Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2008, 18:27
Verwijderd
Ik ben net van de trap gevallen en heb daarbij mijn enkel omgezwikt.
Het deed echt heel veel pijn (aan de voorkant) waardoor ik eerst dacht dat het gebroken was.
Ik ben rustig gaan staan en toen ik erachter kwam dat ik alles nog kon bewegen ben ik er op gaan staan.
Eerst leek er niks aan de hand maar als ik er te veel op steun zak ik er aan de achterkant doorheen..
Ik ben nu maar op bed gaan liggen met een kussen onder mn voet maar het doet pijn...
Wat kan ik er nu aan doen om de pijn een beetje te verminderen?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 19:48
Thee Muts
Thee Muts is offline
Je kan zo nu en dan nog koelen met ijs, alhoewel dat direct na de val het meeste effect heeft. Maar slecht zal het je enkel iig niet doen, dus daar kun je alsnog wel mee beginnen. Vaak werkt verkoeling ook wel wat pijnverminderend.

Verder is het idd verstandig om je voet/enkel rust te geven en hoog te houden. Probeer dit de komende dagen ook nog zoveel mogelijk te doen. Blijft je enkel ook nog veel pijn doen wanneer je er niks mee doet, dan kun je eventueel paracetamol nemen ofzo. Houdt het de komende dagen iig goed in de gaten. Vertrouw je het niet helemaal, kun je altijd nog langs de huisarts of eerstehulp voor een foto (zeker weten of het idd niet gebroken is) of kun je je enkel in laten zwachtelen. Dit doen ze ook wel regelmatig in het geval van ernstige verstuiking; op deze manier krijgt de enkel ook automatisch meer rust.

Is er trouwens iets te zien of te voelen op/bij je enkel?
Oud 15-01-2008, 20:22
Gemenerik
Gemenerik is offline
Als het niet gebroken is dan kunnen je enkelbanden verrekt zijn. Dit is behoorlijk pijnlijk. Ze kunnen zelfs scheuren, dan is het nog wel mogelijk om er op te staan maar teveel druk uitoefenen doet erg zeer.

Als je je been strekt, en je laat iemand de voorkant van je voet naar je gezicht duwen (zachtjes!) en het doet echt HEEL veel pijn dan is het niet echt goed

En zoals Theemuts al zei: als je een koud voorwerp op je auwie legt dan kan de zwelling afnemen en ook de pijn. Hou het goed in de gaten.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 19:09
Pluis
Pluis is offline
Citaat:

En zoals Theemuts al zei: als je een koud voorwerp op je auwie legt dan kan de zwelling afnemen en ook de pijn. Hou het goed in de gaten.
grinnik om het auwie , zeker in combinatie met je nickname

Om er toch niet een totaal verspilde post van te maken: Inderdaad rust houden, voet hoog, en als je hem hoog houdt regelmatig je tenen wiebelen enzo (ivm doorbloeding en thrombose). Verder zou je iemand naar de drogist kunnen sturen om van dat elastische verband te kopen, dan kan je zelf een verband aanleggen, dat helpt ook tegen de pijn.
Oud 16-01-2008, 21:50
Gemenerik
Gemenerik is offline
Citaat:
grinnik om het auwie , zeker in combinatie met je nickname

Dat elastische verband is zekers aan te raden.
Ben wel benieuwd hoe het afgelopen is, want ik heb geen reactie teruggelezen van shining.

Jammer genoeg werken de kusjes op een auwie niet meer in de grote mensenwereld .
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten