Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2008, 23:29
Metal
Metal is offline
Sinds oudjaar heb ik last van mijn linker kuitbeen/scheenbeen. Ik liep opeens moeilijk, wanneer ik mijn linkervoet neerzette merkte ik dat mijn tenen zeg maar de stap niet dempten, en toen kwam ik er ook achter dat ik ze niet meer helemaal kon bewegen, ik kan mijn linkervoet + tenen wel naar beneden bewegen, maar niet naar boven. Door het geforceerd lopen kreeg ik ook enigzins last van mijn kuitbeen, gewoon een gevoel van overbelastheid wanneer ik liep. Dat werd al snel minder, het ging beter en ook mijn tenen + voet kon ik weer enigzins besturen. Alleen is het sinds anderhalve week terug ofzo en ik merkte dus ook dat mijn kuitbeen/scheenbeen aan de linkerkant gewoon gevoelloos is, alsof er een spuit in is gezet. Wanneer ik er met mijn nagels in duw is het niet helemaal gevoelloos, maar het voelt niet zo als mijn rechterbeen.

De dokter is nog tot komende week op vakantie, maar hier maak ik wel enigzins zorgen over. Ik maak sowieso wel een afspraak, maar iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Het doet overigens geen pijn, heeft het verder ook niet gedaan.

Bedankt alvast.
Oud 09-02-2008, 09:01
Pluis
Pluis is offline
Hm, het beeld dat je schetst klinkt als een beknelling van een zenuw (ik kan je ook wel vertellen welke, maar daar heb je niet zo veel aan) Ik ben alleen geen neuroloog dus ik kan je er verder weinig over vertellen.
Kan je nog op je hakken lopen? (en dan met name van die voet)

zit je vaak lange tijd in dezelfde houding? (bijvoorbeeld met je benen over elkaar, of gewoon lang op een stoel?) Daardoor kunnen zenuwen namelijk ook bekneld raken en kan het wel een tijdje duren voordat ze "ontkneld" zijn.
Oud 09-02-2008, 13:29
Metal
Metal is offline
Ja, ik zit vaak achter mijn bureau, en dan mijn linker knieholte rust dan op mijn rechterbeen, zo zit ik altijd eigenlijk. Het zou een hoop verklaren.

En met mijn linkervoet kan ik niet op mijn hakken lopen.
Oud 09-02-2008, 13:47
Outlaw
Outlaw is offline
Hm, klinkt als een nervus peroneus drukneuropathie. Ik heb sinds oktober dit jaar precies hetzelfde. Het met je benen over elkaar zitten kan het verklaren, maar dat zou in principe na korte tijd wel over moeten zijn. Je mag in ieder geval tot het over is niet meer met je benen over elkaar zitten trouwens.

Heb je toevallig met oudjaar veel gedronken en heel diep geslapen? Dat kan namelijk ook de zenuw afklemmen (dat had ik )

Mij is verteld dat de prognose in principe goed is; in de meeste gevallen hersteld het zo goed als volledig. Het kan alleen wel maanden (meestal meer dan 4) duren. Een opsteker voor je: bij mij is het inmiddels wel aan het herstellen, maar dat gaat verdomd langzaam. Ik kan mn voet in ieder geval wel weer bewegen, maar met weinig kracht. Gelukkig wordt dat wel steeds meer. Succes ermee igg. Oh, en ik zou sowieso naar je huisarts gaan, voor de zekerheid. Je kunt ook vragen om een bepaalde spalk waarmee het lopen veel makkelijker wordt.
Oud 09-02-2008, 13:52
Outlaw
Outlaw is offline
Oh sorry, ik heb het laatste deel van je post niet helemaal goed gelezen. Mooi dat er al herstel is opgetreden. Die gevoelloosheid aan de buitenkant van je been hoort er inderdaad bij, en is waarschijnlijk een klein sensorisch zenuwtakje dat is uitgevallen.
Is de huid op de bovenkant van je voet ter hoogte van je grote en 'wijsteen' ook gevoelloos?
Dat het zo snel herstelt is in ieder geval een heel goed teken, en gevoelloosheid van een klein stukje van je been is natuurlijk geen ramp. Toch zou ik zeker nog een afspraak maken.
Oud 09-02-2008, 17:40
Metal
Metal is offline
Haha, het klopt allemaal Jan. Idd, mijn wreef is ook gevoelloos. En weinig kracht ja.
Thnx iig! Maandag zeker naar de dokter.

Regels voor berichten