Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2008, 20:37
Alessandro
Alessandro is offline
Ik heb een collega met wie ik altijd al zeer goed heb kunnen opschieten. Toen ze bij mij op de afdeling kwam werken hadden wij eigenlijk gelijk een klink met elkaar. Het bleek dat onze wegen zich in het verleden al regelmatig gekruist hadden dus dat leverde genoeg gespreksstof op om elkaar beter te kennen.

Een paar maanden geleden hadden we een bedrijfsfeest. Automatisch trokken wij twee weer naar elkaar toe en hebben samen een gezellige avond gehad. Sinds dat feest lijkt het wel of er iets tussen ons is veranderd. We zoeken nog meer dan in het verleden contact met elkaar, er zijn continue van die subtiele aanrakingen over en weer, en van collega’s begrijp ik dat we het steeds over elkaar hebben als we niet samen zijn. Links en rechts zijn er zelfs al mensen die denken dat we wat met elkaar hebben. Voor mezelf ben ik er wel uit. Ik ben verliefd op haar.

Onder ‘normale’ omstandigheden zou ik altijd wel op iemand afstappen en open zijn over mijn gevoelens, maar in deze situatie vind ik dat moeilijker omdat het een collega betreft. Indien het niet wederzijds is zou het toch een vervelende werksituatie kunnen creëren. Daarnaast is ze nu een zeer goede vriendin van me, maar helaas niet mijn vriendin. Grootste obstakel is echter dat ze al een vriend heeft. Meerdere malen heb ik al voorzichtig naar hun relatie geïnformeerd, maar daar laat ze in tegenstelling tot over andere onderwerpen bijna niks over los.

De afgelopen weken heb ik geprobeerd iets meer afstand te nemen. Het heeft alleen niks geholpen. Ik ben nog steeds hopeloos verliefd op haar en ik voel me daarnaast ook nog is zwaar kut omdat ik zo vaag tegen haar doe. Ik denk ook dat zij doorheeft dat ik afstand bewaar. De vraag is nu alleen moet ik open kaart met haar spelen of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2008, 21:38
Verwijderd
Je moet voor jezelf even afwegen wat jij het prettigste vindt.
* Het niet vertellen en daardoor afstand blijven creëren, vaag tegen haar blijven doen, afwijzing uit sluiten en met je gevoelens blijven zitten.
of
* Het wel vertellen, met de kans op afwijzing en een ietwat vreemde werksituatie, maar wel je hart hebben gelucht.

Als ik jou was zou ik voor de tweede gaan (natuurlijk zijn er nog genoeg andere situaties te bedenken..). Ze is een zeer goede vriendin van je zoals je zelf al aangeeft, dan zal ze er toch op een goede vriendschappelijke manier mee om kunnen gaan lijkt mij zo? Wie weet heeft ze al lang door wat er met je is.
Waag het er gewoon op, niet geschoten is altijd mis.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 10:01
stout!
stout! is offline
Ik zou het niet doen. Ze zal je vast leuk vinden en dezelfde spanning voelen, maar ze heeft een vriend waar ze blijkbaar nog genoeg van houdt om het niet uit te maken. Je hebt dus op dit moment geen eerlijke kans en een te groot risico om een nog ongemakkelijkere werksituatie te creëren, zelfs als ze jouw gevoelens deelt.
Je zegt dat jullie vrienden zijn; ga nog eens wat met haar drinken of probeer het subtiel over haar vriend te hebben, dan kom je er misschien ook wel achter hoe de vork in de steel steekt. Het is nu niet aan jou om open kaart te spelen, eerder aan haar.
Oud 24-01-2008, 19:21
Rubicon
Rubicon is offline
Moeilijke situatie zeg. Aangezien ze een vriend heeft zou ik het in ieder geval rustig aandoen. Ik wil je geen valse hoop geven maar het feit dat jullie over alles behalve haar relatie kunnen praten zegt ook wel wat. Over het algemeen lijkt mij dat je altijd wel over je vriendje wilt praten als daar vragen over gesteld worden.

Maar je geeft aan dat sommige collega's van je al denken dat jullie wat hebben, kan je daar niet op inspelen? Begin er gewoon is over door middel van een grapje ofzo. Misschien hapt ze wel.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 09:22
llell
llell is offline
Het feit dat ze niet over haar relatie praat kan ook een goed teken zijn hoor. Als je een jongen wel ziet zitten, en je kletst meteen z'n kop vol over je vriend, dan is ie zo vertrokken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten