Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2008, 22:47
Iza
Iza is offline
Heeft iemand hier wel eens een lucide droom gehad? Voor mensen die niet weten wat dat is : dat is een droom waarin je je bewust bent dat je droomt. En nu bedoel ik dan ook echt, dat je zelf dingen ging doen die je wilde Niet dat je dacht : 'oh hey shit ik droom' en gelijk daarna wakker werd.

En zijn er ook mensen met ervaringen of verhalen van mensen die een droom hebben gehad wat daarna uit kwam in zekere mate? Hier ben ik erg nieuwsgierig naar, dit heb ik zelf nog nooit gehad maar ik vind het wel erg interessant!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2008, 22:57
darkfairy
darkfairy is offline
ik heb beide gehad.
ik had ooit gedroomd dat ik me moeder dood schoot in de slaapkamer van haar en me vader.
en daarna werd ik niet gelijk wakker want het leek zo echt . die droom zit nou nog in me hoofd.

en ik heb een aantal keer gedroomd dat er mensen die ik kende dood gingen.
en de dag erna kreeg ik te horen dat ze dood ware.
en dat zo meerdere keren.
Oud 04-01-2008, 00:01
Nona
Nona is offline
Lang geleden wel eens gehad, ik kon mijn droom actief besturen. Maar toen besloot ik mijn ogen open te doen en toen kwam het niet meer terug. Nooit meer gehad verder.

In het "uitkomen van dromen" geloof ik niet.
Oud 04-01-2008, 14:35
Rob
Rob is offline
In het uitkomen van dromen geloof ik niet.

Maar lucide dromen heb ik redelijk vaak gehad. Maar ik moet eerst de droom in ieder geval kunnen zien alvorens ik mij kan beseffen dat het een droom is. En ik heb meestal nachten waarin ik geen enkele droom zie... dus de keren dát ik droom, maak ik er soms een lucide droom van als ik helder genoeg ben.
Oud 04-01-2008, 15:11
Verwijderd
Ik heb wel een tijdje steeds gedroomd dat ik ook wist dat ik droomde en dan wist ik dat ik wakker moest worden, dus voor mijn gevoel werd ik dan ook wakker en lag ik in mijn kamer op mijn bed om me vervolgens te beseffen dat het toch nog steeds een droom was en dan probeerde ik weer wakker te worden en liet ik mezelf uit bed vallen en dan dacht ik weer dat ik nu echt wakker was en in mijn kamer was, maar dan bleek het wéér een droom te zijn enzovoorts. Tot ik op een gegeven moment echt wakker was en dan nog steeds in bed lag. En ik was een beetje psychotisch in die tijd dus ik verklaarde dat dan met dat ik in verschillende lagen van de wereld leefde. En de "eerste wereld" verklaarde ik dan tot echte wereld maar dat bleek wel het hardst van alle een droom te zijn...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 23:35
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd redelijk vaak lucide dromen, hierin beslis ik alles wat ik doe en ben ik me er erg van bewust dat ik aan het dromen ben. Maar in de droom zelf is het moeilijk te achterhalen wat nu de echte 'werkelijkheid' is, als ik een lucide droom heb heb ik het gevoel dat de droom waar ik me op dat moment in bevind de werkelijkheid is, ook al besef ik mezelf heel goed dat ik aan het dromen ben. Ik voel en ruik regelmatig ook veel dingen.

In het uitkomen van dromen of voorspellende dromen geloof ik overigens helemaal niet. Ik vind dromen een leuke bijkomstigheid bij het slapen en daar blijft het dan ook bij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten