Advertentie | |
|
![]() |
|
@Porcelain: het kan waarschijnlijk wel bij uitzending gemist, het is immers een programma van de Publieke Omroep (NL1).
Ik had 13 fouten en dat was niet het minste hier thuis, al was ik wel 2e. (Er was een kennis van m'n ouders die 11 fouten had.) Maar, het is weer mooi onder het gemiddelde en ik vind boven op en te Bet(h?)el en al die hoofdletters van bijbel/Bijbel en Schriftlezing stom. Maar ik schijn niet te mogen klagen.
|
Verwijderd
|
Ik had 20 fouten, vond ik niet zo goed... maar Betel had ik ook met een h, verder had ik alle moeilijke woorden goed, exquise, klip-en-klaar, Tiepolo, brillantine, enz
het lag dus voornamelijk aan de hoofdletters en het aanelkaarschrijven, waar ik wel college over heb gehad maar dat ben ik dus overduidelijk vergeten. |
![]() |
|
Haha ik had er 26
![]() Bre:ige, Jacob, Bethel, Jacobsladder, zodadelijk, neergevleid, excuise (had het op het laatst verbeterd, was eerst wel goed), bovenop, melkzuur-bacteri:een, tekeer gingen, witte kool, schriftlezing, al lang, Oud-Testamentische , scene (hoewel ik dat eerst wel goed deed maar dacht dat het met de nieuwe spelling veranderd was dus streepje weggehaald), Tjépolo's, bijbelse, gedwe:ee, fieve, klip en klaar, godsgezanten, bachanten uitdijend, Jimmy Hendricx, bovenaan, ge: olied Maarja waar ik wel trots op was: brillantine, ge:interpreteerd, Udine (noooit van gehoord), soigneren, gitaarriff, schrepele Het probleem is dat je aan alles gaat twijfelen, normaal zou ik er wel meer goed doen hoor ![]() Wat was het gemiddelde? [edit:]Ja dankjewel, was nu een typfout maar had 'm goed hoor! Laatst gewijzigd op 20-12-2007 om 14:09. |
![]() |
|
Zeventien fout! Dik tevreden natuurlijk, vorig jaar had ik er meer dan vijftig fout volgens mij, deze was veel gemakkelijker. En ik had Bettel
![]() Maar ik had ook klip-en-klaar ![]() @flyaway: 23 fout volgens mij
|
Pff ik deed 'm op internet maar daar rekenen ze helemaal niet goed: ik had 1. ed voor de zinnen gezet en dus werd het eerste woord bij iedere zin fout gerekend
![]() En ik ben zo'n sukkel dat ik Jakob verkeerd spelde. Een Bijbelnoob, dat ben ik. Maar euh, moet je dat als doorrekenfout tellen, dus één keer, of iedere keer fout rekenen? Ik had óf 19 fouten, óf 15 fouten (als je Jacob maar één keer fout rekent). |
![]() |
|
Ik begin hier niet aan, ben er te dyslectisch voor vrees ik
![]() Wat hebben we goede letteraars ![]() ![]()
|
Wittekool aan elkaar is inderdaad niet logisch. Ik heb namelijk internet-woordenboek nu aan, voor nederlands en engels tijdens het typen, en daar wordt wittekool verkeerd gerekend. (Volgens dit ding is het dus witte kool.) Maar ik schrijf wittekool altijd aan elkaar, omdat het gewoon een naam is voor een type kool. Dat komt vast doordat ik op de basisschool een directeur had die Kool heet. En daar hadden we altijd rijmpjes op gemaakt en in die rijmpjes waren alle soorten kool met voorvoegsel aan elkaar geschreven.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind wittekool aan elkaar trouwens dikke onzin. Het is toch ook geen rodekool? Maarja, meer van die dingen uit het groene boekje zijn raar, leve het witte boekje ![]()
|
Ik heb de uitzending gisteravond op uitzendinggemist gekeken en het dictee gemaakt. Ik had van te voren niets inhoudelijks over het dictee gehoord, dus kon 'm gelukkig zelf maken. Ik had 24 fouten.
Brijige had ik eerst goed geschreven, zag er stom uit, dus fout verbeterd ![]() Bijbel had ik met een hoofdletter, omdat Word dat altijd automatisch doet als je het met een kleine letter typt, verdorie. Betel wist ik, omdat ik pas in mijn stage een godsdienstles over Jakob te Betel heb gegeven, maar Jakob schreef ik dan wel weer fout ![]() Oh, en ik was een komma vergeten te schrijven, die heb ik ook als fout meegeteld. |
![]() |
|
![]() |
Als ik witte kool had geschreven zoals ik het Philip Freriks hoorde uitspreken had ik 11 fouten gehad, maar ik vond (en vind) dat in dezelfde categorie vallen als ruggegraat en pannekoek. *gromt* Er zijn gewoon dingen die ik nou eenmaal op een bepaalde manier heb geleerd en weiger aan te passen aan veranderende tijden.
En wanneer leer ik het nou? Als je eenmaal iets opschrijft, niet meer verbeteren, al helemaal niet als het verbindingsstreepjes of trema's betreft. Had iemand geolied ook fout? Ik zette er een trema op de o...met Al Gore in m'n hoofd nam ik aan dat er anders één of ander protestlied zou worden gelezen. Betel was belachelijk. Jakob irritant. Schrepele fantastisch ![]()
|
![]() |
Heb je meegedaan?Ja, ik heb meegedaan. Ik ben 14 en had 23 fout. Met name hoofdletters en plaatsen als Betel etc. ook equise had ik fout.
Hoe vond je de tekst? Ik vond hem voor volwassenen wel meevallen. De woorden waren wel bekend, vond ik. Een aantal van mijn docenten geven ook aantekeningen in die stijl op school. Ik vond het wel goed dat ze nog een laatste eer bewezen na het overlijden van dhr. J. Wolkers. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik had 27 fout geloof ik. Ik vond het minder moeilijk dan vorige jaren (toen had ik meestal rond de 50/60 fouten
![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaitjesdag #1502 Verwijderd | 500 | 20-09-2011 23:39 | |
Psychologie |
depressief? Ik weet het zelf niet meer. trophus | 58 | 03-05-2007 10:48 |