Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2007, 20:02
Verwijderd
Ik las net in de Veronica gids dat het eind februari weer begint, en deze keer in Zuid-Amerika!

Meer info weet ik ook niet. Vind het wel gaaf dat het nu in een compleet ander werelddeel is, helemaal anders natuurlijk Al lijkt het me wel een stuk makkelijker wat taal betreft.

Ben benieuwd!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2007, 20:04
PV
PV is offline
Deze keer geen race door Azië, maar een spannende race door Zuid Amerika. Acht koppels strijden om de finaleplaats en racen daarvoor van oceaan naar oceaan. De race begint in het bruisende Rio de Janeiro, waarna de koppels al liftend door Brazilië, Bolivia en Peru heen reizen. De finish ligt in Lima, alwaar de bloedstollende finale gespeeld zal worden.

Vanaf zondag 25 februari te zien op Net5

( van http://pekingexpress.web-log.nl/ )

leuk
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 20:19
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 03-02-2007 @ 21:02 :
Al lijkt het me wel een stuk makkelijker wat taal betreft.
Zal zwaar tegenvallen, als je geen spaans/portugees kent zal het heel erg moeilijk worden.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 20:54
Verwijderd
Citaat:
puta_madre schreef op 03-02-2007 @ 21:19 :
Zal zwaar tegenvallen, als je geen spaans/portugees kent zal het heel erg moeilijk worden.
ja, natuurlijk. Maar het is toch een stuk makkelijker om van te voren wat Spaans te leren waarmee je je in al die landen kunt redden, dan om al die talen die in Azië nodig waren ook maar een klein beetje te leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 22:29
Shadina
Shadina is offline
Dat is al vrij snel! En leuk dat het nu in een ander werelddeel is!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 18:49
Verwijderd
Gaaf, Brazilie heb ik altijd al gaaf gevonden, net als Azie trouwens.
Ik hoop dat het dit jaar weer een keer echt leuk gaat worden
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 19:29
Verwijderd
Het voorstukje ziet er veelbelovend uit
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 21:53
Verwijderd
Heel goaf Brazielië.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 03-02-2007 @ 21:54 :
ja, natuurlijk. Maar het is toch een stuk makkelijker om van te voren wat Spaans te leren waarmee je je in al die landen kunt redden, dan om al die talen die in Azië nodig waren ook maar een klein beetje te leren kennen.
Weten de kandidaten vantevoren wel waar ze heen gaan dan? Ze kunnen goed verwacht hebben dat ze weer naar Azië gingen.
Wel tof weer Peking, vooral nu in Zuid-Amerika & zonder BN'ers, vind ik toch leuker !
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 13:19
Verwijderd
Ja, dat bedacht ik me daarna ook

Maar aan de andere kant zullen ze van te voren toch inentingen moeten krijgen, en misschien dat ze daaruit kunnen afleiden dat ze niet naar Azië gaan?

En nog, als ze het niet weten, is het toch nog makkelijker om uit spaans geschreven dingen een beetje de kern te halen dan uit chinees geschreven dingen

Mja, Peking Express kennende is er vast wel voor gezorgd dat het toch niet al te makkelijk gaat zijn voor de deelnemers.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 18-02-2007 @ 14:19 :
En nog, als ze het niet weten, is het toch nog makkelijker om uit spaans geschreven dingen een beetje de kern te halen dan uit chinees geschreven dingen
Idd, portugees en spaans zijn voor nederlanders to gewoon makkelijker te begrijpen dan chinees ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 15:50
Balance
Balance is offline
Nou, ik denk dat Zuid-Amerikanen vooral een heel stuk beter Engels spreken/verstaan dan Aziaten.
Oud 18-02-2007, 16:50
Verwijderd
Dat ook nog, zeker in de grote steden en toeristische gebieden. Maar PE zal ook wel de afgelegen plekken opzoeken, en ik denk dat het daar toch wel moeilijker zal zijn.

We zullen zien volgende week!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 21:23
Hyphen
Hyphen is offline
Ze hebben wel echt een grote fout gemaakt door mij niet mee te laten doen.. Losers..
Oud 18-02-2007, 21:31
Verwijderd
Wow, Zuid-Amerika, lijkt me mooi. En lekker veel Spaanse taal te horen, dus ik ga zeker kijken (en luisteren dus)! Nouja, als ze alleen door Brazilië gaan, wordt het voornamelijk Portugees en da's minder mooi dan Spaans, maar ook prima.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 21:53
bbyn
bbyn is offline
k vond het voorstukje wel nogal lijken op wie is de mol? vorig seizoen... die zout-velden en die gaucho's

maaar kheb er zin in
Oud 19-02-2007, 09:12
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 18-02-2007 @ 22:31 :
Wow, Zuid-Amerika, lijkt me mooi. En lekker veel Spaanse taal te horen, dus ik ga zeker kijken (en luisteren dus)! Nouja, als ze alleen door Brazilië gaan, wordt het voornamelijk Portugees en da's minder mooi dan Spaans, maar ook prima.
Brazilië, Bolivia en Peru
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 15:15
IJsvuur
IJsvuur is offline
Peking-express in Zuid-amerika. Dat slaat helemaal nergens op.
Word zo moe van al die duizend ripp-offs van 1 succesvol programma. Van dit soort dingen mogen ze van mij maximaal 3 seizoenen uitzenden. Wedden dat dit net zoiets word in de trant van Temptation Island deel 7?
Oud 19-02-2007, 15:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
IJsvuur schreef op 19-02-2007 @ 16:15 :
Word zo moe van al die duizend ripp-offs van 1 succesvol programma. Van dit soort dingen mogen ze van mij maximaal 3 seizoenen uitzenden. Wedden dat dit net zoiets word in de trant van Temptation Island deel 7?
Ik vond Peking Express tot nu toe wel erg anders elke keer. Ik heb het eigenlijk ook nog helemaal niet als rip-off gezien. Voor mij is het telkens weer een nieuwe serie. In tegenstelling tot sommige programma's die ze idd elk jaar opnieuw maken met een compleet onveranderd concept.
Oud 19-02-2007, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Het blijft leuk, tis niet als Idols ofzo. En ander werelddeel, slaat op heel veel.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 18:53
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 18-02-2007 @ 22:31 :
Portugees is mooier
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 20:34
PV
PV is offline
Citaat:
Imo is 'Peking Express' in zijn geheel het succesvolle programma. Het is elke keer leuk om te kijken en totaal niet te vergelijken met van die sloerie-programma's als Temptation Island of Beauty & the Nerd ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Vooral de titel niet. Péking expres Zuid-Amérika? Ahem.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 11:56
Verwijderd
Peking Express is de titel omdat de eerste reis van Moskou naar Peking ging, volgens de route van de transsiberie-express. In de seizoenen daarna is het nog wel in Azië geweest, maar volgens mij zijn ze niet meer elke keer in Peking geëindigd. In de derde editie en in de bn-editie zijn ze zelfs niet meer in Peking geweest, dus wat dat betreft klopte de titel toen al niet meer.

En die titel is nu bekend voor iedereen, ik zou het raar vinden als ze het nu ineens Rio de Janeiro Express of Lima Express ofzo gaan noemen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 19-02-2007 @ 19:53 :
Portugees is mooier
Ik vind Spaans mooier.
Maaarrr... het is allebei mooi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2007, 23:31
Verwijderd
Nu ik The motorcyle diaries gezien heb, ben ik heel benieuwd trouwens Heb er echt zin in!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 10:25
TwistedJunkie
TwistedJunkie is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 21-02-2007 @ 00:31 :
Nu ik The motorcyle diaries gezien heb, ben ik heel benieuwd trouwens Heb er echt zin in!
Die film is !! Door die film wil ik ook naar Chili!!

*jeuj* Peking Express, leuk programma En het kan geen rip-off van zichzelf zijn
Oud 23-02-2007, 18:29
Verwijderd
http://net5.sbs.nl/modules.php?name=...ramma&pid=1339

meer info
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 09:37
TwistedJunkie
TwistedJunkie is offline
Goh, de presentator is best leuk

IN IEDER GEVAL, half 9 zondagavond zit ik voor de tv . Ben benieuwd.
Oud 24-02-2007, 11:02
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
TwistedJunkie schreef op 24-02-2007 @ 10:37 :
Goh, de presentator is best leuk
Die hadden ze vorig jaar ook hoor.

Morgen al!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 14:34
TwistedJunkie
TwistedJunkie is offline
Citaat:
Shadina schreef op 24-02-2007 @ 12:02 :
Die hadden ze vorig jaar ook hoor.

Morgen al!
Weet ik. Bij mij komt dat altijd wat later door.....

No further comment.
Oud 25-02-2007, 17:40
Verwijderd
Zo
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 18:14
Fleurop
Fleurop is offline
De kandidaten:

Nancy en Anja, nichtjes

Egbert en Jozefien, vrienden

Jesse en Hannes, broers

emily en Hans, relatie?

Pascal en Miranda, relatie?

