Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2002, 21:40
ratsja
ratsja is offline
wat zijn jullie ervaringen hiermee.
het minderen ervan.......en er totaal mee ophouden...afbouwen dus...

en hoe hebben jullie dit aangepakt.....en wat waren jullie ervaringen.

hoe lang deden jullie over afbouwen...enz..

groeten
Oud 01-07-2002, 21:43
Verwijderd
Je kwam toch een bepaalde stof in je hersenen tekort? Is het afbouwen dan wel zo verstandig?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:45
susun
susun is offline
Citaat:
******** schreef:
Je kwam toch een bepaalde stof in je hersenen tekort? Is het afbouwen dan wel zo verstandig?
of er uberhaupt stoffen tekort komen in je hersenen word op subjectieve wijze vastgesteld door de huisarts
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:48
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
******** schreef:
ja

serotonine
maar ik bouw eerst af naar 20 hoor
en houd dat wel 2 maand aan.
ik slik nu sinds woensdag 20 mg....en de dag erna 30
dus 20 - 30 - 20...en merk al verbetering...

ik kreeg ahw een overdosis....want lijden kan tot een serotonine syndroom...

vanaf komende vrijdag ga ik over op 20 mg
Oud 01-07-2002, 21:50
Verwijderd
Ok, als je maar weet wat je doet
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:54
susun
susun is offline
ik ben maand geleden uit eigen beweging van 20 mg naar 0 mg gegaan, na een periode van 5 maanden regelmatig slikken.
ik ben blijkbaar teveel afgestompt om verschil te merken
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 06:13
Verwijderd
Citaat:
susun schreef:

of er uberhaupt stoffen tekort komen in je hersenen word op subjectieve wijze vastgesteld door de huisarts
Misschien is dat ook wel gebeurd? Anders krijg je geen antidepressiva (niet om die reden dan iig).
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 08:35
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
susun schreef:

is erfelijk bij ons
Oud 02-07-2002, 11:11
Snow White
Snow White is offline
20 mg is echt geen overdosis hoor. Dat heb ik ook.
Ik kreeg eerst 1 pil van 20 mg en daarna 2. Dat heb ik nu nog steeds. Eerst leek het erop dat ik nog meer prozac nodig had, maar in combinatie met andere pillen hebben we het zo gehouden. Ik heb geen ervaringen met afbouwen, ik weet wel dat het redelijk tot eenvoudig gaat.
Oud 02-07-2002, 15:43
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Snow White schreef:
20 mg is echt geen overdosis hoor. Dat heb ik ook.
Ik kreeg eerst 1 pil van 20 mg en daarna 2. Dat heb ik nu nog steeds. Eerst leek het erop dat ik nog meer prozac nodig had, maar in combinatie met andere pillen hebben we het zo gehouden. Ik heb geen ervaringen met afbouwen, ik weet wel dat het redelijk tot eenvoudig gaat.
klopt,
maar ik had 40mg seroxat... en die lijn mag je niet vergelijken met 40mg prozac hoor, .

40mg seroxat is bijna maximum, alleen in extreme gevallen mag men 50 hebben.

en met prozac met je volgens mij.....ik weet het niet zeker meer hebben als 60mg
Oud 04-07-2002, 10:10
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
ratsja schreef:

klopt,
maar ik had 40mg seroxat... en die lijn mag je niet vergelijken met 40mg prozac hoor, .

40mg seroxat is bijna maximum, alleen in extreme gevallen mag men 50 hebben.

en met prozac met je volgens mij.....ik weet het niet zeker meer hebben als 60mg
okidoki. heb ik het verkeerd begrepen
sorry
Oud 04-07-2002, 20:21
Verwijderd
ik krijg nou seroxat voor geschreven...
volgens mij 20mg .
in het begin 1 (als dat teveel is maar een halve) per dag.
en dan kijken we verder... mjah ik zie wel...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 13:09
Gwenniej
Gwenniej is offline
absoluut geen goede ervaringen mee
Oud 06-07-2002, 16:03
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
absoluut geen goede ervaringen mee
en wat waren deze ?
Oud 10-07-2002, 15:03
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
ratsja schreef:

en wat waren deze ?
sorry voor me late reactie! ma k had t een beetje fout iemand in me omgeving is ook aan t afbouwen ma die heeft ook nog veel andere medicijnen dus das een hele andere situatie vandaar.

