Advertentie | |
|
![]() |
|
ik denk na alleen in woorden
en zeer soms ook in beelden maar meestal gewoon in woorden omdat ik constant nadenk over vanalles en nog wat heel de dag door dat ook tijdens men dagelijkse dingen en zelfs als ik alleen in woorden nadenk kan het zelfs soms gebeuren dat ik iemand niet versta ofzo omdat ik aan het nadenken ben, dus laat staan dat ik ook nog eens in beelden zou nadenken |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk zowel in beelden als in woorden..
Als ik praat zie ik alles wat ik zeg voorbij komen, in woorden dus. Soms dat ook in beelden. Het valt mensen vaak op dat ik heel snel woorden kan spellen, dat komt dus echt omdat ik ze heel duidelijk voor me zie. Mijn moeder had dat ook zo duidelijk, zij was ook enorm goed in talen. Ik zie naast beelden ook een soort... tja.. vormen zeg maar. Als ik aan een bepaald gevoel denk, zie ik daar een vorm en een kleur bij. Pijn is bijvoorbeeld oranje/rood, en een omgekeerde driehoek (met de top naar beneden dus). Schijnt best bijzonder te zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
80 % van de mensen visueel is ingesteld en 20 % auditief.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb er net even heel erg goed opgelet:
Als ik aan een persoon denk, of aan muziek -> dan hoor ik hem/het. Als ik aan dingen denk uit het verleden of mogelijke toekomst -> dan zie ik het - filmpje zeg maar - en hoor ik het. Bedenk ik iets om te zeggen -> dan zie ik de woorden/zinnen. Als ik iets voel (pijn, liefde etc) -> dan zie ik een (vaste) vorm met een overduidelijke kleur... (zoals ik hierboven al zei: pijn is rood/oranje en een omgekeerde driehoek) Oh ja, en wat mathfreak zei over synesthesie: tijdje terug was daar iets over op Noorderlicht, heeel erg veel herkenning in! |
![]() |
|
Jeetje wat moeilijk zeg!
Ik denk in geluid. In stemmen en beelden ook denk ik ja. Ik praat zowiezo vaak in mezelf, ook wanneer ik nadenk dus ik denk dat ik dan pratend denk? Vreemd. Maar dan denk ik ook wel weer in woorden want ik hoor,denk,zie zinnen... Jeetje dat is wel heel moeilijk om uit te leggen zeg! Komt ook omdat het moeilijk is van jezelf te zeggen, het is makkelijker wanneer het in een boek staat ofzo. haha
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Het is eigenlijk zo dat je altijd in beelden denkt, ook al heb je dat zelf niet door. Als je bijvoorbeeld het woord fiets hoort of er aan denkt dat je dan onbewust die fiets voor je ziet en zo het verband tussen het woord en het ding legt.
Ik zelf denk in woorden, beelden, geluiden, gesprekken alles. Ik heb heel vaak gesprekken met 'iemand'. Die iemand kan verzonnen zijn of echt bestaan, maar dat helpt mij om alles op een rijtje te krijgen. Als ik aan muziek denk kan ik dat horen (als ik weet hoe het klinkt natuurlijk ![]() Cerr
|
Als ik in beelden denk dan ben ik meer aan het dagdromen volgens mij...
Als ik echt nadenk over problemen van mijzelf ofzo, dan denk ik in woorden, ik zie de zinnen soms ook. Maar als ik nadenk over wat ik hier ga typen dan heb ik echt geeeen idee waarmee ik denk... dat is pas gek! Waarmee denken jullie dan nu, op het moment dat je aan het typen bent?? Kusje, Kronkel.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zijn er bepaalde denk groepen te onderscheiden I love stars | 0 | 18-09-2005 17:59 | |
Verhalen & Gedichten |
Niet eerlijk Sjoerd | 5 | 29-07-2005 16:06 | |
Verhalen & Gedichten |
Over de betekenissen van woorden Vogelvrij | 3 | 04-07-2005 19:24 | |
Psychologie |
Wat zijn jouw sterkste intelligenties? Ciao Che | 59 | 27-05-2003 16:04 | |
Verhalen & Gedichten |
Als licht in troebel water Type | 6 | 22-01-2003 17:59 | |
Psychologie |
rare vraag misschien maar denken jullie in woorden of in gevoelens? Kippetje | 28 | 21-06-2002 17:21 |