Hoi,
Ik geloof dat mijn videokaart last heeft van 'vertex artifacts', wat inhoudt dat hij bepaalde polygonen modellen niet meer goed berekent, waardoor de wenkbrauw van een model in een spel opeens een eindeloze driehoek in de hoogte/diepte/breedte is. Ongeveer zoiets als dit, maar met minder World of Warcraft en met meer ander spel:
Het gaat om dit vage, grote driehoeken die uit de modellen van die roggen steken. Ik heb het vooral bij de 3D-intensievere spellen en alleen als ik ze langere tijd speel. Hoe langer ik speel, hoe meer vervormde modellen er verschijnen. Zodra de modellen opnieuw geladen worden (mapchange), is alles weer koek en ei.
Het probleem wordt volgens internetdeskundigen kennelijk veroorzaakt door een oververhitte of kapotte grafische chip. Oververhit is de chip op dit moment zeker niet, gezien ik pakweg een vierkante meter ventilator in mijn ruime behuizing heb zitten. Ik weet dat de kaart, een ATI Radeon X1900XT van Club3D, ongeveer 120 graden kan worden en zelfs in mijn oude, krappe en slecht geventileerde kast werd hij op extreme dagen 'slechts' 85 graden. Is het mogelijk dat hij daarin kapot toch gebakken is? Of heeft iemand nog een ander idee wat dit zou kunnen zijn en of het te verhelpen valt?
De kaart is een paar keer in een uit de kast geweest dus hij zou beschadigd kunnen zijn, maar bij minder intensieve spellen of kortere sessies, heb ik nergens last van. Bovendien heb ik de laatste versies van de stuurprogramma's geïnstalleerd. Hij is overigens pakweg 16 maanden oud.