Pascalle en Paul, onbekenden van elkaar

Sylvia en Piet, getrouwd

Martha en Raf, moeder en zoon

Ralf en Servio, onbekenden van elkaar

Ik heb trouwens op de site gelezen dat het pas 3 dagen van tevoren bekend werd waar ze heen gingen. Ze konden zich dus niet goed voorbereiden.

Laatst gewijzigd op 25-02-2007 om 18:22.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 18:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
Fleurop schreef op 25-02-2007 @ 19:14 :
Ik heb trouwens op de site gelezen dat het pas 3 dagen van tevoren bekend werd waar ze heen gingen. Ze konden zich dus niet goed voorbereiden.
Drie dagen lijken me genoeg om een zin als "Mogen we een lift?" en "Mogen we hier slapen?" te laten vertalen en uit je hoofd te leren
Oud 25-02-2007, 19:04
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-02-2007 @ 19:35 :
Drie dagen lijken me genoeg om een zin als "Mogen we een lift?" en "Mogen we hier slapen?" te laten vertalen en uit je hoofd te leren
Dat ben ik met je eens. Maar hoe dan ook; het is kort. Die paar zinnetjes zijn uiteraard goed te leren.. maar dat geldt ook voor Peking.
Ik lees dat weinig kandidaten zich echt goed hebben kunnen voorbereiden. Een aantal waren er zelfs bijna zeker van naar het verre oosten af te reizen. Dan is 3 dagen echt kort, zeker als je ook nog andere voorbereidingen moet treffen.

Ach ja, ik heb er weer zin in. Ben erg benieuwd!!!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 21:08
Verwijderd
Vond het geweldig om weer te zien!!

Ik had gehoopt dat Anja en Nancy er uit moesten, wat een ontzettende dozen zijn dat zeg

Die Ralph vind ik ook maar een kwal.
Egbert en vooral Jozefien vind ik ook nog niet zo heel leuk.

Die twee broers lijken me wel een leuk koppel!

Paul lijkt me ook wel een leuke man, ik vond het echt sneu voor hem dat hij met Pascalle opgezadeld werd. Gelukkig viel ze op het laatst toch wel mee. Zou echt jammer zijn geweest als hij er nu al uit was gegaan. Maar wie neemt er nou ook 20 kilo aan beauty producten mee met zoiets? Heeft ze de vorige edities niet gezien?

En de rest van de koppels vond ik wel okee

Ik vond het wel mooi om al die gastvrijheid en hulpvaardigheid weer te zien
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 21:08
Balance
Balance is offline
Huuu ik vond het meteen weer leuk!
Uiteraard wel een aantal stellen leuker dan de anderen.
Nancy en Anja vind ik leuk, om hun domheid, maar ergens toch ook om hun nuchtere kijk op dingen als het gebruik van hun uiterlijk.

Jozefien vind ik ook wel leuk, maar Egbert komt echt over als een doetje.

Emily en Hans zijn goed, terwijl ze volgens mij al weer iets ouder zijn dan veel andere koppels.

Pascalle vind ik een doos met al d'r schoonheidsspulletjes. Heeft ze nog nooit Peking Express gezien ofzo? En dan d'r Engels! En Paul vind ik vooralsnog wat vaag.

Martha en Raf vind ik nog niet leuk. Vooral Martha. Niet te verstaan en een verschrikkelijke lach/gil.

En Ralf en Servio vond ik niet zo geweldig, vind het niet zo erg dat ze er uit zijn.

Over de rest heb ik nog geen mening. Maar het is iig al erg gaaf daar in Brazilië!
Oud 25-02-2007, 21:17
Shadina
Shadina is offline
Was weer leuk ja!

Alleen die 2 domme blondjes. Ze dachten zeker dat ze alleen met hun uiterlijk er ook wel zouden komen...

En die Ralf met zijn homo dit, homo dat. Vond het wel jammer dat zij er uit moesten, was nog wel leuk geworden met Servio. Had liever die blondjes weggehad.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 21:18
Verwijderd
Heel leuk!

En ik vond dat iedereen zich goed wist te redden in het Portugees.

Heb nog geen favo, had liever Ralph en Servio er nog in gehad.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 25-02-2007 @ 22:18 :

En ik vond dat iedereen zich goed wist te redden in het Portugees.
Ik heb anders toch genoeg mensen nog geen woord portugees horen spreken, nog geen dank je wel of asjeblieft.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 21:49
Verwijderd
Nee, heb niet iedereen portugees horen praten, maar sommigen heb ik sowieso nauwelijks iets van gemerkt.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Shadina schreef op 25-02-2007 @ 22:17 :
En die Ralf met zijn homo dit, homo dat. Vond het wel jammer dat zij er uit moesten, was nog wel leuk geworden met Servio. Had liever die blondjes weggehad.
Ja, inderdaad.

