Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2008, 14:21
elysea
elysea is offline
-

Laatst gewijzigd op 31-01-2014 om 21:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2008, 09:18
Reem
Reem is offline
Hm hm. Ik vind je woordgebruik erg mooi, dat maakt het makkelijk om je gedicht te blijven herlezen. Het is wel jammer dat ik ondanks het herlezen nog steeds niet echt een duidelijk idee heb van waarover je nou schrijft; misschien vind ik het wel iets te abstract en daardoor 'raakt' het me niet echt. Ik begrijp bijvoorbeeld niet goed wat die poppen te maken hebben met het niet kunnen vinden van de weg. Verder vind ik je interpunctie een beetje vreemd: waarom plaats je midden in een strofe achter een zin wel een punt, maar aan het einde van iedere strofe niet? Dat vind ik niet mooi.
"afgebladderd tafereel" vind ik een mooie vondst.
Oud 14-02-2008, 20:48
elysea
elysea is offline
het gaat over volwassen worden. misschien zegt het je nu meer
mijn punctuatie is inderdaad een beetje raar. ik gebruik eigenlijk alleen punten middenin strofen omdat het soms niet helemaal duidelijk is of en waar de zin doorgaat.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 08:52
hmm-hmm
hmm-hmm is offline
je eerste strofe spreekt me heel erg aan, je gebruikt mooie woorden en je hebt er mooi mee 'gespeelt' om 't zo maar even te zeggen =)
de 2e strofe vind ik ook goed klinken, maar ik kan de betekenis er niet echt uit naar voren halen. de 3e strofe vind ik wat overbodig, de weg van de voorgedrongen edele vind ik wel mooi, maar de manier waarop je het omschreven hebt is wat kort, ik zou de 3e strofe wat uitbreiden zodat de lezer je wat 'sneller' begrijpt.
de laatste strofe vind ik erg mooi! al las k in eerste instantie wel: het is als hanna in de regen, simpelweg hoe het niet moet. ipv: niet hoe het moet.
hoe het niet moet vind ik ook wel mooi klinken overigens
Oud 21-02-2008, 09:05
Verwijderd
Neeee niet je laatste strofe veranderen zoals hmm-hmm zegt!
ik heb m nu al een paar keer gelezen en ik weet nog steeds niet zo goed wat ik vind.
Ik vind de eerste en de laatste strofe erg leuk en goed gevonden. Simpel, maar daarom juist treffend.
maar ik geloof dat ik de derde strofe niet zo goed kan plaatsen, waardoor ik wat vraagtekens krijg bij het hele gedicht. Woordgebruik enzo is in ieder geval super en je laatste strofe is het fijnst <3
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 12:12
elysea
elysea is offline
'we' hebben de weg nog niet gevonden, omdat het die van een voorgedrongen edele is. kortom, er schort niets aan 'ons', het zijn de mensen die die weg wel vinden waar iets anders aan is. ik weet niet hoe ik het moet verwoorden zodat meer mensen het begrijpen. andermans symboliek is altijd schimmig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten