Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2007, 21:00
flyaway
flyaway is offline
Hebben jullie meegedaan?
Hoe vond je de tekst?
Hoeveel fouten had je?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2007, 21:06
Lethe
Lethe is offline
Ik heb meegedaan! 17 fout. Daar ben ik best tevreden over, gezien het gemiddelde van de prominenten en de schrijvers. Ik vond de tekst op zich niet heel moeilijk, maar er zitten altijd van die woorden in waarvan je denkt ze goed geschreven te hebben en die dan toch fout blijken te zijn. Zoals Bijbels(e), dat de ene keer wel en de andere keer niet met hoofdletter moet. En klip-en-klaar met streepjes. Dat had ik dus niet, wat voegt dat nou toe? En Tiepolo, dat had ik met trema. En brillance met een i erbij. En bovenaan de ladder aan elkaar, maar dat moest los.
Oud 19-12-2007, 21:08
Sherco
Sherco is offline
29 fout! Mijn tegenstander (goede vriend) had er 30, dus ik ben tevreden Vorig jaar had hij 1 fout minder, dus we wisselen mooi door.
De tekst was leuk, hoewel niet al te moeilijk vond ik. Wel erg Wolkers (voor zover ik dat kan zeggen ).
Oud 19-12-2007, 21:12
Yolcu
Yolcu is offline
Tiepolo werd niet fout gerekend toch?
Ik had 15 fout (of met Tiepolo erbij dus 16). Ik vond het geen moeilijke tekst deze keer.
Ik had bv bovenaan fout. En andere fouten waren vooral de woorden/namen die ik gewoon echt niet kende (te Betel?)
Oud 19-12-2007, 21:15
Lethe
Lethe is offline
Oh, dan heb ik 16 fout.
Oud 19-12-2007, 21:16
Lethe
Lethe is offline
Ik wist dat te Betel ook niet. Ik had met een h ertussen, omdat er een plaats in Nederland is die zo heet (dacht ik).
Oud 19-12-2007, 21:55
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik wist dat te Betel ook niet. Ik had met een h ertussen, omdat er een plaats in Nederland is die zo heet (dacht ik).
Volgens mij kwam het uit de bijbel. Maar iedereen dacht Bethel.

Ik heb dit jaar voor het eerst niet mee gedaan, omdat ik pianoles had en te laat thuis was. Maar ik heb wel m'n moeder dictee nagekeken. Dat zat propvol (domme) fouten, die ik zeker weten niét had gemaakt. Maar er zaten wel moeilijke woorden in en dingen waarover je kan twijfelen. Ook vond ik dat er veel woorden in zaten waarbij je aan jezelf gaat twijfelen als je het los van elkaar schrijft of juist andersom. Zoveel dingen had ik waarschijnlijk echt juist los óf aan elkaar geschreven.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 22:13
Porcelain
Porcelain is offline
Jammer, gemist. Misschien wil iemand hem hier wel aan me dicteren, had ik vorig jaar ook gedaan bij verscheidene mensen (meer voor mijn eigen lol). Of kan het bij uitzending gemist o.i.d.?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 22:18
indigo
indigo is offline
@Porcelain: het kan waarschijnlijk wel bij uitzending gemist, het is immers een programma van de Publieke Omroep (NL1).

Ik had 13 fouten en dat was niet het minste hier thuis, al was ik wel 2e. (Er was een kennis van m'n ouders die 11 fouten had.) Maar, het is weer mooi onder het gemiddelde en ik vind boven op en te Bet(h?)el en al die hoofdletters van bijbel/Bijbel en Schriftlezing stom. Maar ik schijn niet te mogen klagen.
Oud 20-12-2007, 08:05
Verwijderd
Ik had 20 fouten, vond ik niet zo goed... maar Betel had ik ook met een h, verder had ik alle moeilijke woorden goed, exquise, klip-en-klaar, Tiepolo, brillantine, enz
het lag dus voornamelijk aan de hoofdletters en het aanelkaarschrijven, waar ik wel college over heb gehad maar dat ben ik dus overduidelijk vergeten.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 09:06
flyaway
flyaway is offline
Haha ik had er 26
Bre:ige, Jacob, Bethel, Jacobsladder, zodadelijk, neergevleid, excuise (had het op het laatst verbeterd, was eerst wel goed), bovenop, melkzuur-bacteri:een, tekeer gingen, witte kool, schriftlezing, al lang, Oud-Testamentische , scene (hoewel ik dat eerst wel goed deed maar dacht dat het met de nieuwe spelling veranderd was dus streepje weggehaald), Tjépolo's, bijbelse, gedwe:ee, fieve, klip en klaar, godsgezanten, bachanten
uitdijend, Jimmy Hendricx, bovenaan, ge: olied