Vond het in ieder geval leuk om te kijken. Heb het vorige keer niet gekeken omdat ik het niet leuk vond. Maar nu is het wel weer leuk vinnik.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 06:22
Fleurop
Fleurop is offline
Wat is die Martha een vreselijk mens zeg

Maar over het algemeen weer leuke koppels!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 08:29
Rachel
Rachel is offline
Is er een herhaling van?
Ik kan het niet zo snel vinden namelijk, want ik baal er een beetje van dat er weer van alles tegelijk op tv is
Heb wel stukjes gezien en het lijkt mij wel leuk, het is weer eens wat anders dan Azië
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 10:31
G.T.C.
G.T.C. is offline
Jammer dat Ralph en Servio eruit moesten. Zonder die val van Servio had dit koppel nog heel ver gekomen denk ik. Waarschijnlijk met de nodige discussies/ruzies, maar dat maakt het natuurlijk erg leuk. Tsja, echt heel jammer.

Vooralsnog zijn Hannes en Jesse mijn favo koppel. Lijken me twee eerlijke jongens die zichtbaar genieten van alle nieuwe ervaringen.

Paul lijkt me ook een erg sympathieke vent. Volgens mij gaat zijn goede hart hem echter in de problemen brengen met die doos van een Pascalle.
Oud 26-02-2007, 10:39
TwistedJunkie
TwistedJunkie is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 26-02-2007 @ 11:31 :

Vooralsnog zijn Hannes en Jesse mijn favo koppel. Lijken me twee eerlijke jongens die zichtbaar genieten van alle nieuwe ervaringen.
Ze zijn ook mijn favoriete koppel tot nu toe .

Had wel gewild dat die twee domme blondjes eruit werden gekickt. Het is niet echt in je voordeel bij Peking Express als je geen kaart kan lezen.

Raf is beetje een mama-kindje geloof ik hahaha. Die Martha is idd vreselijk
Oud 26-02-2007, 10:46
Alwien
Alwien is offline
Ik vond Martha toch ook wel grappig hoor. Inderdaad, dat accent, maar ze was wel zichtbaar dankbaar voor die Amerikaanse vrouwen die hen zover gebracht hadden. En hoe ze die berg oprende was toch ook wel klasse.

Verder kan ik niet wachten tot Anja en Nancy eruit gaan, wat zijn dat toch een stel mutsen. Het is niet die fixatie op uiterlijk (dat hadden Karla en Sophie uit PE 2 immers ook wel, maar die waren verder ontzettend tof), maar meer de algemene domheid.
Wat dat betreft: jammer dat Ralph en Servio eruit zijn. Ondanks dat ik Ralph ook bloedirritant vond met zijn: "Niet slecht voor een homo." en zo.

En Zuid-Amerika is leuk
Oud 26-02-2007, 11:32
Verwijderd
Ik vind Martha en Raf erg lief.
Maar mijn favoriete koppel is (goh, Vlaamse mannen) Hannes en Jesse. Leuke namen ook trouwens.
Vond Servio wel ok, Ralph wat minder maar die was ook goed te hebben. Had liever Paul en Pascalle eruit zien gaan. Of die blondjes.
Ik vind die Josefien ook behoorlijk irritant trouwens.
Miranda en Pascal mag ik wel.
Die twee echtparen doen me niet zo veel.

Leuk om te zien!
En ik vind het nu al leuker dan in Azië.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 12:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
Alwien schreef op 26-02-2007 @ 11:46 :
Ik vond Martha toch ook wel grappig hoor. Inderdaad, dat accent, maar ze was wel zichtbaar dankbaar voor die Amerikaanse vrouwen die hen zover gebracht hadden. En hoe ze die berg oprende was toch ook wel klasse.
Nou, klasse hoor, als je je zoon de hele dag met twee tassen laat zeulen.

Dan krijg je wel veertjes ja, ten opzichte van alle mensen die met tas en al de berg moeten beklimmen.
Oud 26-02-2007, 13:52
Fleurop
Fleurop is offline
Viel het jullie ook op dat Martha heel moeilijk liep in het huis waar ze sliepen. Wel even wat anders dan toen ze die berg op liep (inderdaad zonder tas, poepoe).

En ze lacht hysterisch, doet raar en praat onverstaanbaar.
Sorry..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten