Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2008, 11:57
Spammie
Spammie is offline
Nou het zit zo.. Ik wil mijn GoogleCalendar feeds in het nederlands in de website laten zien.

Ik heb de volgende rss feed link -> Deze

Ik laat 'm omzetten naar een JavaScript op de volgende pagina -> http://feed2js.org/index.php?s=build

Ik krijg dan de volgende code ->
Code:
<script language="JavaScript" src="http://feed2js.org//feed2js.php?src=http%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fcalendar%2Ffeeds%2Fevents%40veg-nov.nl%2Fpublic%2Fbasic&amp;num=5&amp;desc=1&amp;tz=+1" type="text/javascript"></script>

<noscript>
<a href="http://feed2js.org//feed2js.php?src=http%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fcalendar%2Ffeeds%2Fevents%40veg-nov.nl%2Fpublic%2Fbasic&amp;num=5&amp;desc=1&amp;tz=+1&amp;html=y">View RSS feed</a>
</noscript>
Op de website ziet 'ie er als volgt uit:
Citaat:
Eredienst
When: Sun Jan 6, 2008
Event Status: confirmed
Als ik 'm dan bekijk in m'n FireFox rss feed lezer is het gewoon Nederlands.
Citaat:
Eredienst 2
Wanneer: zo 13. jan 2008
Status van afspraak: bevestigd
Dus ik snap dat niet zo goed. Hij's in Firefox Nederlands maar op de website is 'ie Engels. Hoe krijg ik mijn feeds in het Nederlands?

Laatst gewijzigd op 05-01-2008 om 17:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2008, 13:37
freyk
freyk is offline
Ik heb je rss-feed niet kunnen testen omdat deze niet werkt.
(werk aub met de forumcode "[url]" in plaats om het direct in je post te plempen)

Ik denk dat de "inlees"-taal van de rss-generator die je gebruikt, engels is.
Je zou de code kunnen downloaden en dit aanpassen.
Je zou ook eens kijken naar de standaard weergavetaal van in je browser engels is, verander dit bij je instellingen en weer test het weer.
Oud 05-01-2008, 18:17
Spammie
Spammie is offline
Citaat:
Ik heb je rss-feed niet kunnen testen omdat deze niet werkt.
(werk aub met de forumcode "[url]" in plaats om het direct in je post te plempen)

Ik denk dat de "inlees"-taal van de rss-generator die je gebruikt, engels is.
Je zou de code kunnen downloaden en dit aanpassen.
Je zou ook eens kijken naar de standaard weergavetaal van in je browser engels is, verander dit bij je instellingen en weer test het weer.
Ik heb de rss-feed link bewerkt. Hier is 'ie nog een keer. Hoe krijg ik het zo dat het dan Nederlands wordt? Ik bedoel, de code die eruit komt rollen (staat ook hierboven) daar kan ik niks aan veranderen. De standaard talen die mijn browser weergeeft zijn Nederlands én Engels. Ik heb al gegoogled naar nederlandse rss-generators maar kan niks vinden. Ik kom telkens op Engelstalige websites.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 18:50
freyk
freyk is offline
In mijn igoogle krijg ik de engelse versie van je feed te zien en via mijn firefox de nederlandse versie.
Zou het misschien aan de locatie van de host of de script zelf liggen?
Het script is trouwens ook te downloaden.
Oud 05-01-2008, 19:03
Spammie
Spammie is offline
Ja, ik krijg dus ook in FireFox de Nederlandse en op de website waar 'ie op moet komen Engels. Ik wil de code eigenlijk gewoon heel snel en makkelijk even in een javascriptje gooien en niet op de eigen host hosten. Misschien moet ik maar een andere oplossing bedenken om de laatste afspraken van GoogleCalendar te showen?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 21:30
ILUsion
ILUsion is offline
De oplossing is vrij simpel: in plaats van google.com zet je in de URL gewoon google.nl en hij zal het in het Nederlands geven

De reden lijkt me ook best logisch: als je via dat scriptje alles opvraagt, gaat dat volgens mij via die andere server die als taal Engels heeft; Google herkent dat en stuurt dus de Engelse versie door. Ik heb geprobeerd door een parameter lang=nl mee te geven, maar dat herkent Google niet (het was het proberen waard), mijn andere gok; dat Google mooi een feed lokaliseert voor gebruikers van de niet-internationale site blijkt te kloppen en dat kan je mooi uitbuiten
Oud 05-01-2008, 21:56
Spammie
Spammie is offline
OH WAUW!!! ILUsion, je bent echt mijn redder in nood! Tja, nu je het zegt klinkt het ook eigenlijk best logisch
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 22:29
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
OH WAUW!!! ILUsion, je bent echt mijn redder in nood! Tja, nu je het zegt klinkt het ook eigenlijk best logisch
Tja, logisch is het wel; maar ik vermoed dat er niet zo veel mensen weten hoe het in elkaar zit om verschillende taalversies voor te schotelen; vermits dat toch al de specialere functies van HTTP-servers inhouden Ik erger me trouwens ook vaak in de omgekeerde richting: ik verkies google.com; maar hij geeft mij vaak google.be (omdat Google mijn IP als Belgisch herkent).
Oud 05-01-2008, 22:54
Spammie
Spammie is offline
Hmm ja dat is zo ja. Op zich weet ik wel een beetje van dat soort dingen maar soms kom je er domweg niet uit. (Zoals nu dus ) Maar da's wel heel irritant van Google, dat hij jouw ip als Belgisch ziet Maar het werkt uitstekend nu
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 13:19
Spammie
Spammie is offline
Sorry voor de up, ik weet niet of dit mag maar ik denk het wel aangezien het met goede reden is (adhv -> "# Het uppen van topics, zonder goede reden, die allang uit het zicht zijn is niet de bedoeling. ")

De feeds werken prima, maar ik zou ze graag in andere volgorde willen hebben... Van nieuw naar oud ipv oud naar nieuw zoals nu...

Citaat:
* Eredienst - Voorganger: Dhr. G. Achterdemolen uit Oldebroek
Wanneer: zo 2. mrt 2008 10:00 - 11:30 CET Waar: Centrum 's-Heerenhof aan de Zwarteweg 10 te Heerde Status van afspraak: bevestigd
* Eredienst - Voorganger: Ds. Jurgen Zomer
Wanneer: zo 24. feb 2008 10:00 - 11:30 CET Waar: Centrum 's-Heerenhof aan de Zwarteweg 10 te Heerde Status van afspraak: bevestigd
* Eredienst - Voorganger: Dhr. A. Elbertsen, zendings- en evangelisatie medewerker uit 't Loo / Oldebroek
Wanneer: zo 17. feb 2008 10:00 - 11:30 CET Waar: Centrum 's-Heerenhof aan de Zwarteweg 10 te Heerde Status van afspraak: bevestigd
Oud 18-01-2008, 19:37
freyk
freyk is offline
Zover ik het weet, kan je dit niet aanpassen.
Want standaard bij een rss-feed, worden de nieuwste objecten altijd bovenaan geplaatst.
Oud 18-01-2008, 21:33
Spammie
Spammie is offline
Hmm jammer.... Nou, dan maar eens even verder snuffelen naar iets anders. Bedankt voor je reactie!
Reageren

Regels voor berichten