Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@ MCduck
Wat ik bedoel te zeggen staat hier naar mijn idee wel duidelijk genoeg geschreven: Wat ik wel met mijn mede leerlingen eens ben is dat leerlingen 'ophokken' met extra bijspijkuurtjes volstrekt zinloos is. Maar om nou te zeggen, dat 1040 uur veel is? Nee. Zolang die tijd maar efficiënt besteed wordt. Daarin staat duidelijk dat ik de 1040 uren norm niet te veel vindt, zolang de tijd maar efficiënt besteed wordt. En dat is niet door leerlingen op te hokken met extra bijspijkuurtjes. Vervolgens heb ik na aanleiding van het artikel in de volkskrant: Lesuren norm in onderwijs vervaagt geschreven, dat de lesurennorm steeds versoepelt wordt, doordat er bij een controle van de inspectie steeds minder nauw naar het aantal uren wordt gekeken. @Not for Sale Bedankt voor je spellingscontrole ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De vraag of je tekst een column is of niet, is vooral een stilistische. Ik zou ook zeggen dat je tekst geen column is. Een column kan wel betogend van aard zijn, maar zit toch anders in elkaar. Columns bevatten vaak anekdoten, voorbeelden uit het dagelijks leven en veel kwinkslagen, terwijl jouw betoogje (dat bedoel ik niet kleinerend, het is nu eenmaal erg kort!) vooral een serieuzere, abstractere visie geeft. Verder zou ik je adviseren wat meer op je taalgebruik, met name op (werkwoords)spelling te letten. Dat is niet zo moeilijk als het lijkt, want in veel gevallen is het echt slechts een kwestie van even eraan denken. Eigennamen (zoals Peter of De Volkskrant) krijgen altijd een hoofdletter; de ik-vorm schrijf je nooit met dt, en zo zijn er nog wel meer dingen. Ook je interpunctie klopt hier en daar niet helemaal, maar zoiets moet je vooral leren aanvoelen. Over het algemeen vind ik je stukje toch wel goed omdat je echt een punt hebt. Veel succes nog met schrijven. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Excuses voor de domme dt fouten. Ik erger me dood aan die fouten, maar toch maak ik ze onbewust zelf toch. ![]() Bedankt! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De laatste zin heb ik toch echt uit de inleiding, of is dat niet wat je bedoelde? Mijn laatste zin: het strikte in lesuren norm van het onderwijs vervaagd In de inleiding staat: Strikte urennorm in onderwijs vervaagd, Volkskrant donderdag 31 januari. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Soms lees ik andere columns, vind ik ze niet zo leuk, maar hou ik vol omdat ik nieuwsgierig ben naar die laatste zin (of zinnen, het hoeft niet per sé de allerlaatste zin te zijn, natuurlijk), maar dan blijkt die er gewoon niet te zijn; dat vind ik altijd zonde. |
![]() |
|
Een column telt meestal zo'n 400 woorden waarin een soort opbouw zit die naar een climax (vaak grappige) toewerkt. Inderdaad zijn er vaak anekdotes ter illustratie van het probleem of er wordt een sarcastische toon aangeslagen om het lekker smeuig te maken. Wat jij hebt geschreven lijkt meer een ingezonden brief waarin je kort zegt wat je er van vindt. Naar mijn idee heeft het dus weinig met een column te maken.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Schrijft Aaf onder de naam Aaf? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|