iedergeval veel sterkte xxies
Oud 15-07-2002, 18:46
someone
someone is offline
hoi, ik ben nu ook bezig met afbouwen maar dat bevalt me niet. iederekeer als ik probeer te minderen krijg ik weer hetzelfde gevoel als ervoor. dan neem ik maar weer dezelfde hoeveelheid.
ik ga nu maar gewoon ff zo door dus net als eerst en zal de dokter vragen wat ik er mee moet want eigenlijk kan ik niet zonder.
meer mensen die dit herkennen en misschien een oplossing hebbe??
kussies
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 20:18
Desp
Desp is offline
Had eerst seroxat 40mg, vond ik zelf op den duur te veel, na overleg omlaag gegaan naar 20mg.. heb er helemaal geen problemen mee gehad eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 17:28
Pinkeltje
Pinkeltje is offline
Ik was afgebouwd met Efexor 225 [max dosis] naar 0 in 3 weken.... op advies van Psychiator [ze werkte gewoon niet].

Mijn ervaring? Ik was 2 weken niet naar school gegaan wegens bijwerkingen.. slechte dromen, slecht slapen, uitgeput dus, misselijk, etc. Achteraf zei die gast dat het dus te snel was.... hij had het voorgesteld, niet ik
Oud 25-07-2002, 05:32
It is I Le Clerc
It is I Le Clerc is offline
Zelf gebruik ik al 10 jaar antidepressiva. Je kunt niet zomaar stellen dat 20 mg voldoende is. Het hangt af van welk middel je krijgt. Seroxat kan bijv bij Jantje wonderen doen terwijl Pietje er niets aan heeft. Wat ik bedoel is dat ieder mens anders reageerd op bepaalde antidepressiva. Waar maak je je druk om. Ik ga ervan uit dat ik serotonine mis net als dat een suikerpatient insuline mist. Wat ik bedoel is het gaat om het resultaat van de medicatie.Mijnsinziens kun je beter 5 jaar antidepressiva slikken en je goed voelen dan je druk te maken om het feit dat je dit middel nodig hebt. Bouw verder nooit af zonder dat je de steun hierin van je arts hebt. Beter iets te lang deze middelen gebruiken dan te vroeg afbouwen en stoppen. Zorg eerst dat de problemen die je had de wereld uit zijn en dat je deze een plaatsje hebt kunnen geven anders is de minderpoging totaal nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 10:26
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
It is I Le Clerc schreef:
Zelf gebruik ik al 10 jaar antidepressiva. Je kunt niet zomaar stellen dat 20 mg voldoende is. Het hangt af van welk middel je krijgt. Seroxat kan bijv bij Jantje wonderen doen terwijl Pietje er niets aan heeft. Wat ik bedoel is dat ieder mens anders reageerd op bepaalde antidepressiva. Waar maak je je druk om. Ik ga ervan uit dat ik serotonine mis net als dat een suikerpatient insuline mist. Wat ik bedoel is het gaat om het resultaat van de medicatie.Mijnsinziens kun je beter 5 jaar antidepressiva slikken en je goed voelen dan je druk te maken om het feit dat je dit middel nodig hebt. Bouw verder nooit af zonder dat je de steun hierin van je arts hebt. Beter iets te lang deze middelen gebruiken dan te vroeg afbouwen en stoppen. Zorg eerst dat de problemen die je had de wereld uit zijn en dat je deze een plaatsje hebt kunnen geven anders is de minderpoging totaal nutteloos.
klopt, bij ons in de familie is het erfelijk en slikken ze allemaal seroxat, vandaar dat het ook voor mij is voorgeschreven, maar het kan wel zijn dat ikzelf een te hoge dosis te lang heb gehad, ik zit nu op 20 mg en hoop dat dat de juiste dosis is.
Reageren

Regels voor berichten