![]() |
|
Strangers on a train. Goed. Sfeervol, mooie suspense-scenes en een sterke schurkenrol. Leuke eindgrap ook, daar houd ik wel van.
Geen tieten though. Dat deed Hitchcock dan weer niet. ![]() En, zodat ie ook in de openingspost staat (vergeet het steeds): http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1648441
Laatst gewijzigd op 11-01-2008 om 17:54. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() Street Thief, 2006 Plot Synosis: This film follows a petty thief, named Kaspar Carr, on his daily routine. Carr's thievery knows no bounds, and he's soon breaking into a safe and stealing from grocery stores.
Spoiler
http://imdb.com/title/tt0872224/ ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Gisteren voor het eerst Cold Mountain eens gekeken. Erg goede film, zeker de Oscar en de nominaties waard (helaas geen nominatie voor Kidman). Was wel een film waar je een happy-end zou verwachten, die het ook wel zou mogen hebben. Vond het einde een beetje te geforceerd treurig.
Heb me geen moment verveeld, Renée Zellweger is echt goed bezig (Oscar). Tieten: ja, o.a. van Nicole Kidman. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarbij: ik vond Strangers wel leuker dan Rope, maar het VERSCHRIKKELIJK houterige acteerwerk van Farley Granger verpestte beide films. Ook vind ik het hier en daar erg oubollig. Dat Hitchcock aan cameo's doet in zijn eigen films, boeit me dan weer niet. Dat vind ik juist wel leuk. Maarja, over het algemeen vind ik Hitchcock's films altijd enorm tegenvallen. Alleen Psycho en The Birds waren echt leuk, de rest -voor zover ik heb gezien- was matig. |
![]() |
||
Citaat:
|
Gone Baby Gone
Wauw, wat een film. Ik vond hem echt ontzettend goed, het verhaal was erg spannend en mooi opgebouwd, verviel nergens in clichées en ik vermoed dan ook dat er een érg degelijk scenario achter zit. Prachtige sfeerschetsen van Boston, Affleck heeft oog voor detail. Acteurs acteerden wat mij betreft perfect, niet alleen Ed Harris en Morgan Freeman, maar ook Casey Affleck, Michelle Monaghan en Amy Ryan waren geweldig. Voorlopig de beste film die ik in 2008 gezien heb, kijken hoe lang hij het volhoudt. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vertigo vond ik ook wel tof, maar wat vaag (ik keek die film op een nacht, en toen was ik halfslaperig en dromerig, dus dat was gaaf, maar ik kon het op een bepaald moment niet meer volgen ![]() Rear Window is ook één van de betere Hitchcocks, idd. Forreign Correspondent niet gezien en North by Northwest was wel aardig. |
![]() |
||
Citaat:
en mijn laatste film: the kite runner. mooie, indrukwekkende film met goede personages. aanrader, ook voor mensen die het boek niet hebben gelezen. enige aanmerking, maar zeker niet negatief. ik vind het jammer dat ze niet zo heel veel van het landschap en land hebben laten zien. net zoals bijvoorbeeld in Babel of Brokeback Buntain. dat had de film nog mooier gemaakt.
|
Tremors is gewoon B horror met een A-randje.
Verder; uhm Shoot `m Up. film die de titel eer doet; tieten, over de top scenes en acteer prestaties en daardoor zeer goed te behappen. Net als Tremors.
||
Verwijderd
|
Citaat:
OT: It's a free world, geen feel good movie maar wel een mooie film. Heeft me best wel aan het denken gezet. |
![]() |
|
Batman: Mystery of the Batwoman - 5/10
Meh. Hier en daar een paar witty dialoogjes, maar verder nogal saai. Het tekenwerk is ook vrij beroerd. Als je een goede Batman-tekenfilm wilt zien, kun je beter gewoon een paar afleveringen van TAS kijken. Of Return of the Joker.
|
Vanmiddag heb ik Jaques Tati’s Play Time bekeken. En ik denk dat ik kan zeggen dat ik nog nooit iets als dit gezien heb. De film lijkt mij anders een film te laten kijken dan normaal gesproken. Het lijkt ook de enige logische stap na Les Vacances de Monsieur Hulot en Mon Oncle. In de eerste film zijn we in de onze jeugd. Niet alleen het thema van de film, ook de humor en hoe deze wordt gepresenteerd. In Mon Oncle zijn we iets verder gegroeid. We leren de wereld om ons heen meer te observeren, en zo zien we alle curiositeiten die ons normaal gesproken ontgaan. Hulot neemt ons bij de hand, en door hem zien we deze grapjes, of worden ze duidelijk onderstreept. En in Play Time zijn we volwassen. We worden uitgenodigd voor een dagje Parijs. De wereld die we kenden uit Mon Oncle is niet meer. De ouderwetse wereld die we kenden is bijna volledig opgeslokt door het Moderne. Monsieur Hulot laat onze hand los. We zijn alleen, en moeten ons zelf maar zien te redden. We zien hem af en toe nog wel, maar over het algemeen cijfert hij zichzelf weg, zodat we op eigen benen kunnen staan. Hij is er voornamelijk als herkenbaarheid, een klein beetje houvast. En zo kunnen genieten we van volledige vrijheid.
