Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
randomize port each time utorrent starts enable UPnP port mapping (staat aangevinkt) add utorrent to windows firewall exeptions (staat aangevinkt, logisch).
||
Citaat:
||
Citaat:
wat dus wordt gebruikt door bittorrent tcp stuurt ook wat paketten naar de host waar je van download (acknolegements etc) als die lang blijven hangen moeten ze opnieuwe worden verstuurd, komzen ze laten aam dit allees resulteerd in dat je de pakketjes die jij wilt hebben (je data dus) langzamer binnenkomt in het kort: ja als je upload vol openstaat beinvloed dit jouw downlaodsnelheid negatief
|
![]() |
Inderdaad, 80% van je uploadsnelheid gebruiken hou ik aan als vuistregel.
In utorrent kan je in het venster rechtsonderin, tussen het vakje over DHT nodes en je downloadsnelheid in, zien of je ports goed geforward staan. Is dat vakje groen of is het een geel driehoekje?
|
Verwijderd
|
Het is heel simpel, je kunt niet tegelijkertijd uploaden en downloaden, tenzij je een synchrone lijn hebt die voor de gemiddelde particulier niet te betalen is, tenzij je meedoet aan één of ander experiment of Enlightenment heet (zo, die ben ik voor).
Maar als jij met 700 KB kunt uppen, dan lijkt me dat niet zo relevant, dan zet je 'm op 650 ofzo, boeit niks. Je kunt ook gewoon slechte torrents hebben, dat is mogelijk. Ik bedoel, ik heb ook een redelijk snelle internetverbinding maar als ik met alleen maar 56k-mensjes in de USA in een swarm zit, dan gaat mijn torrent echt niet sneller omdat ik een dikke verbinding heb. Da's algemeen bekend. Verder kun je nog proberen of je poorten goed geforward hebt, da's even googlen, staan shitloads informatie over op het interweb. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb de uploadsnelheid verlaagt tot maximaal 150 kb/s en het effect was al vrij snel te merken (download nu met meer dan 300kb/s). Het ging bij meerdere torrents een stuk sneller dus het lag niet aan het feit dat ik slechte torrents had denk ik (ook aangezien het al weken traag ging).
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hoe regel je je download en upload percentage (oftewel, hoe stel ik upload op 75% in)?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Uploadsnelheid/downloadsnelheid heel erg laag Verwijderd | 19 | 21-08-2007 02:49 |