Deadline is een Nederlandse televisieserie, die sinds 19 januari 2008 door de VARA wordt uitgezonden op Nederland 1. De serie gaat over een geheim Nederlands anti-terreurteam, dat een haast onzichtbare strijd voert tegen de dreiging van terroristische aanslagen. Het eerste seizoen bestaat uit twaalf afleveringen.
In Deadline draait het om een speciaal opgericht anti-terreurteam dat onder hoge tijdsdruk bijzondere, hoogst delicate en geheime opdrachten moet uitvoeren. Zo krijgt het team onder meer te maken met een gijzeling, een bomaanslag, een wraakactie en een spionageaffaire. De zaken die moeten worden opgelost vragen om uitzonderlijk opereren op en over de rand van de wet. Terwijl allerlei onderhuids gistende emoties in bedwang moeten worden gehouden, ziet het veelzijdige en veelkleurige team zich telkens weer gesteld voor persoonlijke, politieke en praktische dilemma’s.
Rogier Lankhorst (Derek de Lint) was een veelbelovend diplomaat, maar hij zag zijn carriere geknakt door een pijnlijk incident, waarover de verhalen uiteenlopen. Als geheim agent opereert Lankhorst nog steeds onder de dekmantel van de diplomatie. Een zeer charmante man, met twee klassieke zwakheden: drank en vrouwen.
en hij heeft een glazen oogbal met een camera enzo erin....
Ik heb deze nieuwe Nederlandse serie nu een paar afleveringen gekeken, maar de hele aflevering zit ik me te ergeren.
Stijf, onrealistisch, onlogisch en verkrachting van de Nederlandse taal.
In iedere zin vol van conclusies en ideeën die uit het niets komen vallen, wordt wel een normaal woord vervangen voor een Engels woord, maar geen hond praat zo.
Dat glazen oog heeft daarnaast steeds net de juiste functie op het juiste moment, een functie die een eerdere aflevering eigenlijk ook wel van pas was gekomen.
Echt niks....
|