Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2007, 07:33
mangoie
mangoie is offline
Beste mensen,

Ik heb net mijn pas bestelde pc binnen. Als videokaart heb ik de Geforce 7300GT besteld, maar toen ik keek welke grafische kaart erin zat bleek dat een S3 Savage 4 te zijn i.p.v de 7300GT

Ik ben geen held in videokaarten, en bij winkels/google kon ik niks vinden over de S3 Savage 4. Dus ik heb nu geen idee of ik nu een betere of een slechtere kaart heb gekregen.

Wie kan mij helpen?
Oud 27-10-2007, 08:56
Koning
Koning is offline
S3 savage 4 is een waardeloze oude kaart, kijk eens op je rekening wat voor kaart daar op staat.
Oud 27-10-2007, 09:34
M@rco
M@rco is offline
WTF? Terug ermee natuurlijk.
Oud 27-10-2007, 11:22
mangoie
mangoie is offline
Citaat:
S3 savage 4 is een waardeloze oude kaart, kijk eens op je rekening wat voor kaart daar op staat.
Op de rekening staat egt : Grafische kaarten nVidia PCIe NX7300GT (256 MB).
Oud 27-10-2007, 12:23
Koning
Koning is offline
Als de sodemieter terug er mee, en word ook even boos, krijg je misschien nog wat gratis crap.
Oud 27-10-2007, 14:26
mangoie
mangoie is offline
Als ik het zo hoor ga ik het zeker doen
Oud 27-10-2007, 23:25
Nocturnal
Nocturnal is offline
lol, zo'n S3 is al zeker 8 jaar oud
Oud 28-10-2007, 16:12
Verwijderd
Citaat:
lol, zo'n S3 is al zeker 8 jaar oud
inderdaad ©Copyright 2000, ik heb er vorig jaar nog een op de kop getikt op de rommelmarkt van mijn muziekvereniging. Ik heb hem toen gekocht omdatie nog compleet in gesloten verpakking zat.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 17:11
]{ing
]{ing is offline
Savage4 was hardly a match for the new 3dfx Voodoo3, ATI Rage 128, Matrox G400, or NVIDIA Riva TNT2. In OpenGL games such as Quake II, Savage4 performed about as well as G400 did with its slow initial OpenGL support and was far behind TNT2 and Voodoo3. Within Direct3D titles such as Shogo: Mobile Armor Division, Savage 4 scored almost 50% slower than TNT2 and Voodoo3 even at a low resolution such as 800x600.[1] The chip was very popular for budget machines, with many generic retail products based on it and OEM PC wins.

Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 20:21
Verwijderd
omg

Als dit waar is dan heb je een fraai stukje antiek te pakken joh!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Savage4 was hardly a match for the new 3dfx Voodoo3, ATI Rage 128, Matrox G400, or NVIDIA Riva TNT2. In OpenGL games such as Quake II, Savage4 performed about as well as G400 did with its slow initial OpenGL support and was far behind TNT2 and Voodoo3. Within Direct3D titles such as Shogo: Mobile Armor Division, Savage 4 scored almost 50% slower than TNT2 and Voodoo3 even at a low resolution such as 800x600.[1] The chip was very popular for budget machines, with many generic retail products based on it and OEM PC wins.

Goede tijden
Alhoewel wel gezegd moet worden dat de Savage4 in theorie een goede chip was en die cijfers ^^ niet meer van toepassing waren. Beetje jammer alleen dat er toen alweer zoiets als een GeForce256 was

Ontopic: Terugbrengen en heul gauw.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 23:50
Droyd
Droyd is offline
Yep ouwe kaart die uitkwam ten tijde van voodoo 2 (dacht ik) Ik herinner me de Creative doos nog met het jachtluipaard.
Oud 02-11-2007, 20:40
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Heb je nou al een steen door de ruit gemikt bij die winkel?
Oud 20-12-2007, 13:18
mangoie
mangoie is offline
Ik heb nu i.p.v de S3 savage 4 een ATI 9600 gekregen. Moet ik hiermee blij zijn?
Oud 20-12-2007, 13:27
Verwijderd
Terwijl je eigenlijk een 7300GT gekocht had toch? Volgens mij probeert die winkel haar overbodige voorraad die ze niet meer verkocht krijgen bij jou te dumpen.
De 9600 kaarten zijn ook alweer redelijk verouderd maar je kunt er nog steeds redelijk op gamen. Of dat ding beter is dan een 7300GT zou ik je echter niet kunnen zeggen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 13:41
M@rco
M@rco is offline
Nee, je moet pas blij zijn als je krijgt waar je voor hebt betaald.

Ik vind het sowieso een erg gek verhaal, op de factuur staat dat er een PCI Express kaart in zou moeten zitten en in plaats daarvan smeren ze je stokoude AGP-kaarten aan. Dan zal de rest van het systeem ook wel niet zijn wat je dacht gekocht te hebben. Of je verzint de boel bij elkaar, of je hebt een PC gekocht bij een stel oplichters...
Oud 20-12-2007, 14:25
Verwijderd
Als dat laatste het geval is zou ik je pc inderdaad maar eens na laten kijken of er wel de beloofde onderdelen in zitten. Paste de vorige videokaart op je moederbord?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 16:55
airbag
airbag is offline
Een ATI 9600 ligt ongeveer op het niveau van de Geforce 5700.. Mogelijk de 7300 ook, daar low-end kaarten in een serie de neiging hebben om langzamer te zijn dan de betere kaarten van de serie(s) daarvoor.
Maargoed, zoals gezegd, ik vind het allemaal wat sterk klinken. Het is voor zover ik weet niet mogelijk een AGP kaart in 'n PCI-E slot te duwen zonder iets kapot te maken

Gelieve de naam te geven van de winkel waar je dit haalt, zodat niemand daar ooit heen gaat..
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 16:09
Lenny K
Lenny K is offline
ik zou het niet pikken, die ouwe rommel
op die 7300 zitten bijv. shaders die op de 9600 niet zitten, dus al zou de laatste qua rekenkracht sterker zijn (wat ik me niet voor kan stellen), je kunt met de 7300 nieuwere games aan===> ik zou toch zeer pissig worden!
Oud 22-12-2007, 14:27
airbag
airbag is offline
Citaat:
ik zou het niet pikken, die ouwe rommel
op die 7300 zitten bijv. shaders die op de 9600 niet zitten, dus al zou de laatste qua rekenkracht sterker zijn (wat ik me niet voor kan stellen), je kunt met de 7300 nieuwere games aan===> ik zou toch zeer pissig worden!
Vervolgens kan de 7300 de nieuwe shaders niet op speelbare snelheden weergeven.. maar dat heb je altijd met die kaarten. Het is ook niet alsof een 8400 of 8500 DX10 speelbaar weer kan geven bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 23:39
T_ID
T_ID is offline
Jezus, die kaart zit in de oude pc die ik hier heb staan voor oude spelletjes.

Dit kan maar beter een hele grote vergissing zijn van degene die die pc voor je heeft gebouwd.
Reageren

Regels voor berichten