Maarja waar ik wel trots op was: brillantine, ge:interpreteerd, Udine (noooit van gehoord), soigneren, gitaarriff, schrepele

Het probleem is dat je aan alles gaat twijfelen, normaal zou ik er wel meer goed doen hoor Maar het viel nog mee. Het dictee van vijf jaar geleden bevatte voor mij 64 fouten.

Wat was het gemiddelde?

[edit:]Ja dankjewel, was nu een typfout maar had 'm goed hoor!

Laatst gewijzigd op 20-12-2007 om 14:09.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 09:06
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Zeventien fout! Dik tevreden natuurlijk, vorig jaar had ik er meer dan vijftig fout volgens mij, deze was veel gemakkelijker. En ik had Bettel

Maar ik had ook klip-en-klaar

@flyaway: 23 fout volgens mij
Oud 20-12-2007, 11:26
Lethe
Lethe is offline
Schriftlezing had waarschijnlijk bijna iedereen fout.
Oud 20-12-2007, 12:37
Verwijderd
Schriftlezing had ik ook fout ja, en flyaway: het is dus gitaarriff met twee keer f he wittekool vond ik wel apart dat dat aan elkaar moest, en ik had zo dadelijk aan elkaar, ook stom, want het is zodanig en zo dadelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 12:38
Verwijderd
vieve dat woord gebruik ik nog best vaak, gelukkig goed gespeld
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 14:50
Nienna*
Nienna* is offline
Pff ik deed 'm op internet maar daar rekenen ze helemaal niet goed: ik had 1. ed voor de zinnen gezet en dus werd het eerste woord bij iedere zin fout gerekend . Ook mijn liggend streepje was niet goed op de één of andere manier, terwijl bij het voorbeeld het streepje alleen lánger was, alsof ik dat kan helpen!
En ik ben zo'n sukkel dat ik Jakob verkeerd spelde. Een Bijbelnoob, dat ben ik.
Maar euh, moet je dat als doorrekenfout tellen, dus één keer, of iedere keer fout rekenen?

Ik had óf 19 fouten, óf 15 fouten (als je Jacob maar één keer fout rekent).
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 14:50
Ieke
Ieke is offline
Ik begin hier niet aan, ben er te dyslectisch voor vrees ik Maar vind het wel leuk om te kijken, maar wat een aparte tekst. Maar goed, ik heb ook niet zoveel met de boeken van Wolkers.

Wat hebben we goede letteraars
Oud 20-12-2007, 16:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wittekool aan elkaar is inderdaad niet logisch. Ik heb namelijk internet-woordenboek nu aan, voor nederlands en engels tijdens het typen, en daar wordt wittekool verkeerd gerekend. (Volgens dit ding is het dus witte kool.) Maar ik schrijf wittekool altijd aan elkaar, omdat het gewoon een naam is voor een type kool. Dat komt vast doordat ik op de basisschool een directeur had die Kool heet. En daar hadden we altijd rijmpjes op gemaakt en in die rijmpjes waren alle soorten kool met voorvoegsel aan elkaar geschreven.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 18:24
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Pff ik deed 'm op internet maar daar rekenen ze helemaal niet goed: ik had 1. ed voor de zinnen gezet en dus werd het eerste woord bij iedere zin fout gerekend . Ook mijn liggend streepje was niet goed op de één of andere manier, terwijl bij het voorbeeld het streepje alleen lánger was, alsof ik dat kan helpen!
En ik ben zo'n sukkel dat ik Jakob verkeerd spelde. Een Bijbelnoob, dat ben ik.
Maar euh, moet je dat als doorrekenfout tellen, dus één keer, of iedere keer fout rekenen?

