Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2007, 12:46
denvermax
denvermax is offline
Wil samen met nog iemand (duh) binnenkort eens iets klassieks spelen met twee piano's, maar ben op dat gebied helemaal niet bekend, geen idee wat er allemaal is.

dus als iemand suggesties heeft of misschien handige links zou je me er erg mee helpen.
Oud 09-11-2007, 17:28
Verwijderd
Specifieker graag. Quatre mains (vier handen)?

Kijk dan even op www.sheetmusicarchive.net

2 downloads per dag... verwijder je cookies en je kunt ongelimiteerd aan de slag.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Specifieker graag. Quatre mains (vier handen)?
.
Nee, op twee piano's.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 16:45
denvermax
denvermax is offline
ja precies, twee piano's, ik zou best specifieker willen zijn, maar ik kan geen componisten noemen want weet simpel weg gewoon niet wat er op dat gebied is en wie er voor twee piano's hebben geschreven. helaas. maar ik hoorde toevallig laatst wel dat rachmaninov nog een aantal stukken voor twee piano's heeft geschreven, dus ben al op de goede weg!
Oud 12-11-2007, 18:20
deoxyribose
deoxyribose is offline
Er zijn een aantal modernere componisten (na 1900) die wat stukken hebben geschreven voor twee pianos. Shostakovich geloof ik onder andere. Maar de andere namen ontschieten me even.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 20:23
Verwijderd
misschien een onnodige up, maar ik zie dat je in Utrecht woont, je kunt ook even langs de broekmans en van poppel gaan, dat is een bladmuziekzaak in de straat tussen de janskerk en de dom. Daar hebben ze vast ook wel een stapel bladmuziek liggen voor 2 piano's .
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 19:31
Verwijderd
Of gewoon zelf wat componeren.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 11:59
SuperSonicSound
SuperSonicSound is offline
Sergei rachmaninov heeft aardig wat muziek gecomponeert voor twee piano's, het is wel moderne klassieke muziek en kan ook zeker technisch zeer lastig zijn.

dit bijvorbeeldhttp://www.hyperion-records.co.uk/details/55209.asp
Oud 21-12-2007, 22:44
Lenny K
Lenny K is offline
Citaat:
Of gewoon zelf wat componeren.
omg l@l
Oud 21-12-2007, 23:08
Verwijderd
Citaat:
omg l@l
Alsof dat zo moeilijk is.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 20:51
pietpelle
pietpelle is offline
Ik weet niet op welk niveau jij en jouw companion spelen, maar Scaramouche van Milhaud is een erg leuk stuk. Meer suggesties komen niet zo 1, 2, 3 in mij op.

Oh ja, Schubert heeft nog wel wat muziek geschreven voor piano vierhandig (wat natuurlijk ook op twee piano's te spelen is). Kijk maar op deze site: http://www.piano.ru/schubert.html
Reageren

Regels voor berichten