Advertentie | |
|
![]() |
|
Bedankt voor je reactie. Zelf werk ik bij de Postbank dus ik weet in principe alles over creditcards. Alleen over de noodzakelijkheid van het gebruik overzees wordt nogal vaag gedaan. Omdat ik via mijn werk geen onafhankelijk antwoord kan krijgen vraag ik het hier.
De vakantie gaat zo'n twee weken duren, dus ik denk dat ik het maar aan me voorbij laat gaan. In principe moet ik niets van kredieten hebben, alleen als het noodzakelijk is. |
![]() |
|
Ik vind het zelf wel extreem handig.
In Engeland kun je in winkels niet eens meer betalen met je Nederlandse pinpas. Je kunt alleen geld opnemen bij automaten. Straks sta je in een winkel met te weinig cash, ik zou het wel weten. Voor mij is een credit card ideaal in niet euro landen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar wat is het probleem, als je aan het winkelen bent is er altijd wel een geldautomaat/bank in de buurt en voor dingen als overnachtingen, vervoer en eten weet je van te voren wel wat het ongeveer gaat kosten. Voor een kort verblijf zie ik dan ook geen enkel probleem. Voor een lang verblijf (studie, werk langdurig rondreizen) zou ik gewoon in het land van bestemming een bankrekening openen en daar vanaf je Nederlandse rekening geld op zetten (en eventueel het geld wat je in het buitenland verdient met werk/bijbaantjes). Dat lijkt me nog makkelijker én voordeliger dan een creditcard. |
![]() |
||
Citaat:
Vroeger stond bij de Engelsen de informatie op de magneetstrip. Met een Nederlandse pinpas kon je dus gewoon in de winkel betalen. Pas er doorheen, handtekening zetten en je had betaald. Een soort credit card idee, behalve dan dat het geld meteen in Nederland van je rekening werd gehad. Tegenwoordig staat bij de Engelsen de informatie op de chip. Bij onze pinpassen staat de informatie op de magneetstrip, dus als ze in Engeland je pas proberen te chippen, gebeurt er dus niets en kun je niet betalen. Je credit card wordt tegenwoordig ook gechipt (in plaats van ge'swiped') en dus heb je ook je pincode nodig (mij werd er vorige maand om gevraagd, al konden ze hem toen ook -in hoge uitzondering- swipen).
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben er achter gekomen dat het vaak onwilligheid of onwetendheid is van de werknemers van de winkels (zo is het me al een aantal keren gebeurd dat ik er volgens de ene werknemer niet kon pinnen en volgens de andere wel). Nederlanders geven veel geld uit in de UK en het zou belachelijk zijn als dat van de ene op de andere dag minder zou worden omdat er ATM-limieten komen. |
![]() |
||
Citaat:
Nou, ik snap er niets meer van. Er zijn ook pinpassen zonder chip en de pinpas die ik heb mét chip, dat is een chipknip en daar staat dus alleen maar geld op en geen informatie.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
In Engeland is een bankpas uitgerust met een VISA debit card nummer.
Dit is gewoon een creditcard nummer, maar dan is het zo dat je wel geld op je rekening moet hebben staan (of een roodstaan faciliteit erop hebben), want het is juist geen creditcard. Gewone betaalpassen zoals wij die hier kennen werken wel gewoon bij geldautomaten, in winkels heb ik t niet geprobeerd. Maar als je korte tijd in de UK/USA blijft is het wel handig een creditcard te hebben, dan heb je altijd geld achter de hand.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Creditcards Daantje_0705 | 15 | 01-09-2011 15:51 | |
Werk, Geld & Recht |
Creditcard? ramonneke | 19 | 31-08-2005 00:36 | |
Werk, Geld & Recht |