Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2006, 15:10
LokerenbOy
LokerenbOy is offline
Ik heb een vraag

Stel: je hebt in totaal een overschot dat onoverbrugbaar is. Op je eindexamen heb je wel een buis of 4 voor belangrijke vakken, maar in totaal over het hele schooljaar ben je er nog steeds door. Mogen ze je dan buizen?

Al bedankt
Oud 20-06-2006, 15:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat er weinig mensen zijn die je hier een zinnig antwoord op kunnen geven. Zelfs nadat ik een jaar in Belgie gestudeerd heb snap ik van dat hele deliberatiesysteem nog niet zo veel
Oud 20-06-2006, 15:30
LokerenbOy
LokerenbOy is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-06-2006 @ 16:28 :
Ik denk dat er weinig mensen zijn die je hier een zinnig antwoord op kunnen geven. Zelfs nadat ik een jaar in Belgie gestudeerd heb snap ik van dat hele deliberatiesysteem nog niet zo veel
Kort: Als je een buis hebt, maar in verhouding tot je andere punten is die niet erg "vergeten" ze als het ware die buis, dat is nu delibiratie. Als je slecht scoort op een moment is het in sommige gevallen ook mogelijk om te buizen schijnt nu en tis daarnaar dat ik vraag
Oud 20-06-2006, 16:24
Verwijderd
Ik weet niet wat het is, maar ik denk dat als je een vak niet haalt (zeg maar onvoldoende) en de rest van het jaar heb je wel allemaal goede cijfers dan denk ik dat als je gemiddelde wel oké is je over mag.

Ik las trouwens iets van defibrilatie en ik dacht "Oh, dit moet naar Exacte vakken"
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 16:25
LokerenbOy
LokerenbOy is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 20-06-2006 @ 17:24 :
Ik weet niet wat het is, maar ik denk dat als je een vak niet haalt (zeg maar onvoldoende) en de rest van het jaar heb je wel allemaal goede cijfers dan denk ik dat als je gemiddelde wel oké is je over mag.

Ik las trouwens iets van defibrilatie en ik dacht "Oh, dit moet naar Exacte vakken"
Ja lap
Oud 20-06-2006, 16:56
Verwijderd
Op de middelbare school vind ik dat je moet kunnen compenseren, en dus met onvoldoendes over moet kunnen gaan. Maar op de universiteit vind ik dat eigenlijk niet kunnen; je hebt dan al voor een richting gekozen, en dan moet je die richting ook breed beheersen. Als je een vak niet haalt, mis je dus gewoon een stukje ontwikkeling voor het specifieke vakgebied waarvoor je gekozen hebt. Dat klopt niet. Op de middelbare school valt er veel minder te kiezen; je bent nog niet vakspecifiek bezig.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 15:18
tinneke0025
tinneke0025 is offline
Vraagje.

Ik heb mij ooit laten wijsmaken dat delibiratie iets is wat per graad vervalt.
Klopt dit of niet?

Bvd,
Tinne
Reageren

Regels voor berichten