Advertentie | |
|
![]() |
|
De loting voor de 1e ronde:
AJAX - FK Borac (Ser) FEYENOORD - Kalmar FF (Zwe) NEC - Dinamo Boekarest Stade Rennes - FC TWENTE Vitória Setúbal - SC HEERENVEEN Valt redelijk mee nog, NEC zal wel kansloos zijn maar dat wisten we voor de loting ook al. ![]() Kalmar FF dus voor ons, koploper in Zweden en vorige ronde 4-0 gewonnen van AA Gent; dat zal nog lastig genoeg worden. ;( Andere mooie wedstrijden: AC Milan - FC Zürich Sevilla - FC Salzburg Everton - Standard Luik Napoli - Benfica Borussia Dortmund - Udinese
|
En natuurlijk voor de belgen:
BSC Young Boys Bern - Club Brugge Everton - Standard Luik Ik voorspel een heel triest Europees jaar voor onze zuiderburen ![]()
||
Citaat:
Ik denk dat Feijenoord het ook moeilijk krijgt.
||
Citaat:
Heerenveen gaat het wel redden denk ik Twente echt 50:50 Ajax 99% (remember Praag & Kopenhagen) Feyenoord wordt heel lastig. Ik denk het niet eigenlijk
||
Citaat:
||
Citaat:
Voorspellingkje: Ajax en Heerenveen door , Feyenoord eruit. Twente zal het moeilijk krijgen, maar het is mogelijk. NEC vliegt er ook uit vrees ik. 1-0 is niet genoeg.
|
Ik denk niet dat NEC eruit vliegt, die staan defensief heel erg gedisciplineerd te verdedigen. Zomer/Wisgerhof is natuurlijk een oerdegelijk duo met Babos erachter, maar vooral Dani Fernandez vond ik tegen Twente ontzettend sterk. En met Ntibazonkiza als potentieel publiekslievelingetje heb je voorin iemand die op de counter ontzettend gevaarlijk is. Ik zie NEC dit seizoen een beetje als dark horse; Been heeft het taktisch/disciplinair heel goed staan en ze zijn fysiek ook ontzettend sterk.
Ajax laat eindelijk Europees zien hoe club als zij zelf moeten presteren tegen zo'n tegenstander. Feyenoord moet gewoon inzien dat het echt een niveau minder is dan Kalmar. Terwijl ze 1 op 1 aan elke tegenstander gelijk zijn is het als team zoveel minder. H'veen heeft het gewoon prima gedaan en Twente was gister gewoon de mindere van Rennais. Maar de uitslag biedt nog prima perspectief voor de thuiswedstrijd, echt moet er wel top gespeeld worden. Ook stukje Udinese - Dortmund gezien; die werden helemaal van de mat gespeeld door die Italianen, HSV was ook al drama; 0-0 thuis tegen het altijd sterke AFC Unirea Urziceni.
|
Feyenoord...Wat een ongeloofelijk drama zeg.
En verder: Dinamo vreest zware sanctie na wangedrag Dinamo Boekarest is zeer onstemd over het wangedrag van haar 'supporters' gedurende het UEFA Cup-duel met NEC. De Roemeense topclub vreest zware sancties van de UEFA, zo meldt Omroep Gelderland. NEC maakte in eigen huis een uitstekende indruk tegen Dinamo en won dan ook terecht met 1-0. De meegereisde supporters van de Roemeense club konden dat echter niet verkroppen en gooide brandende fakkels en stoeltjes in vakken met NEC-supporters. Het wangedrag van de Dinamo-hooligans komt de club, die op 25 september berecht zal worden, waarschijnlijk duur te staan. Een reglementaire 3-0 nederlaag, een forse geldboete of zelfs uitsluiting van Europees voetbal behoren tot de mogelijke straffen. Inmiddels heeft Dinamo-voorzitter Cristi Borcea aangegeven dat de club voortaan geen fans meer zal meenemen naar uitwedstrijden. www.voetbalprimeur.nl Een reglementaire overwinning van 3-0 zou mooi zijn ![]()
||
Citaat:
Zullen we Borac even niet vergelijken met de 2 praag en kopenhagen? Hoewel Ajax daar ook van had moeten winnen is het niveau van Borac echt niet te vergelijken met een fc kopenhagen of een slavia praag. Iets minder opportunisme mag wel. NEC heeft een bijzonder goede prestatie geleverd. Hoewel ik veel meer had verwacht van Dinamo is het toch een knappe prestatie. Feyenoord was te treurig voor woorden. En Twente en Heerenveen heb ik niet gezien. Maar de uitslagen vallen me eigenlijk toch tegen. Zeker van Twente.
|
Mag ik ff?