Ik had óf 19 fouten, óf 15 fouten (als je Jacob maar één keer fout rekent).
Op tv zeiden ze dat Jacob maar 1 keer werd foutgerekend
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 20:47
indigo
indigo is offline
Citaat:
Wat was het gemiddelde?
23 bij de prominenten, 15 bij de 'gewone' mensen, dus 19 gemiddeld.
Ik vind wittekool aan elkaar trouwens dikke onzin. Het is toch ook geen rodekool? Maarja, meer van die dingen uit het groene boekje zijn raar, leve het witte boekje
Oud 20-12-2007, 20:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Rodekool schrijf ik anders ook altijd al aan elkaar hoor.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 07:24
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb de uitzending gisteravond op uitzendinggemist gekeken en het dictee gemaakt. Ik had van te voren niets inhoudelijks over het dictee gehoord, dus kon 'm gelukkig zelf maken. Ik had 24 fouten.
Brijige had ik eerst goed geschreven, zag er stom uit, dus fout verbeterd
Bijbel had ik met een hoofdletter, omdat Word dat altijd automatisch doet als je het met een kleine letter typt, verdorie.
Betel wist ik, omdat ik pas in mijn stage een godsdienstles over Jakob te Betel heb gegeven, maar Jakob schreef ik dan wel weer fout
Oh, en ik was een komma vergeten te schrijven, die heb ik ook als fout meegeteld.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 12:49
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Brijige ziet er getypt helemaal gek uit

(had die wel goed trouwens)
Oud 21-12-2007, 17:17
Krynn
Krynn is offline
Als ik witte kool had geschreven zoals ik het Philip Freriks hoorde uitspreken had ik 11 fouten gehad, maar ik vond (en vind) dat in dezelfde categorie vallen als ruggegraat en pannekoek. *gromt* Er zijn gewoon dingen die ik nou eenmaal op een bepaalde manier heb geleerd en weiger aan te passen aan veranderende tijden.

En wanneer leer ik het nou? Als je eenmaal iets opschrijft, niet meer verbeteren, al helemaal niet als het verbindingsstreepjes of trema's betreft. Had iemand geolied ook fout? Ik zette er een trema op de o...met Al Gore in m'n hoofd nam ik aan dat er anders één of ander protestlied zou worden gelezen.

Betel was belachelijk. Jakob irritant. Schrepele fantastisch
Oud 22-12-2007, 00:04
SimonP
SimonP is offline
Hebben jullie meegedaan?
ik was te lui om papier te pakken. ik schaam me dood.
Hoe vond je de tekst?
makkelijker dan voriger jaren
Oud 22-12-2007, 19:49
-ne?
-ne? is offline
Heb je meegedaan?Ja, ik heb meegedaan. Ik ben 14 en had 23 fout. Met name hoofdletters en plaatsen als Betel etc. ook equise had ik fout.
Hoe vond je de tekst? Ik vond hem voor volwassenen wel meevallen. De woorden waren wel bekend, vond ik. Een aantal van mijn docenten geven ook aantekeningen in die stijl op school. Ik vond het wel goed dat ze nog een laatste eer bewezen na het overlijden van dhr. J. Wolkers.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 17:29
SimonP
SimonP is offline
Citaat:
Heb je meegedaan?Ja, ik heb meegedaan. Ik ben 14 en had 23 fout. Met name hoofdletters en plaatsen als Betel etc. ook equise had ik fout.
Hoe vond je de tekst? Ik vond hem voor volwassenen wel meevallen. De woorden waren wel bekend, vond ik. Een aantal van mijn docenten geven ook aantekeningen in die stijl op school. Ik vond het wel goed dat ze nog een laatste eer bewezen na het overlijden van dhr. J. Wolkers.
geniaal.
Oud 26-12-2007, 01:55
Verwijderd
Ik heb 'm gemist. Jammer. Vorig jaar had ik 3 of 4 fouten.

