Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2008, 22:16
strontkind
strontkind is offline
iedereen heeft toch wel eens een dag, paar dagen of week een rot gevoel, of dat je jezelf onzeker voelt?
iedereen is toch soms bang om je vrienden kwijt te raken, als je bijv. ruzie hebt?
....
of dat een niet-zo bedoelde opmerking van een ander je enorm raakt en dat je daarover piekert?

die dingen staan namelijk bij bepaalde ziektebeelden beschreven, en dan vraag ik me dat af. of ik ben gewoon knettergek, dat kan ook
Oud 16-02-2008, 22:24
xxChange
xxChange is offline
ik ken niemand eigenlijk die zich níet ooit eens zo voelt
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 22:37
strontkind
strontkind is offline
ja inderdaad toch?

wanneer is het nou een ziektebeeld?

ik heb bijvoorbeeld 3 keer een "vriendje" gehad, 2 jaar geleden was de laatste.
daar stortte ik me dan met hart en ziel in, en liet toen mijn vriendinnen zitten (wat fout was, ik weet t)
maar hoort dat ook niet gewoon bij je ontwikkeling, het omgaan met dit soort dingen?

en het is toch normaal dat je, als je om iemand veel geeft, je die persoon niet kwijt wil?

en dat als je ergens mee zit, je daarover piekert of je even "depri" voelt?
Oud 16-02-2008, 22:48
Rob
Rob is offline
Citaat:
en het is toch normaal dat je, als je om iemand veel geeft, je die persoon niet kwijt wil?
Dat lijkt mij allemaal normaal, maar niet iedereen ziet het zo.

Citaat:
en dat als je ergens mee zit, je daarover piekert of je even "depri" voelt?
Tuurlijk. Anders zit je er toch niet mee? Het zijn allemaal normale en menselijke dingen en iedereen handelt dingen anders af. Het betekent nog niet per sé dat je een bepaalde aandoening hebt.

Ik merk, bij mijzelf, dat ik een soort van "tijd van de maand heb". Eén keer in de zoveel tijd voel ik mij gewoon brak, depri, verdrietig en nutteloos. Dan hoef je echt niets van mij te verwachten.
Niemand kan eeuwig en altijd vrolijk en stuiterig zijn. Af en toe moet je batterij eventjes opladen.

Ik trek mij dus enorm terug, word 'asociaal' en cynisch en afstandelijk. Dat betekent niet dat ik een mentale aandoening heb, of iets dergelijks.
Oud 17-02-2008, 09:03
Eend
Eend is offline
Het is gewoon normaal hoor. Pas als het té erg wordt, wordt er gekeken of het niet misschien een ziektebeeld is. Als ik jou was, zou ik niet te veel op internet gaan zoeken, maar gewoon je antwoord aan een deskundige overlaten.
Oud 17-02-2008, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Het is gewoon normaal hoor. Pas als het té erg wordt, wordt er gekeken of het niet misschien een ziektebeeld is. Als ik jou was, zou ik niet te veel op internet gaan zoeken, maar gewoon je antwoord aan een deskundige overlaten.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 10:36
Nijn*
Nijn* is offline
Waarom vraag jij je werkelijk bij alles af of je wel normaal bent? Maak je toch niet zo druk.
Oud 17-02-2008, 11:03
Dauwdruppel
Dauwdruppel is offline
Zo is iedereen! Laat je niet gek maken hoor! Het komt allemaal goed! Je mag me altijd PMen!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 11:59
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Waarom vraag jij je werkelijk bij alles af of je wel normaal bent? Maak je toch niet zo druk.
QFT (quoted for truth)
Oud 17-02-2008, 12:02
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik zou het vreemder vinden als je je nooit zo zou voelen. Het maken van fouten, en daar later spijt van krijgen of verdrietig van worden enzo is alleen maar menselijk. Internet is niet echt altijd een betrouwbare bron als je wil weten of je normaal bent. Ten minste, tenzij het zoals hier is, waar meerdere min of meer normale mensen je vertellen wat er aan de hand is. Ofzo.

Maar maak je in elk geval geen zorgen.
Oud 17-02-2008, 12:08
Daboman
Daboman is offline
Je hebt trouwens ook nog zoiets als kandidaatsziekte. Dat speelt een grote rol op internet als je je afvraagt of je psychisch gezond bent.

Kandidaatsziekte is wanneer geneeskundestudenten ineens allerlei ziektes bij zichzelf gaan constateren. Ze zien ineens allerlei symptomen bij zichzelf wat wel s kan betekenen dat ze die en die ziekte hebben. Dat lijkt me zeer zeker ook mogelijk wanneer je leest over psychische aandoeningen. Wees daarop bedacht wanneer je leest over psychische aandoeningen.
Oud 18-02-2008, 23:31
strontkind
strontkind is offline
Citaat:
QFT (quoted for truth)
tja, daar heb je gelijk in. is best onzinnig inderdaad dat ik dat wel eens doe.
momenteel zit ik bijvoorbeeld veel beter in mijn vel dan op het moment dat ik dit topic opende (en dat is enkele dagen geleden) heb 2 weken in een "dal" gezeten, enorm onzeker en piekeren e.d. wat ik niet zo van mezelf gewend was.
veel dingen uit het verleden kwamen boven, kwijtgeraakte vrienden enzo.

nu zit ik fysiek in de ziektewet (aanvaring met client, hoofdletsel) maar voel me ondanks dit toch zeer heftige incident vanmiddag, toch een stuk beter dan ik me zaterdag voelde....

toch enorm bedankt voor jullie reacties, ik zal mezelf eens een schop onder mn hol verkopen (vraag me niet hoe dat eruit moet zien)
Oud 18-02-2008, 23:32
strontkind
strontkind is offline
Citaat:

oh, fuck, verkeerde quote. nu slaat het nergens op haha, ik bedoelde deze hierboven
Reageren

Regels voor berichten