HSV - AFC Unirea Urziceni 0-0 Brann - Deportivo 2-0 Bellinzona - Galatasaray 3-4 Real Racing Club Santander - FC Honka Espoo 1-0 Beşiktaş - FC Metalist Kharkiv 1-0 Natuurlijk moet Ajax zo'n wedstrijd winnen maar het spreekt niet voor zich. De Europese prestaties van 'onze' clubs zijn al jaren niet om over naar huis te schrijven laten we nou even positief reageren op een 1-4 uitoverwinning. Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik niet de hele wedstrijd heb gezien maar de delen die ik wel gezien heb was hartstikke prima en de uitslag is ook. (Wat een doelpunt van Suarez <3)
||
Citaat:
op europees niveau kijk ik niet eens meer ![]() hoe heet dat grappige filmpje van je sig ook alweer?
|
Feyenoord door
![]() NEC na ruim een uur op 0-0, dus ook door zoals het er nu voorstaat Heerenveen na 40 minuten 3-0 voor ![]() En aan het geluid bij Twente te horen dar door mn raam komt spelen zij ook een hele goede partij, alleen nog 0-0 daar.
|
Mooie resultaten. Helaas is donderdagavond werkdag voor mij maar uitstekend gedaan denk ik zo. Eindelijk eens een opsteker voor NL in Europa
![]()
|
UEFA-coëfficiëntenranglijst
ranking 08/09 07/08 06/07 05/06 04/05 2009 1. ENG 69,721 5,222 17,875 16,625 14,428 15,571 8/9 2. SPA 66,516 5,562 13,875 19,000 15,642 12,437 8/8 3. ITA 56,410 4,875 10,250 11,928 15,357 14,000 7/8 4. DUI 48,320 4,312 6,928 10,000 10,812 11,428 7/8 5. FRA 43,025 3,875 13,500 9,500 10,437 10,571 6/7 6. RUS 41,125 3,250 10,750 6,625 10,000 10,000 3/4 7. ROE 38,908 2,642 2,600 11,333 16,833 5,500 2/7 8. NED 35,630 2,833 5,000 8,214 7,583 12,000 6/6 9. POR 32,605 2,928 7,928 8,083 5,500 8,166 4/7 10. OEK 29,850 4,625 4,875 6,500 5,750 8,100 3/4 11. TUR 29,475 4,250 9,750 6,100 4,000 5,375 2/4 12. SCH 27,125 1,125 10,250 6,750 4,250 4,750 1/4 13. ZWI 25,050 2,700 6,250 4,100 9,375 2,625 1/5 14. GRI 24,915 3,250 7,500 4,666 3,333 6,166 2/4 15. BEL 22,825 2,000 4,500 4,700 5,500 6,125 2/4 16. DEN 21,450 5,200 5,125 6,125 3,500 1,500 2/5 17. BUL 21,250 2,250 2,750 5,125 8,750 2,375 0/4 18. TSJ 20,250 1,875 5,125 5,750 4,625 2,875 1/4 19. NOO 18,400 2,100 5,400 2,000 5,400 3,500 1/5 20. OOS 17,825 2,250 3,200 1,500 3,250 7,625 0/4
|
Poule A:
Schalke 04 Paris Saint-Germain Manchester City Racing Santander FC Twente Poule B: Benfica Olympiakos Piraeus Galatasaray Hertha BSC Metalist Kharkiv Poule C: Sevilla VfB Stuttgart Sampdoria Partizan Belgrado Standard Luik Poule D: Tottenham Hotspur Spartak Moscow Udinese Dinamo Zagreb NEC Poule E: AC Milan SC Heerenveen SC Braga Portshmouth VfL Wolfsburg Poule F: Hamburger SV Ajax Slavia Praag Aston Villa MSK Zilina Poule G: Valencia Club Brugge Rosenborg FC Kopenhagen AS Saint-Etiènne Poule H: CSKA Moscow Deportivo la Coruña Feyenoord AS Nancy Lech Poznan
|
En de speelschema's voor de clubs uit Nederland en België:
Donderdag 23 oktober: FC TWENTE - Racing Santander Dinamo Zagreb - NEC Aston Villa - AJAX AS Nancy - FEYENOORD SC HEERENVEEN - AC Milan Rosenborg - CLUB BRUGGE Donderdag 6 november: Manchester City - FC TWENTE AJAX - MSK Zilina FEYENOORD - CSKA Moskou VfL Wolfsburg - SC HEERENVEEN STANDARD - Sevilla Donderdag 27 november: NEC - Tottenham Hotspur Hamburger SV - AJAX Deport.La Coruña - FEYENOORD Partizan Belgrado - STANDARD CLUB BRUGGE - Saint-Etienne Woensdag 3 december: FC TWENTE - Schalke 04 Spartak Moskou - NEC SC HEERENVEEN - Sporting Braga STANDARD - Sampdoria Donderdag 4 december: Valencia - CLUB BRUGGE Woensdag 17 december: FEYENOORD - Lech Poznan Portsmouth - SC HEERENVEEN CLUB BRUGGE - Kopenhagen Donderdag 18 december: Paris St.Germain - FC TWENTE NEC - Udinese AJAX - Slavia Praag Stuttgart - STANDARD
|
Ajax en Club Brugge hebben gunstig geloot. Ik denk eigenlijk dat NEC nog best kans heeft, Dinamo Zagreb kan altijd en Spartak Moskou is niet zo'n geweldige ploeg als je van een Russische ploeg zou kunnen verwachten, wel jammer dat die wedstrijden juist uit zijn.
Heerenveen heeft kans tegen Braga en Wolfsburg draait ook nog niet top. Portsmouth en Milan zijn echt een trap te hoog, elk punt dat je daar pakt is pure bonus. Feyenoord moet zorgen dat ze thuis van Nancy winnen, dan kunnen ze het in de laatste wedstrijd tegen Poznan (gelukkig heb je die thuis) afmaken. Moskou is Europese topploeg maar Deportivo is helemaal niks meer. Die hadden penaltys nodig tegen Brann Bergen en in de competitie is het gewoon een ploeg voor het rechterrrijtje. Twente moet Santander kunnen pakken in de eerste thuiswedstrijd en vervolgens hopen op een stuntje in een van de anderen. Jammer dat wedstrijd tegen Paris uit is want als dat de laatste thuiswedstrijd geweest zou zijn dan zouden ze echt goede kansen hebben, ik schat Rennes hoger in dan PSG. Maargoed, als je het objectief bekijkt verwacht ik niet dat ze doorgaan.
||
Citaat:
![]() ![]() Ajax moet wel doorgaan lijkt me. Slavia Praag thuis is in principe ( ![]() Nec wordt vrij lastig Heerenveen heeft ook kans denk ik. Twente wat minder En Feyenoord...Tsja depor is ook niet meer het depor van vroeger. 2e-3e worden meot kunnen
||
Feyenoord start geen kaartverkoop voor de wedstrijd bij Nancy
![]() Citaat:
|
Verwijderd
|
De fans die de vorige wedstrijd voor de problemen zorgden, hadden hun kaartjes gewoon in Nancy gekocht. Nancy heeft wederom vrije verkoop van kaarten. Dus dezelfde problemen zouden zomaar weer kunnen gebeuren.
Maar goed, op deze manier valt Feyenoord niets te verwijten, lijkt me. Dus goede zet. |
![]() |
|
Vorige keer was het ook, ondanks alle maatregelen die Feenoord nam misgegaan en zonder dat zij schuldig waren zijn ze gestraft. Ik vind het een zeer goede zet, want mocht het misgaan, dan valt alleen Nancy iets te verwijten.
|
Precies, maar als je een club uit Nederland bent dan ben je de sigaar. Een Engelse, Italiaanse of Spaanse club zou er mee weg zijn gekomen.
|
Verwijderd
|
Michel Platini is geboren en opgegroeid vlakbij Nancy, en heeft ook voor Nancy gevoetbald. Als het even kan wordt die club/stad ontzien. En als de tegenstander Feyenoord is, dat helaas nogal berucht is vanwege een gedeelte van zijn fans, is het erg gemakkelijk de schuld op Feyenoord af te schuiven. Buiten Nederland twijfelde niemand aan de schuld van Feyenoord. Ik kom nog wel eens op een Engels voetbalforum en heb geprobeerd Feyenoord te verdedigen, maar dat is echt onbegonnen werk.
Overigens ben ik vorige week bij Standard - Everton geweest. Fantastische sfeer, daar niet van. Maar voor de wedstrijd heeft de ME (of hoe dat in België ook heet) meerdere malen ingegrepen met de knuppel en werd er flink met traangas gespoten. Na de wedstrijd heb ik totaal gesloopte auto's gezien. Geen idee of het Everton- of Standard'fans' waren, maar verder niets meer over gehoord. Feyenoord heeft de pech dat het onder een vergrootglas ligt en letterlijk ieder incident wordt uitvergroot. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En dan die Panenka van Pranjic. Pff.. als ik trainer was zou ik hem direct wisselen en een boete geven. Zoiets doe je als je met 4-0 voorstaat, niet als je op eigen veld te kijken wordt gezet.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Havo/Vwo 2 vraag!!! Mike Moenen | 4 | 28-05-2015 20:05 | |
Vrije tijd |
Buitenlands voetbaltopic 2008-2009 WolterB | 17 | 12-04-2009 00:23 | |
Vrije tijd |
Eredivisie 2007/2008 Jarabe de Palo | 389 | 20-05-2008 22:13 |