Waar de toon van de satire in Mon Oncle nog luchtig is, is dat in Play Time naar mijn mening niet meer het geval. De wereld heeft zijn charme verloren, en we lijken meer in een nachtmerrie terecht gekomen te zijn. Herhaling, strakke patronen, zwart, wit, grijs, donker blauw. Niemand ontsnapt eraan en het is terug te zien in alles. Zelfs hoe de mensen bewegen is hoekig. Het is aan ons om aan deze ellende te ontsnappen. Gelukkig zijn we de lessen uit de vorige films niet vergeten, en weten we dat we moeten observeren. We zien dat bepaalde dingen niet werken. En daaruit ontstaan visuele grappen, dat zien we, maar ondertussen kijken we (als het goed is) verder. We speuren het hele scherm af, op zoek naar een beetje hoop tussen al deze narigheid. En kunnen we dat vinden? Jazeker. En zo kunnen we langzaam deze situatie ombuigen. De patronen veranderen. De strakheid wordt vernietigd, mensen nemen bochten, dansen, en krijgen een identiteit. En dus komt langzaam maar zeker die mooie, romantische wereld van vroeger een klein beetje terug. En zo kunnen we met een voldaan gevoel terug naar huis. Play Time is dus een unieke rit. Een film ervaring als deze zal je nooit meer meemaken. Je moet er natuurlijk wel een beetje je best voor doen. En een beetje avontuurlijk aangelegd zijn. Want als je na iedere grap een minuut lang naar hetzelfde punt of, erger nog, het plafond gaat staren, dan kan je dit ook wel eens 1 van de saaiste films ooit gaan vinden. Ik kan je dan ook alleen maar adviseren om eerst Vacances en Mon Oncle te kijken voordat je aan dit speelkwartier begint.
||
Citaat:
![]() (ik hoef nu waarschijnlijk niet meer te melden wie ik eigenlijk ben) Liar liar: Ja lekker lachen met gekke bekken enzo 4/5
|
Verwijderd
|
The Nanny Diaries
Schattig, maar wel wat te zoet en sentimenteel aan het einde. Leuke verrassing: Paul Giamatti zit er ook in. TBS Met vlagen ongeloofwaardig en voorspelbaar maar dat ligt niet aan de acteerprestaties van Theo Maassen. De mise-en-scène is ook ok, grauwe kleuren en veel jumpcuts. Serenity Leuk zondagmiddagvermaak en zag er allemaal wel ok uit, maar een vriend van me (noem geen namen) heeft deze film naar eigen zeggen 10 tot 20 keer bekeken, en voor mij was 1 keer wel voldoende. ![]() 3 Women Geweldig, leuk voor een analyse en leuk voor Lynch-fans. |
![]() |
|
The Invisible Man ('33) Zin om deze weer eens opnieuw te bekijken. En het blijft een fantastische film. Hij verveeld geen moment, de special effects zijn briljant, Claude Rains levert een top prestatie (alleen met z'n stem!) en de film zit vol met geweldige James Whale humor. En Una. What een vrouw! Hilarisch. Een meesterwerk wat mij betreft.
Corridors of Blood 2e samenwerking tussen Robert Day en KARLOFF. En ook deze is weer erg gaaf. Wederom een historische horrorfilm/drama die zich afspeelt in England 19e eeuw. Karloff is op zoek naar een middel om operaties pijnloos te laten verlopen. Hij moet het middel op zichzelf testen en raakt zo verslaafd aan het goedje (opium). In zijn trips maakt hij regelmatig een tripje naar de onderwereld (the seven dials!) en komt hij in contact met allerlei gespuis. Wederom een goede rol van Karloff, die weer helemaal opgaat in zijn rol. Ook een enorm vette bijrol van Christopher Lee als resurrection joe.
|
Mysterious Skin
Goede, indringende film over twee jongens die beide seksueel misbruikt zijn, toen ze acht waren. En beiden zijn ze hier anders mee omgegaan: Eén van hen is een jongen geworden die gelooft in buitenaards leven en de andere is een prostituee geworden.
|
I Am Legend
Ik vond m gaaf. Wel wat cliché op sommige punten, maar dat vond ik niet erg storend. Ik denk wel dat het een film is die je op t grote scherm moet zien en die niet zo indrukwekkend is op dvd. Ik vond namelijk vooral de beelden van het compleet verlaten en uitgestorven New York erg vet. Ik vond Will Smith ook zeker niet verkeerd. Heb me vermaakt ![]() 7/10
|
Monsters Inc - 8/10
Leuke, fantasievolle film. Subtiele grapjes en niet-subtiele grapjes wisselen elkaar, zoals gebruikelijk, netjes af. The Mummy (1941) - 5/10 Aardig gemaakte film, maar het verhaal is te mager om echt te boeien. De karakters zijn van bordkarton en het acteerwerk laat te wensen over. Daarbij: Vosloo > Karloff, als het gaat mummies.
|
Cashback
Nog nooit van gehoord voor het kijken, ik stuitte er toevallig op toen ik op imdb.com zat te browsen. Vond 't een zeer vermakelijke comedy met een fris romantisch tintje zonder erg dramatisch te worden. 8/10
|
the invasion
kut film uiteraard, ongelooflijk hoe ze toch iedere keer weer precies dezelfde end of the world film weten te maken. maar goed het gehuppel van nicole kidman in een strak truitje kan ik dan wel weer goed aan, dus toch nog semi-tieten jammer dat ze in de 2e helft van de film opeens de geen-makeup-makeup op heeft en een suf outfitje aan doet
|
![]() |
|
|