Maar ik heb 'm al gevonden op internet, dus ik ga 'm binnenkort alsnog maken. Ook al mist dan de charme van met 230958 mensen tegelijkertijd dat dictee maken.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 13:26
RodeKrab
RodeKrab is offline
Ik had 35 fout.. talenwonder ehh
Oud 03-01-2008, 14:09
Verwijderd
Ik had 27 fout geloof ik. Ik vond het minder moeilijk dan vorige jaren (toen had ik meestal rond de 50/60 fouten ). Met de regeltjes die ik op school heb geleerd kom ik er niet... Op school was ik wel degene met de beste punten voor spelling (kun je nagaan hoe slecht die anderen waren! Ik kan me nog herinneren dat ik de enige was met een voldoende ).
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 16:19
ik ben thomas
ik ben thomas is offline
ik had 18 foutendaar ben ik wel tevreden mee.ik vond het persoonlijk niet zo een moeilijke tekst.al wie het dictee nog wil maken veel succes thomas 2mb
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 16:29
djsveno
djsveno is offline
Ik had 6 fouten dat is niet echt mijn gewoonte, meestal zij het er meer. De tekst was ook niet zo moeilijk vind ik. Sommige woorden zijn voor mijn leeftijd wel wat moeilijk, maar het is dan ook niet het dictee voor kinderen. Sven 2mb
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 16:29
jonas =p
jonas =p is offline
Ik vond het dictee ook niet zo moeilijk (zoals mijn goed vriend hamas euuh soz thomas bedoel ik) ik had 12 fouten hier ben ik heel tevreden mee!!!
iedereen van 2MB moest hier aan antwoord geven om puntjes op school te scoren
greetz!!
jonas 2MB
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 16:30
jonas =p
jonas =p is offline
yii sven
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 17:01
milan-2mb
milan-2mb is offline
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 17:03
milan-2mb
milan-2mb is offline
OK,
Ik vond het een redelijk makkelijk dictee buiten sommige woorden die je gewoon niet kon weten.
maar acht foutjes
Wie weet doet 2mb volgend jaar wel mee aan da dictee!!!

Groetjes milan

2mb rules
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 17:04
milan-2mb
milan-2mb is offline
cool he da forum

der moeten wel nog wa stoute jongens schrijven he yannick
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 19:43
jasper_2MB
jasper_2MB is offline
over mijn fouten moet ik nog iets vragenik had 2 uitgangsfouten.
ma voor de rest was het dictee simpel .Alleen die nederlander verstond ik gewoon nie .

jasper
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 19:52
jasper_2MB
jasper_2MB is offline
ik vond da redelijk makelijk ik had 2 uitgangsfouten en voor de rest moet ik nog iets vragen. Alleen die nederlander verston ik niet..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 20:47
dejoren
dejoren is offline
da was nog gemakkelijk ik heb maar 15 fouten lol
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 09:17
Verwijderd
Zeg eens even tegen je juf of meester dat we hier niet op zitten te wachten, zulle!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 12:12
flyaway
flyaway is offline
Ja dat is dus niet de bedoeling he, dat 'chatten' Fijn dat jullie er enthousiast over zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 13:12
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
ik vond da redelijk makelijk ik had 2 uitgangsfouten en voor de rest moet ik nog iets vragen. Alleen die nederlander verston ik niet..
Alle zinnen werden door de man en de vrouw voor gelezen, in het Vlaams en in het Nederlands dus.
Oud 15-01-2008, 18:48
djsveno
djsveno is offline
ja, wij kunnen er ook niet aan doen dat het onze opdracht was om hier een reactie te schrijven, maar ik zal het hem zeggen
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 10:22
flyaway
flyaway is offline
Haha oke dat kon ik niet weten
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 11:43
milan-2mb
milan-2mb is offline
Oepsie kwas fout ik had 8 foutjes

En stuur anders een mailtje naar wim dedecker als het jullie niet bevalt.
De opdrachtgever
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 11:44
milan-2mb
milan-2mb is offline
das wel nog een cool forum hé
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten