Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2008, 15:51
Verwijderd
Ik heb een laptop van Dell (Vostro 1000) en daar staat vista business op. Allemaal heel tof, maar mijn geluid doet lastig. Het is alsof ik naar een platenspeler aan het luisteren ben en hoor dus geregeld een stofje op de plaat, een soort van 'tik'. En ik word daar een beetje krankzinnig van. Ik heb zo goed als heel de probleemoplosser van dell uitgevoerd (enkel systeemherstel heb ik nog niet gedaan), maar niks helpt. Op het internet zie ik hier en daar iets van codec dit en codec dat, maar moest iemand een oplossing weten in mensentaal, voordat ik de mensen van dell opbel? Dat zou wel stoer zijn. Iemand?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2008, 20:02
Verwijderd
Dat probleem had ik ook, maar dan met een Dell Inspiron 1501.
( http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1625320 )

Ik had een Sigmatel geluidskaart en een ATI Radeon Xpress 1150 videokaart, en had ook last van krakend geluid onder Vista.

Nadat ik de nieuwste driver voor mijn videokaart geïnstalleerd had verdween het gekraak. Blijkbaar kon de driver van de videokaart en de driver van de geluidskaart niet met elkaar overweg.

Edit: Ah, zie dat jij dezelfde videokaart hebt. Zal je ook wel een Sigmatel geluidskaart hebben.

Hier moet je zijn: http://game.amd.com/us-en/drivers_ca...grated-vista32

Laatst gewijzigd op 27-01-2008 om 20:14.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 23:25
Verwijderd
je oplossing, trix, heeft niet geholpen. Maar ik heb het ondertussen zelf kunnen oplossen, ongeveer. 't was dom hoor, mijn laptop stond niet op 'hoge prestaties' en daarmee is het verholpen. Toch bijna, soms hoor ik nog een twitch, maar daar kan ik mee leven. Toch bedankt!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 11:02
Verwijderd
Citaat:
je oplossing, trix, heeft niet geholpen. Maar ik heb het ondertussen zelf kunnen oplossen, ongeveer. 't was dom hoor, mijn laptop stond niet op 'hoge prestaties' en daarmee is het verholpen. Toch bijna, soms hoor ik nog een twitch, maar daar kan ik mee leven. Toch bedankt!
Inderdaad, dan hoor je nog een twitch soms. Bij mij was het wel opgelost met het installeren van de nieuwste videokaart driver. De oplossing is ook terug te vinden op het Dell forum. Daar had ik 'm vandaan.

Eerder had ik ook mijn systeem op Hoge Prestaties gezet. Daarmee verdween het bijna, maar niet helemaal. En dat irriteerde mij nogal. Met het installeren van de nieuwste videokaart driver verdween het wel volledig. Die oplossing werkte dus wel bij mij (Vista + Sigmatel HD audio + ATI Radeon 1150 video). Je hoeft dan dus ook niet per se Hoge Prestaties in te schakelen, op de andere energiestanden werkt het ook goed.

Laatst gewijzigd op 29-01-2008 om 11:27.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 19:38
Verwijderd
Ik heb het nog eens een tweede keer proberen te installeren, maar ik hoor nog steeds de twitches. Spijtig dus, maar de oplossing is niet op mij van toepassing om één of andere reden.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 07:52
Verwijderd
Jammer. Mocht je het nog irritant gaan vinden, misschien dat er dan nog een oplossing te vinden is specifiek voor jouw laptop, op het Dell forum.

Bedenk me net, kan ook deels liggen aan het feit dat ik volgens mij een andere audiodriver heb geïnstalleerd, een generieke Vista driver voor de audio geloof ik. Er staat: "High Definition Audio-apparaat". Volgens mij was het eerst iets in de trant van "Sigmatel HD".

In ieder geval succes er mee.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 08:02
Verwijderd
Hier een thread over geluidsproblemen van Dell:
http://www.dellcommunity.com/support...5264&jump=true

Tja, met een generieke audio-driver verlies je wel wat features (zie het topic) maar ik vind choppy sound persoonlijk toch irritanter.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 11:53
Verwijderd
Ik heb dit probleem ook met een Acer laptop i.c.m. Vista. Ben al meerdere malen terug naar de winkel geweest, maar steeds deden ze er niks aan terwijl ik het probleem al sinds ik hem heb gekocht heb.. Toen ik een jaar na aankoop voor de zoveelste keer naar de winkel ging, zeiden ze dat ik 'm moest herinstalleren en dan pas konden ze er weer naar kijken.. wat een service, maar goed. Heb 'm gister herinstalleerd, maar ik hoor nog steeds die 'tikjes', hoewel ze wel iets minder zijn. Maar dat komt misschien omdat er nog weinig programma's zijn geinstalleerd die er gister voor het herinstalleren nog wel opstonden..

Ik ga van de week wel weer naar de winkel, maar waarschijnlijk zeggen ze dan dat ik 'm op moet laten sturen. En daar heb ik dus niet zo veel trek in, aangezien ik 'm in december ook al 3 weken kwijt ben geweest voor waterschade, en over een week begint m'n school weer en ik kan m'n laptop eigenlijk niet missen.

Dus, weet iemand voor Acer toevallig een oplossing?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dit probleem ook met een Acer laptop i.c.m. Vista. Ben al meerdere malen terug naar de winkel geweest, maar steeds deden ze er niks aan terwijl ik het probleem al sinds ik hem heb gekocht heb.. Toen ik een jaar na aankoop voor de zoveelste keer naar de winkel ging, zeiden ze dat ik 'm moest herinstalleren en dan pas konden ze er weer naar kijken.. wat een service, maar goed. Heb 'm gister herinstalleerd, maar ik hoor nog steeds die 'tikjes', hoewel ze wel iets minder zijn. Maar dat komt misschien omdat er nog weinig programma's zijn geinstalleerd die er gister voor het herinstalleren nog wel opstonden..

Ik ga van de week wel weer naar de winkel, maar waarschijnlijk zeggen ze dan dat ik 'm op moet laten sturen. En daar heb ik dus niet zo veel trek in, aangezien ik 'm in december ook al 3 weken kwijt ben geweest voor waterschade, en over een week begint m'n school weer en ik kan m'n laptop eigenlijk niet missen.

Dus, weet iemand voor Acer toevallig een oplossing?
Heb je hier iets aan?:
http://support-web.acer-euro.com/app...hlight=0,sound
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 00:32
Verwijderd
Ik heb zelf ondertussen (denk ik, hoop ik, luistert nog steeds aandachtig) het getik kunnen oplossen door winamp er af te smijten. Spijtig wel, want ik vond dat een leuker muziekprogramma met beter geluid dan windows media player. Maar goed, dan doe ik het zo maar. Liever met WMP moeten werken dan dat getik, tbegon me toch op mijn zenuwen te werken .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten