Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2008, 15:06
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
hee,

van de zomer ga ik op kamers en ik wil dus een kamer in Nijmegen. Nu ga ik me inschrijven voor een lotingsstudie (tandheelkunde) en is er een kans dat ik uitgeloot wordt. Ik heb een 2e keus-studie ook in Nijmegen waar ik op 5 april een open dag van ga bezoeken. Het lijkt me tot nu toe wel iets, maar weet er dus nog maar weinig vanaf. Weet iemand wat de gemiddelde wachttijd is voor een kamer in Nijmegen, dus als ik me zo begin april (na de open-dag) inschrijf is er nog genoeg kans op een kamer? Of kan ik me best nu al inschrijven en alles weigeren, totdat ik de lotingsuitslag heb (eventueel als mn 2e keus niet in Nijmegen zit...) Ik weet hier eigenlijk vrij weinig vanaf, maar er zijn hier genoeg mensen met wél die ervaring
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2008, 16:50
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik weet niet hoe het in Nijmegen is, maar meestal kun je je beter te vroeg inschrijven dan te laat. Dus gewoon inschrijven, ook al weet je nog niet zeker of je er wilt wonen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 18:10
Verwijderd
nou waar wil je je uberhaupt inschrijven? want ik denk niet dat je iets hoeft te weigeren want in je eerste jaar is er weinig kans dat je iets aangeboden krijgt
dus
HUP INSCHRIJVEN!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 10:31
Verwijderd
Ik geloof dat de meeste eerstejaars na 6 maanden een kamer hebben, dus als je per september een kamer wil, gewoon inschrijven nu. Dan zie je wel wat er langs komt Als je een soort voorrang hebt (je woont bv. ver van Nijmegen en bent een paar uur onderweg iedere dag), gaat het sneller natuurlijk.
Mocht je er achter komen dat je toch niet in Nijmegen wil gaan studeren, dan schrijf je je gewoon weer uit.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 18:58
Cethlion
Avatar van Cethlion
Cethlion is offline
Ik had me destijds in april ingeschreven voor een kamer bij de SSHN, had tweede reisurgentie en pas in maart het jaar erop een kamer. Het ligt er dus echt aan hoe ver weg je woont en hoe snel je je inschrijft, dus gewoon doen. Beter te vroeg dan te laat en anders heb je er straks spijt van dat je zo lang hebt getwijfeld.
Heb ik ook gedaan en toen heb ik 25000 kijkavonden gehad en daar werd ik ook niet zo vrolijk van .
__________________
Ford, you're turning into a penguin. Stop it.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 14:33
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
site SSHN (klik op 'overzicht reacties')
er staat: "Let op: als je een toewijzing ontvangt, vervalt de inschrijftijd die je hebt opgebouwd.
Het maakt hierbij niet uit of je de woonruimte wel of niet accepteert."

Dus als ik toch alles weiger, ik wil pas van de zomer op kamers (om nu een kamer te gaan huren heb ik vrij weinig aan), wil dus zeggen dat mijn inschrijftijd dus steeds weer 'op nul' gezet wordt... Dan kan ik net zo goed later inschrijven, bijvoorbeeld even langs gaan als ik in Nijmegen ben.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 16:40
Verwijderd
Citaat:
site SSHN
Dus als ik toch alles weiger, ik wil pas van de zomer op kamers (om nu een kamer te gaan huren heb ik vrij weinig aan), wil dus zeggen dat mijn inschrijftijd dus steeds weer 'op nul' gezet wordt... Dan kan ik net zo goed later inschrijven, bijvoorbeeld even langs gaan als ik in Nijmegen ben.

Nee, kan je niet net zo goed later inschrijven. Je geeft namelijk aan dat je toekomstig 1e jaars bent. Dan gaan ze je pas een kamer aanbieden vanaf halverwege augustus.

en geloof me... die krijg je dan nog niet, die krijgen dan de mensen die zich op 1 november 2007 hebben ingeschreven en de 1e reisurgentie hebben (meer dan 2 uur met trein tot Nijmegen, bussen enzo niet meegerekend). Dan gaat eerst heel die lijst op, en dan beginnen ze boven aan de lijst met 2e reisurgentie (1,5 tot 2 uur met trein tot nijmegen) en zo verder. Dat is voor de complexen hoogeveldt en vossenveld, prima beginkamers maar geen 25 vierkante meter in het centrum. Maargoed, prima, geen kijkavond (want daar willen ze liever geen 18 jarigen) en altijd mensen in je gang.

Dus juist wel inschrijven, en rap ook, want anders duurt het wachten straks heel lang!

Woon je in de buurt van nijmegen dan kan het nog steeds lonen om je in te schrijven. Je kan dan over bijvoorbeeld een jaar of 3-4 (je doet tandheelkunde dan dus dat duurt toch 6 jaar) reageren op een mooie kamer met eigen keuken en douche. Dat lijkt me de investering van het inschrijfgeld wel waard.

Succes met loten
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 16:46
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
volgens de ov planner reis ik inderdaad meer dan 2 uur met de trein, ik woon namelijk in Zeeland dus op kamers is wel handig . Ik denk dat het dan wel handig is om me nu dus in te schrijven en je zegt dat ik dan toch pas rond augustus kamers aangeboden krijg, geplaatst wordt. In ieder geval bedankt alvast!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 19:52
Verwijderd
Als je je in november inschrijft bij de SSHN, heb je met eerste reisurgentie meestal in october een kamer in Vossenveld of Hoogeveldt. Allebei niet ideaal, maar prima voor een eerstejaars. Inschrijven is sowieso een prima plan dus.

En verder briefjes ophangen en sletten op kamernet en 250.000 kijkavonden aflopen ja. (ramp, ramp, ik deed het liever via via ).
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 09:42
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
ik heb me nu dus ingeschreven, dus het moet wel goed komen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Kamer huren
Heer Wil
17 20-03-2013 12:58
Werk, Geld & Recht Studeren in Nijmegen
Nemo
3 12-04-2011 10:34
Werk, Geld & Recht Ik zoek en kamer in Nijmegen...
psychonaut98
7 26-03-2009 22:01
Algemene schoolzaken Inschrijven voor kamer bij SSHN (Nijmegen)
Droomvlucht
25 11-03-2005 11:12
De Kantine Klooster Nijmegen
Gigli
20 16-03-2004 12:37
Algemene schoolzaken Kamer in nijmegen
Verwijderd
13 01-11-2002 22:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.