Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2008, 13:39
Henkie18
Henkie18 is offline
Hallo allemaal,

Mijn naam is Henk en ik heb nog nooit een baantje gehad..
Van mn ouders moet ik nu gaan werken maar ik wil gewoon nie vast zitten aan vaste tijden..daarom dacht ik: werken via een uitzendbureau!

Ik heb me inmiddels ingeschreven bij een aantal bureaus, waaronder Randstad en www.StudentenWerk.nl maar ik wil weten wat jullie ervaring is met uitzendwerk en misschien wel met één van deze twee bureaus??

Het werk dat ik wil gaan doen is horeca, dat is ook vaak 's avonds dus ik kan ik overdag lekker mn gang gaan..

Pak ik het op deze manier een beetje slim aan?? of niet?

Ciaaaooo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2008, 13:42
iljonas
iljonas is offline
Uitzendbureau is prima!! Lekker flexibel..zelf bepalen of je wil werken of niet..toppie!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 15:28
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Ik heb een tijdje voor studentenwerk gewerkt. Ging opzich wel goed, je regeld bijna alles met het bedrijf waar je werkt. Krijgt elke week betaald ect.

Echter werd er niet vaak optijd betaald of veels te weinig wat heel vervelend was.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 19:41
Fosca
Fosca is offline
Ik werk al een tijdje voor Studentenwerk, losse diensten, dat is wel relaxt omdat je zelf kan kiezen wanneer je werkt en ook als wat je werkt. En inderdaad per week uitbetaald krijgen, en het loon is ook niet slecht.

Nadelen: bij Studentenwerk gaat er nogal eens wat mis, toeslagen die vergeten worden, reiskosten die niet uitbetaald worden, mededelingen over bijvoorbeeld werkkleding of aanvangstijden die onvolledig gegeven worden zodat jij voor schut staat bij je nieuwe werkgever.... uiteindelijk komt het altijd wel weer goed maar het is een hoop erachteraan gebel.

Verder zijn het natuurlijk nooit de meest interessante baantjes, meestal koffie schenken of flyeren. Als je geen vaste werktijden wilt kan je ook ergens op oproepbasis gaan werken. Dat is veel gezelliger (want: vaste collegea), net zo flexibel en kost je ook minder moeite.
Oud 28-01-2008, 20:08
Balance
Balance is offline
Via een uitzendbureau, zeker via studentenuitzendbureaus, werk je meestal slechts een paar dagen bij een bepaald bedrijf. Als er horeca-bedrijven zijn die iemand nodig hebben, dan zullen ze dus vrijwel altijd vragen naar iemand met ervaring, want er is geen tijd om je in te werken.

Als ik jou was zou ik toch een paar avonden verzinnen waarop je meestal niks doet en kijken of je die in een café of restaurant kan werken. Dan heb je alsnog die dagen vrij. Zo erg is het trouwens niet om aan tijden vast te zitten, je zult er toch een keer aan moeten! Het heeft overigens ook als voordeel dat je dan ook aan een salaris 'vast zit'. Bij het uitzendbureau moet je nog maar afwachten hoevaak je kan werken.
Oud 28-01-2008, 20:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Via Randstad kan je ook vast werk doen, voor langere tijd bij een vast bedrijf. Ik heb zelf via Randstad wel eens een aantal dagen gewerkt bijvoorbeeld op de studiebeurs staan enzo en dat ging prima. Werd allemaal netjes en snel afgehandeld. Ik kreeg wel al m'n onkosten enzo netjes uitbetaald Ben er wel tevreden over
Oud 28-01-2008, 20:36
Martiño
Martiño is offline
Ehm, dit is dus reclame.
Oud 30-01-2008, 14:37
Urs
Urs is offline
Citaat:
Ik werk al een tijdje voor Studentenwerk, losse diensten, dat is wel relaxt omdat je zelf kan kiezen wanneer je werkt en ook als wat je werkt. En inderdaad per week uitbetaald krijgen, en het loon is ook niet slecht.

Nadelen: bij Studentenwerk gaat er nogal eens wat mis, toeslagen die vergeten worden, reiskosten die niet uitbetaald worden, mededelingen over bijvoorbeeld werkkleding of aanvangstijden die onvolledig gegeven worden zodat jij voor schut staat bij je nieuwe werkgever.... uiteindelijk komt het altijd wel weer goed maar het is een hoop erachteraan gebel.

Verder zijn het natuurlijk nooit de meest interessante baantjes, meestal koffie schenken of flyeren. Als je geen vaste werktijden wilt kan je ook ergens op oproepbasis gaan werken. Dat is veel gezelliger (want: vaste collegea), net zo flexibel en kost je ook minder moeite.
Daar ben ik het helemala niet mee eens!!
Ik werk ook via StudentenWerk en heb nog nooit problemen gehad..Ik zeg niet dat je liegt hoor maar bij mij is het altijd top geregeld

OP tijd betaald, reiskosten en toeslagen ook gewoon..wat voor werk doe je zoal via StudentenWerk.nl dan?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 14:43
Urs
Urs is offline
Citaat:
Via een uitzendbureau, zeker via studentenuitzendbureaus, werk je meestal slechts een paar dagen bij een bepaald bedrijf. Als er horeca-bedrijven zijn die iemand nodig hebben, dan zullen ze dus vrijwel altijd vragen naar iemand met ervaring, want er is geen tijd om je in te werken.

Als ik jou was zou ik toch een paar avonden verzinnen waarop je meestal niks doet en kijken of je die in een café of restaurant kan werken. Dan heb je alsnog die dagen vrij. Zo erg is het trouwens niet om aan tijden vast te zitten, je zult er toch een keer aan moeten! Het heeft overigens ook als voordeel dat je dan ook aan een salaris 'vast zit'. Bij het uitzendbureau moet je nog maar afwachten hoevaak je kan werken.
Je hebt gelijk, maar dat geldt zeker niet voor alles..via StudentenWerk bijvoorbeeld kan je ook langere tijd wekren voor 1 opdrachtgever..dan krijgen ze elke week wel weer opdrachten binnen..dus die ervaring doe je dan vanzelf op..
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 12:26
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Daar ben ik het helemala niet mee eens!!
Ik werk ook via StudentenWerk en heb nog nooit problemen gehad..Ik zeg niet dat je liegt hoor maar bij mij is het altijd top geregeld

OP tijd betaald, reiskosten en toeslagen ook gewoon..wat voor werk doe je zoal via StudentenWerk.nl dan?
Paar keer vakken gevuld bij een supermarkt - de 25% toeslag na 6 uur is niet berekend maar dat kan ik nog niet bewijzen omdat mijn pdf loonstrookjes niet geopend kunnen worden

Flyeren Amsterdam - achter de reiskosten vergoeding aan moeten bellen

Gastvrouw bij een bedrijf - vergeten te melden dat ik om 9 uur ipv half 10 moest beginnen en dat ik netjes gekleed moest, stond ik daar om half 10 in m'n spijkerbroek

En verder krijg ik soms het mailtje helemaal niet, of een uur vantevoren terwijl ik anderhalf uur moet reizen. En zijn het heel vaak klusjes waar ze aan de telefoon heel gewichtig over doen dat het zo'n verantwoordelijke klus is waarna blijkt dat de klus neerkomt op een paar uur koffie zitten drinken en kletsen met de andere studenten maar dat vind ik niet zo erg
Oud 31-01-2008, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Ehm, dit is dus reclame.
inderdaad, want ik heb de eergister gebelt en morgen een intake
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten