Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2006, 15:57
Twanos
Twanos is offline
Ik heb nogal een snelle internetverbinding (100mb) maar tijdens het downloaden van torrents heb ik steeds het idiote verschijnsel dat ik wel heel veel upload (6 a 700 kb/s) maar het downloaden verloopt wel heel traag (30 kb/s oid).

Nou heb ik utorrent wel zo ingesteld dat het downloaden met een onbeperkte snelheid mag gebeuren, en het uploaden met maximaal 1000kb/s.

Pak ik gewoon slechte torrents? Hebben jullie tips?

bedankt!
Oud 11-12-2006, 15:58
one.
one. is offline
Heb je je ports goed geforward?
Oud 11-12-2006, 16:05
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 11-12-2006 @ 16:58 :
Heb je je ports goed geforward?
Ik weet niet belachelijk veel van pc's (softwarematig). Wat houdt dit in? binnen utorrent kan ik mijn port for incoming connections aanpassen (random port, of zelf invullen. Daaronder staan een aantal opties:

randomize port each time utorrent starts
enable UPnP port mapping (staat aangevinkt)
add utorrent to windows firewall exeptions (staat aangevinkt, logisch).
Oud 11-12-2006, 16:56
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
wel heel veel upload (6 a 700 kb/s) maar het downloaden verloopt wel heel traag (30 kb/s oid).
ken het effect. Andere torrent pakken die meer 'peers' heeft.
heb het hier maar afgekapt op 50 kb/s, als ik gemiddeld 10 binnenkrijg ga ik echt geen 100 retourneren aan de wereld zeg
Oud 11-12-2006, 18:13
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 11-12-2006 @ 17:56 :
ken het effect. Andere torrent pakken die meer 'peers' heeft.
heb het hier maar afgekapt op 50 kb/s, als ik gemiddeld 10 binnenkrijg ga ik echt geen 100 retourneren aan de wereld zeg
Heeft het uploaden effect op je downloadsnelheid? Volgens mij niet namelijk. Dus dan heeft het ook geen zin om mijn uploadsnelheid te verlagen toch?
Oud 11-12-2006, 18:18
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Twanos schreef op 11-12-2006 @ 19:13 :
Heeft het uploaden effect op je downloadsnelheid? Volgens mij niet namelijk. Dus dan heeft het ook geen zin om mijn uploadsnelheid te verlagen toch?
als je een tcp verbinding wel
wat dus wordt gebruikt door bittorrent

tcp stuurt ook wat paketten naar de host waar je van download (acknolegements etc)

als die lang blijven hangen moeten ze opnieuwe worden verstuurd, komzen ze laten aam

dit allees resulteerd in dat je de pakketjes die jij wilt hebben (je data dus) langzamer binnenkomt

in het kort: ja als je upload vol openstaat beinvloed dit jouw downlaodsnelheid negatief
Oud 11-12-2006, 19:38
one.
one. is offline
Inderdaad, 80% van je uploadsnelheid gebruiken hou ik aan als vuistregel.

In utorrent kan je in het venster rechtsonderin, tussen het vakje over DHT nodes en je downloadsnelheid in, zien of je ports goed geforward staan. Is dat vakje groen of is het een geel driehoekje?
Oud 11-12-2006, 20:02
Verwijderd
Het is heel simpel, je kunt niet tegelijkertijd uploaden en downloaden, tenzij je een synchrone lijn hebt die voor de gemiddelde particulier niet te betalen is, tenzij je meedoet aan één of ander experiment of Enlightenment heet (zo, die ben ik voor).

Maar als jij met 700 KB kunt uppen, dan lijkt me dat niet zo relevant, dan zet je 'm op 650 ofzo, boeit niks. Je kunt ook gewoon slechte torrents hebben, dat is mogelijk. Ik bedoel, ik heb ook een redelijk snelle internetverbinding maar als ik met alleen maar 56k-mensjes in de USA in een swarm zit, dan gaat mijn torrent echt niet sneller omdat ik een dikke verbinding heb. Da's algemeen bekend.

Verder kun je nog proberen of je poorten goed geforward hebt, da's even googlen, staan shitloads informatie over op het interweb.
Oud 11-12-2006, 21:42
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 11-12-2006 @ 20:38 :
Inderdaad, 80% van je uploadsnelheid gebruiken hou ik aan als vuistregel.

In utorrent kan je in het venster rechtsonderin, tussen het vakje over DHT nodes en je downloadsnelheid in, zien of je ports goed geforward staan. Is dat vakje groen of is het een geel driehoekje?
het is een geel driehoekje, de port is dus niet goed geforward. (Hoe kan ik dit aanpassen?)

Ik heb de uploadsnelheid verlaagt tot maximaal 150 kb/s en het effect was al vrij snel te merken (download nu met meer dan 300kb/s).

Het ging bij meerdere torrents een stuk sneller dus het lag niet aan het feit dat ik slechte torrents had denk ik (ook aangezien het al weken traag ging).
Oud 11-12-2006, 22:02
Twanos
Twanos is offline
het probleem is nu wel opgelost durf ik te zeggen.

Ik haalde net een snelheid van meer dan 780 bk/s.

iig bedankt voor de hulp!
Oud 11-12-2006, 23:25
Verwijderd
Een snelheid van 780 kilobyte/sec wijst overigens niet bepaald op een 100 mbit-lijn, maar je zult kilobit en kilobyte wel door elkaar hebben gehaald, dus dat terzijde.
Oud 11-12-2006, 23:54
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Twanos schreef op 11-12-2006 @ 19:13 :
Heeft het uploaden effect op je downloadsnelheid? Volgens mij niet namelijk.
't is een principe kwestie. ik heb nergens beweerd dat het effect ergens op heeft
Oud 12-12-2006, 10:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-12-2006 @ 21:02 :
Het is heel simpel, je kunt niet tegelijkertijd uploaden en downloaden, tenzij je een synchrone lijn hebt die voor de gemiddelde particulier niet te betalen is, tenzij je meedoet aan één of ander experiment of Enlightenment heet (zo, die ben ik voor).
Euh, dat is dus complete onzin. Je kunt alleen door je upload vol te trekken je download ernstig vertragen, maar als je ruimte over hebt (90% van je upload gebruiken max bijvoorbeeld) is er niets aan de hand.
Oud 12-12-2006, 13:22
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-12-2006 @ 00:25 :
Een snelheid van 780 kilobyte/sec wijst overigens niet bepaald op een 100 mbit-lijn, maar je zult kilobit en kilobyte wel door elkaar hebben gehaald, dus dat terzijde.
nee ik heb een 100mb lijn maar een modem die dat niet haalt
Oud 22-01-2008, 18:59
Racing Dutch
Racing Dutch is offline
Citaat:
als je een tcp verbinding wel
wat dus wordt gebruikt door bittorrent

tcp stuurt ook wat paketten naar de host waar je van download (acknolegements etc)

als die lang blijven hangen moeten ze opnieuwe worden verstuurd, komzen ze laten aam

dit allees resulteerd in dat je de pakketjes die jij wilt hebben (je data dus) langzamer binnenkomt

in het kort: ja als je upload vol openstaat beinvloed dit jouw downlaodsnelheid negatief
up voor vraag:
Hoe regel je je download en upload percentage (oftewel, hoe stel ik upload op 75% in)?
Oud 22-01-2008, 19:48
Verwijderd
Maak dan even een nieuw topic aan met de relevante info.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten