Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2007, 17:12
epidemic
epidemic is offline
Het is al een tijdje geleden, dat ik overlaats één enkel wormpje opmerkte bij mijn WC-plicht ... het is zowat blijven liggen zonder dat ik er iets aan gedaan heb, omdat de klachten ( als die er wel zijn ) minimaal zijn...

maar ik denk dat het toch wel genog is geweest, overlaatst weer zoéén van die beestjes gezien, iets van een 3mm groot, maar ik zie er altijd maar 1 of hooguit 2 en bij verdere inspectie vind ik ook niet meer dan dat! ik heb nu het eng idee gekregen dat ze aan een soort opmars door mijn lichaam bezig zijn of in mijn maag wonen ...

ik wil hier wel vanaf, wat moet ik daarvoor doen, en wat voor diertjes zijn dit, ik heb helemaal geen last van jeuk of iets dergelijk en ik ga ook niet minder of meer naar het WC, en het is niet dat ik wormen schijt , altijd maar 1 of 2

wat hieraan doen
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 17:30
indigo
indigo is offline
Bel even de huisarts, waarschijnlijk hoef je er niet eens langs en kun je een kuurtje krijgen, om te voorkomen dat je er wél last van krijgt.
Oud 15-11-2007, 17:59
epidemic
epidemic is offline
Citaat:
Bel even de huisarts, waarschijnlijk hoef je er niet eens langs en kun je een kuurtje krijgen, om te voorkomen dat je er wél last van krijgt.
ik denk dat ik morgen eens langst de apotheker ga, maar is wel raar om te vragen, "ja ik heb wormen mag ik een middeltje"
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 18:02
Verwijderd
Dat klinkt als aarsworpjes. Komt veel voor bij kleine kinderen, maar is vrij besmettelijk dus volwassenen kunnen het ook krijgen. Een zogenaamd ''wormenkuurtje'' halen bij de drogist (als je er naar vraagt weten ze precies wat je bedoelt). Twee pilletje en alles is over.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 18:13
epidemic
epidemic is offline
Citaat:
Dat klinkt als aarsworpjes. Komt veel voor bij kleine kinderen, maar is vrij besmettelijk dus volwassenen kunnen het ook krijgen. Een zogenaamd ''wormenkuurtje'' halen bij de drogist (als je er naar vraagt weten ze precies wat je bedoelt). Twee pilletje en alles is over.
ja, maar ik vind het zo vreemd dat ik er helemaal geen last van heb, ( die diertjes )
ik heb het een maand geleden gemerkt en ik heb er nog steeds niet meer als 2 gezien !

mijn zusje had vroeger ook eens wormpjes toen ze klein was dus en dat waren er dus een giga hoop en ze had ook jeuk, ik heb helemaal geen klachten

-> "goede parasieten"?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 18:20
epidemic
epidemic is offline
Citaat:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aarsmade

ja lijkt er precies toch wel op :/ zit ik hier al een maand mijn familieleden te infecteren :/
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 19:54
marrel
marrel is offline
Heel de dag op school opzoek geweest naar parasieten krijg je dit
Je hoeft er helemaal niet perse last van te hebben. Probeer die pilletjes van de apotheek gewoon even! Is echt niet raar, ze horen daar ech wel gekkere dingen.
Oud 15-11-2007, 20:22
Bloem
Bloem is offline
Hoef je niet eens voor naar de apotheek, de drogist heeft daar ook pilletjes voor.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 20:45
Balance
Balance is offline
Je kan gewoon bij het kruidvat of elk andere drogisterij om antiworm vragen.

Ik heb in een drogisterij gewerkt en voor de medewerkers is dat iets doodnormaals om te verkopen. Het wordt ook veel verkocht trouwens. Dus niet voor schamen en gewoon even halen.
Oud 26-11-2007, 20:00
epidemic
epidemic is offline
ondertussen heb ik mijn eerste pilletje 2 dagen geleden ingenomen tegen aarsmaden, maar nu heb ik vandaag weer zo 2 wormpjes gezien!!! nu maak k mij echt zorgen
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 20:08
Labster
Labster is offline
Citaat:
ondertussen heb ik mijn eerste pilletje 2 dagen geleden ingenomen tegen aarsmaden, maar nu heb ik vandaag weer zo 2 wormpjes gezien!!! nu maak k mij echt zorgen
Als je je zorgen maakt gewoon naar de huisarts gaan, en als je al geweest bent teruggaan of nog even bellen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 14:01
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ja ,maar je moet toch 2 pilletjes verspreid over 2 weken oid? Dan moet je even wachten lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 14:35
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Ja ,maar je moet toch 2 pilletjes verspreid over 2 weken oid? Dan moet je even wachten lijkt mij.
Klopt, en volgens mij kan wat hij nu ziet ook nog dode wormpjes zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 16:36
epidemic
epidemic is offline
Citaat:
Klopt, en volgens mij kan wat hij nu ziet ook nog dode wormpjes zijn.

maar ze vriemelden/kropen
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 18:18
Verwijderd
Grindcore topic.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 20:31
marrel
marrel is offline
Kunnen ook nog eitjes zijn die uitgekomenzijn, niet elk antibiotica grijpt ook op de eitjes aan, vandaar vast die pil na een paar weken nog ofzo? en anders ga naar de dokter
Oud 27-11-2007, 20:36
Sagana
Sagana is offline
Ik vind het wel raar dat hij geen last heeft/had van jeuk, dat heb je normaal toch wel bij aarsmaden?
Oud 28-11-2007, 13:30
epidemic
epidemic is offline
Citaat:
Ik vind het wel raar dat hij geen last heeft/had van jeuk, dat heb je normaal toch wel bij aarsmaden?
de dokter zei dat symtomen vermidenderen als je ouder word, en dat alleen kinderen vaak nog last hebben van jeuk bij deze beesten

maar ik heb wel 1 nacht heel fel jeuk gehad hoor... enorm ...

ik hoop dat ik er na de volgende pil geen meer zie, anders nog maar eens terug naar de dokter denk ik
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 00:56
SimonP
SimonP is offline
Citaat:
Het is al een tijdje geleden, dat ik overlaats één enkel wormpje opmerkte bij mijn WC-plicht ... het is zowat blijven liggen zonder dat ik er iets aan gedaan heb, omdat de klachten ( als die er wel zijn ) minimaal zijn...

maar ik denk dat het toch wel genog is geweest, overlaatst weer zoéén van die beestjes gezien, iets van een 3mm groot, maar ik zie er altijd maar 1 of hooguit 2 en bij verdere inspectie vind ik ook niet meer dan dat! ik heb nu het eng idee gekregen dat ze aan een soort opmars door mijn lichaam bezig zijn of in mijn maag wonen ...

ik wil hier wel vanaf, wat moet ik daarvoor doen, en wat voor diertjes zijn dit, ik heb helemaal geen last van jeuk of iets dergelijk en ik ga ook niet minder of meer naar het WC, en het is niet dat ik wormen schijt , altijd maar 1 of 2

wat hieraan doen
daar heb je vrij simpele tabletten voor die de wormen kapot maken, zeer simpel te verhelpen. dit moet je overigens wel snel doen omdat de wormen in je dunne darm zitten. het enige wat ze daar doen is energie van jou jatten die jij als eten eringooit. typisch genoeg worden mensen met wormen meestal moe: er moet dubbel gegeten worden omdat er andere wezens mee eten...
dit kan ook bij jou zo worden en dat is zonde van je energie...

Laatst gewijzigd op 22-12-2007 om 00:57. Reden: extra informatie benodigd!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 06:39
deoxyribose
deoxyribose is offline
Hij heeft aarsmaden, die zijn verder niet schadelijk...je zal dus weinig tot niks merken van energieverlies.

Anyway...beetje nutteloze up, ik gok dat TS nu wel van z'n infectie af is...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 12:02
SimonP
SimonP is offline
Citaat:
Hij heeft aarsmaden, die zijn verder niet schadelijk...je zal dus weinig tot niks merken van energieverlies.

Anyway...beetje nutteloze up, ik gok dat TS nu wel van z'n infectie af is...
ooh, nou, zo veel weet ik er niet vanaf maar ik dacht: ''geef even wat informatie''

en ja, waarschijnlijk is hij er vanaf maar dan hebben anderen er [later?] misschien nog wat aan.
Oud 23-12-2007, 10:43
Chiwawa
Chiwawa is offline
Komt allemaal wel goed met wat pilletjes

Regels voor berichten