voor rare blikken ofzo, bleek dat zij er niet was. De anderen deden wel raar enzo, maarja, dat heb ik maar laten gaan. Mijn mentor wil morgen een gesprek met mij dus ik ben benieuwd. Ik weet nu wel dat er weinig tot niks fout kan gaan in zo'n gesprek, maar toch, met dat soort lui weet je 't maar nooit haha! In ieder geval erg bedankt! ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ok, gesprek met haar ging goed. Ze zei dat ze 't als grap bedoelde, en ik heb gezegd dat ik die dingen gewoon niet kan hebben. Nouja, ik moest om 12 uur eerst naar maatschappelijkwerkster, komt mn mentor ineens binnenstorten en loopt vanalles te bleren over dat ik spijbel en weet ik veel wat. Ik moest namelijk daarvoor eerst naar Fysiotherapie voor mn nek en benen, en dat stond niet ingepland in mijn rooster dus hij wist van niks, terwijl ik 't aan een leerling verteld heb, en die heeft dat doorgegeven.
Wat blijkt nou; dat mag niet, je moet per se naar de bali om 't daar te zeggen. Nouja, toen maakte hij me uit voor spijbelaar en reageerde erg fel, waardoor ik weer in de stress schoot. Nouja, toen kwam ik terug in de klas, haalt hij me omlaag waar de hele klas bijzit, zo van; je bent dom bezig en blablabla. Hij zei 't dan niet in die woorden, maar zo kwam 't wel over. Maargoed, we zullen zien wat voor gekut ik morgen & volgende week weer krijg. Bah! Kutschool! ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder, over je mentor; dat wat hij zegt is natuurlijk gewoon onzin. Probeer tegen je mentor te zeggen hoe je je erbij voelt als hij zo tegen je doet. Een mentor mag je gewoon niet naar beneden halen voor een groep mensen. Bovendien was het voor medische toestanden en dan dus al helemaal niet. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Hij was inderdaad op de hoogte van de situatie en mijn verleden periode op school. Daarom dacht hij ook dat ik spijbelde. Hij zei dat waar mijn maatschappelijkwerkster bij zat, dat gaat namelijk via school. Ik kan het hem niet kwalijk nemen dat hij dat dacht, want vorig jaar heb ik inderdaad veel verzuimd, maartoch.... Vind 't niet kunnen.
Nouja, toen 't pauze was belde mn moeder dat ik naar de huisarts moest, er stond namelijk nog een persoonlijk gesprek tussen mij en mijn huisarts, wat ik helemaal vergeten was, dus ik naar boven, naar de bali, zit er niemand. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Dan zullen ze vast beginnen met; "Had je niet even kunnen wachten?". En dan zeker mijn mentor, die zegt dat niet op zo'n rustige manier, maar net zoals vanmiddag; "Ik ben pissig! Je bent gewoon dom bezig! Zoiets mag je niet doorgeven aan een leerling of leerkracht!
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En als ze beginnen te zeuren, moet je proberen je er zo weinig mogelijk van aan te trekken (ook al is dat best moeilijk), want je weet zelf dat je gewoon gelijk hebt. Zo'n beetje iedereen die in dit topic post vind dat ook wel overigens ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
"nou eigenlijk niet nee, ik zit al vier jaar te wachten op deze school, maar niemand die mij ook maar in de verste verte kan helpen. Vind je het gek dat een afspraak met de huisarts dan voor gaat?"
Jah srry hoor, maar als ik t zo lees dan kan ik zo kwaad worden op zo'n gozer. Je wordt mentor omdat je extra vaardigheden hebt buiten het lesgeven, omdat je goed met leerlingen en problemen om kan gaan, en omdat je leerlingen gerust kan stellen, maar blijkbaar is er een enorm tekort op jouw school. |
![]() |
|
![]() |
Ja behoorlijk ja! Ik kan 't wel goed vinden met mn Leraar Engels en mijn maatschappelijkwerkster. Ik ga altijd naar haar toe als er wat is, maar zij adviseert me naar mijn mentor te gaan. In de 1e en 2e klas hadden we elke week een uur 'Mentor-Uur' waarbij je zegmaar je problemen kwijtkon, maar dat hebben we nu niet meer. En áls we dat al hebben, dan zit je binnen 10 minuten, zoals vanmiddag dus, weer in de klas.
Heel veel mensen, en niet alleen leerlingen, klagen over de foute communicatie op school. En eigenlijk ben ik 't ook zat om telkens maar als een hond te gaan rondlopen en elke keer aan elke leraar mijn verhaal te vertellen, want mijn mentor die gelooft 't niet eens, ook al zei hij van wel. Hij heeft 't gecontroleerd, en toen ik hem een nóg duidelijker uitleg gaf (dat ik een brief thuiskreeg, en dat 't een éénmalige controle was via school, vandaar dat 't niet ingeroosterd was), bleek 't wel goed te zijn, al vertrouw ik 't nog niet helemaal. Zoiets is me eerder overkomen, en toen belandde ik bij de directeur, kort daarna kreeg ik een jaar vrijstelling van school om alles op een rijtje te zetten. Ik ben dus blijven zitten. En ik ben écht niet van plan alles nu weer neer te leggen. Ik haal al geen volledig diploma, maar deelcertificaten, omdat ik maar 4 vakken heb. ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
onzeker, naomiexxx | 9 | 21-08-2014 16:08 | |
Algemene schoolzaken |
Nieuw op school! Help! Onzeker MayaDeBij* | 12 | 26-09-2010 21:10 | |
Psychologie |
Dromen waarin je onzekerheden naar voren komen? Alistar | 4 | 03-08-2005 11:29 | |
Liefde & Relatie |
Problemen met m'n vriend anoniem123 | 41 | 27-10-2004 20:17 | |
Lifestyle |
wie helpt mij?? ben helemaal niet verlegen, maar wel onzeker!! Verwijderd | 5 | 08-11-2003 21:36 | |
Liefde & Relatie |
Lang verhaal, maar I NEED HELP! zeekoe | 10 | 21-10-2003 09:05 |