Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2008, 10:00
Fosca
Fosca is offline
Hoihoi
Ik wil van mijn prepaidsim af en wil dus overstappen op een abonnement. Ik heb al een telefoon en wil dus een sim-only abonnement. Ik bel en sms niet heel veel dus kwam ik uit bij deze aanbieding en dan de tweede, die van €8,95 per maand. Ik ben niet zo heel handig in dit soort dingen dus daarom vraag ik jullie hulp, voordat ik aan een of ander achterlijk abonnement vast zit.

Wat betekent die €25 in dat groene gedeelte? En er staat Prijzen zijn geldig tot: 31 januari 2008, betekent dat dat in 2009 mijn abonnement €12,50 wordt of €25 per maand? Is dit sowieso wel een slim/betrouwbaar abonnement?

Bedankt
Oud 10-01-2008, 10:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Die 25 euro houd in dat hhet een 25 euro abbo is als je hem met telefoon zou hebben afgesloten
De 12,50 is wat je betaald als het geen actie is.

Je sluit dit abbo denk ik af voor 1 jaar na dat jaar kan je verwachten dat het 12,50 word het eerste jaar is het 8,95. als je het opzegt na 9 maandan (dus 12 maanden(opzegtermijn 3 maanden)) kan je weer iets nieuws en goedkoops zoeken
Oud 10-01-2008, 16:10
remy476
remy476 is offline
idd wat ikb....er1 zegt
Oud 11-01-2008, 01:59
smvs
smvs is offline
Voor hetzelfde geld heb je op die site bij Vodafone meer belminuten (250 ipv 150) en het netwerk van Vodafone is ook gewoon dik in orde naar mijn ervaring. (ik heb zelf nu Debitel op het Vodafone netwerk, dit wordt momenteel niet meer aangeboden, zo goedkoop vind je het echter niet meer, namelijk 7 euro voor 250 minuten)

Het probleem van Debitel is dus dat hun actie vaak (altijd?) maar 1 jaar geldt, dat lage tarief heb je maar een jaar en dan moet je om het voordelig te houden afwachten of ze je een aanbieding tot verlenging doen, wat niet altijd gebeurt. Anders ga je dus die 12,50 betalen. Je kunt ook overstappen zoals hierboven aangegeven is, wat het weer omslachtig maakt. Zelf ga ik nu over op Vodafone zonder Debitel tussenkomst en ik heb me door simshop.nl laten verzekeren dat de prijs die je hiervoor in het begin betaalt altijd blijft gelden, dus altijd 8.95 euro.

(Dat het doorlopend dezelfde prijs is kun je hier ook zien http://www.gsmeasy.nl/resultaten.php...id_zoekfilter=)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 09:50
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Vodafone actie 250 minuten + 75 smsjes voor €8.95 is Vodafone Scherp... en niet Vodafone Sim-Only.
Het verschil is dat je bij vodafone scherp als enige provider per minuut betaalt, wat betekent dat je ongeveer 20% meer belt (bel je normaal 200 minuten, reken dan met dit abonnement 240 minuten). Bovendien moet je betalen om de klantenservice te bellen (1200) en kun je geen vodafone blox nemen (niet zo'n probleem als je toch geen high-tech functies wilt gebruiken).
Oud 11-01-2008, 11:36
smvs
smvs is offline
Citaat:
Vodafone actie 250 minuten + 75 smsjes voor €8.95 is Vodafone Scherp... en niet Vodafone Sim-Only.
Het verschil is dat je bij vodafone scherp als enige provider per minuut betaalt, wat betekent dat je ongeveer 20% meer belt (bel je normaal 200 minuten, reken dan met dit abonnement 240 minuten). Bovendien moet je betalen om de klantenservice te bellen (1200) en kun je geen vodafone blox nemen (niet zo'n probleem als je toch geen high-tech functies wilt gebruiken).
Oke, wist ik niet. Echter het blijft nog steeds goedkoper (lees: meer voor hetzelfde geld) dan Debitel in dit geval en bij Debitel moet je officieel ook betalen voor de klantenservice (hun 0900 nummer kost maar 1 cpm maar 0900 nummers vallen buiten je belbundel dus het kost alsnog geld, alternatief nummer is 023 5545545 waarmee je dit kunt omzeilen) Overigens betaal je bij Vodafone sim-only als het gesprek korter dan een minuut is alsnog gewoon een hele minuut dus het verschil is minder groot dan het misschien op het 1e gezicht lijkt. (http://www.vodafone.nl/prive/abonnem...asis_sim_only/)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 14:02
Fosca
Fosca is offline
Die van knp is 150/300 en die van vodafone is 250/75.

Het is toch een 'of of' systeem? Als je vijfenzeventig smsjes hebt gestuurd zijn je bel minuten dus ook op?
Oud 11-01-2008, 15:15
smvs
smvs is offline
Volgens mij is het bij Vodafone niet of/of, er staat namelijk een + en geen /. Als je hier kijkt zie je ook dat het sturen van een sms 0,00 kost binnen het tegoed: http://www.vodafone.nl/shop/package/...questid=216611
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 16:00
remy476
remy476 is offline
kpm is 150 min of 300 sms en vodafone is 250 min én 75 smsjes
Oud 12-01-2008, 08:22
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ja, Vodafone Scherp is 250 minuten én 75 smsjes
Je betaalt per minuut (de enige provider die dit doet), dus niet alleen je eerste minuut (wat standaard is, omdat je geen starttarief betaalt om die reden), maar voor heel je gesprek. Bel je 6.01 minuten, betaal je voor 7. Als je veel korte gesprekken voert kan dit dus al snel oplopen. Vandaar het gemiddelde van 20% bovenop je normale belgedrag.
Beltegoed opvragen kon eerst gratis (bij Sim Only) via 1200 klantenservice. Maar dat kan dus ook gratis via de website (My Vodafone).
Voor meer restricties zou je even op de website van Vodafone moeten kijken.

Ik ga er in ieder geval op vooruit. Had 200 minuten/smsjes, waarvan ik vaak 150 minuten en 50 smsjes gebruikte. Nu heb ik dus 250 minuten en 75 smsjes
Oud 12-01-2008, 09:14
Fosca
Fosca is offline
Oke bedankt voor de tips ik gebruik mijn telefoon alleen voor smsjes (zo'n 200 per maand) en hele korte gesprekken als 'he mam ik ben er over en half uurtje hoor, dáág' (20 minuten per maand) dus dat Vodafone abbo is voor mij niet heel slim
Oud 12-01-2008, 09:35
justhanna
justhanna is offline
Ik heb een orange sim-only abbonnement, ik betaal 11,25 per maand en mag dan voor 22,50 bellen/smsen. Ik vind dat echt fijn, omdat ik de ene maand meer bel en de andere maand meer sms.
Oud 12-01-2008, 12:49
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb ook dat vodafone-abbo afgesloten, nog even wachten tot mn oude abbo is afgelopen en dan stap ik automatisch over.
Oud 17-01-2008, 09:36
Fantôme
Fantôme is offline
ik heb nu debitel/vodafone voor 6,95 in de maand.
200 belminuten én 150 smsjes per maand.
Maar dat komt van zo'n actie die ze dan 2 weken hebben ofzo en dan er weer afgaat.
Moet nu ook op zoek naar een volgende want deze verloopt bijna en daarna ga ik anders meer betalen.
Reageren

Regels voor berichten