Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2010, 14:46
b00mbap
b00mbap is offline
Ik heb op m'n computer 2 beeldschermen aangesloten staan, 1 'hoofd' scherm, en een kleinere die een andere resolutie heeft. Ik heb sinds kort last van het feit dat m'n hoofdscherm het niet meer doet, het knopje (tevens het lampje voor aan en uit) knippert, en ook als ik de 'source' knop onder op het scherm indruk krijg ik niet eens het vakje met 'digital / analog' te zien, wat dan normaal op het beeld verschijnt.

Op sommige moment na, eens in de zoveel tijd, dan zie ik wel 'digital / analog' staan als ik die knop inhou. Voor mijn gevoel werkt dit meestal weer als het scherm een x aantal uur op standby heeft staan knipperen (het knopje, niet het scherm zelf) en dan zoekt 'ie naar een input, maar dan vind 'ie alsnog niks. Behalve, als ik op dat moment op m'n rechterscherm een youtubefilmpje maximaliseer; die wordt gelaunch in m'n mainscreen, en als ik dit precies goed time tijdens het inhouden van de 'source' knop krijg ik wel weer scherm, en blijft 'ie het ook gewoon doen tot de pc weer uit wordt gezet.

Ik heb een Samsung SyncMaster 226BW.

Iemand met een oplossing of tips hoe ik dit het beste aan kan pakken? Het verwisselen van de 2 schermen heeft geen nut, dus het ligt niet aan de uitgang van m'n pc. Ook het 2e scherm uitschakelen had geen effect. Heb google geprobeerd maar niks kunnen vinden.
Oud 29-05-2010, 12:04
ILUsion
ILUsion is offline
Heb je al eens met een andere kabel geprobeerd? Normaal zou het dat niet mogen zijn, maar ik weet niet exact hoe je scherm zou moeten reageren als er niets aangesloten zit.

Als dat knipperen iets abnormaals is (dat je bv. merkt dat het lampje aangaat en heel plots uitvalt, weer zachtjes probeert aan te gaan en weer uitvalt); zou mijn eerste gok zijn dat de voeding van je scherm zijn beste tijd gehad heeft. Dat zou ook het YouTube-gedoe een beetje verklaren: op dat moment stuur een grotendeels zwart beeld naar je scherm en daarvoor is nu eenmaal wat minder stroom nodig; dus trekt je scherm het er net nog door bij het opstarten (wat bij de meeste apparaten sowieso al de meeste stroom vraagt).

Je kan misschien ook eens proberen aan een andere computer: dat je schermen omwisselen geen effect heeft, wilt nog niet alles zeggen. De tweede uitgang van je graka zal een min of meer identiek signaal uitsturen; terwijl een andere computer misschien een signaal stuurt dat je scherm iets liever ziet (hier of daar enkele microseconden kan soms gigantische verschillen geven bij een beeldscherm(nu heb ik nog geen enkele professionele toepassing gezien waar dat echte problemen gaf, maar ik heb zelf eens zonder een grafische kaart een beeldscherm aangestuurd en elk detail gaf problemen; iets dat op het ene scherm goed werkte, werkte op een ander type scherm niet meer).

De meest productieve oplossing lijkt me eigenlijk garantie aan te spreken als je die nog hebt.
Reageren

Regels voor berichten