Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2007, 13:29
Femic
Femic is offline
Ik heb een week of 3 geleden een telefoon gekocht (Nokia 1600) via GSMtrack.nl. Ineens was het scherm stuk, er zit een grote gekleurde vlek in. Ik had 'm gewoon in m'n jaszak, niks mee gedaan, kwartier daarvoor deed ie 't nog.
Ik belde net de helpdeskding en die zeiden me dat het waarschijnlijk drukschade is, die niet onder de fabrieksgarantie valt. Ik heb echt niks raars met dat ding gedaan enzo. Maar als ik 'm nu opstuur en het blijkt idd drukschade te zijn, dan komen de onderzoekskosten à 35 euro voor mijn eigen rekening en voor een telefoon van 40 euro vind ik dat best wel zonde..

Om kort te gaan: is er ook een kans dat het géén druk- of valschade is?
Oud 01-01-2008, 00:57
bamiPoep
bamiPoep is offline
en lijkt me sterk dat het val of drukschade is. gewoon opsturen.

opsturen duurt wel lang he. ga naar nokia servicepoint. daar zien ze gelijk wat voor schade het is (gratis).
Oud 01-01-2008, 13:11
Femic
Femic is offline
Oh dat wist ik niet, thx!
Oud 01-01-2008, 18:09
Al Murphy
Al Murphy is offline
In een winkel zullen ze inderdaad wel zien wat voor schade het precies is, zonder gewichtig onderzoek te moeten doen.

Als je probleem inderdaad is wat je beschrijf is de kans wel heel klein dat het om een fabricagefout gaat, en al even klein dat het binnen de garantie valt.
Oud 04-01-2008, 18:10
Sketch
Sketch is offline
Daar staat wel tegenover dat een telefoon het langer dan 3 weken hoort vol te houden.

Is het niet zo dat de fabrikant/winkel moet aantonen of aannemelijk maken dat het scherm stuk is omdat de koper het verkeerd heeft behandeld, en als ze dat niet kunnen, kosteloos repareren of vervangen? los van eventuele garantie
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 15:56
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Daar staat wel tegenover dat een telefoon het langer dan 3 weken hoort vol te houden.

Is het niet zo dat de fabrikant/winkel moet aantonen of aannemelijk maken dat het scherm stuk is omdat de koper het verkeerd heeft behandeld, en als ze dat niet kunnen, kosteloos repareren of vervangen? los van eventuele garantie
Dat mag dan wel waar zijn; maar als er aan het plastic boven het scherm ook schade is; kunnen ze het volgens mij makkelijk op drukschade steken. Als het enkel het scherm zelf; maak je misschien nog een kans, lijkt me (vermits je het dan enerzijds kan afdoen als een fabricagefout in het scherm of als 'de plastic cover van de gsm moet het scherm tegen dergelijke dingen beschermen, de cover heeft het overleefd, maar het scherm niet; wat dus betekent dat die cover niet goed gemaakt is om het binnenwerk van die gsm te beschermen tegen normaal gebruik').

Het beste dat je kan doen is langsgaan bij een gsm-winkel en eens vragen. Sowieso ligt de verantwoordlijkheid voor het vervangen niet bij de winkel maar bij de fabrikant waarbij de winkels vaak de service bieden dat zij een heleboel voor je regelen (als in: de winkels zullen heus niet opdraaien als de fabrikant slechte producten maakt, lijkt me).

Om een voorbeeld te geven: http://www.pdatechcenter.nl/lcd2.jpg dit is een gelekt LCD-scherm (waarschijnlijk gelijkaardig aan wat jij voorhebt). Als je geen breuken in je plastic beschermplaatje ervoor ziet, wilt dat volgens mij zeggen dat je nog een kans op terugbetaling hebt. Ik weet niet speciaal wat voor scherm er in jouw telefoon zit (en ik weet zelfs niet of Nokia dat echt prijsgeeft). Ik kan je wel vertellen dat ik een paar jaar geleden een SE T610 had, met een speciaal type scherm en na een tijdje begonnen daar gele plekken op te komen (pixels die compleet geel waren). Dat was een gekend probleem bij die telefoon. Als het bij jou ook zoiets is (dus als het niet lijkt op lekken; maar echt dat bepaalde pixels 1 kleur vasthouden), zou ik zeker teruggaan en vervanging eisen. Ik kan zo direct geen foto vinden; maar jou zelf het verschil al moeten zien in dat geval. De reden dat je in dat laatste geval recht hebt op terugbetaling of garantie: je telefoon is zo niet bruikbaar meer; en je mag met redelijke eisen steeds verwachten dat dergelijke klachten pas na de garantieperiode van 2 jaar zouden kunnen optreden in uitzonderlijke gevallen.
Reageren

Regels voor berichten