Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Theoretisch gezien is het ook mogelijk dat je hond nu al pups krijgt, maar het is voor de welzijn van jullie hond verstandiger om te wachten tot ze volledig volwassen is en vooral volgroeid is. Zoals ik eerder ook al aangaf, de ontwikkeling van het karakter en van eventuele afwijkingen kun je pas met een jaar of 2-2,5 goed zien. Tuurlijk vind de dierenarts het best dat er pups kunnen komen. Denk aan al die entingen, ontwormingen en check-ups die jullie dan bij hem/haar komen halen. Kassa! Het klinkt misschien allemaal wat bot. Maar er zijn al zo verdomd veel honden overal in het asiel en op internet. Er zijn zoveel honden die met een paar maanden weer weggedaan worden, omdat ze niet meer leuk zijn of omdat er toch wel veel bij zo'n pup komt kijken. Wat doe je als de teef nu zodadelijk zwanger is van 9 pups ofzo? Komen alle honden dan bij een goed baasje terecht? Wat nou als er tijdens de bevalling iets misgaat en jullie eigen teef doodgaat? Veel mensen kennen alleen maar de leuke, blije kant van het fokken, maar er zit zoveel meer achter wat altijd maar wordt verzwegen of overheen wordt gekeken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ach die discussie ga ik niet eens meer voeren.
Niet zo gek dat de inspectiedienst van gekkigheid niet meer weten waar ze moeten beginnen en zich afvragen wat het grotere kwaad is; de geregistreerde fokkers die buiten hun boekje gaan, de (ongeregistreerde) broodfokkers of de particulieren die wat aankutten in huis omdat het allemaal zo schattig en leuk is. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik maakte dit topic niet om een discussie te voeren over wel of niet puppies, maar omdat ik wil weten of er iets mis kan zijn met mijn hondje.
|
Mja, hopelijk geeft de teef en/of de reu geen erfelijke ziektes door aan de puppy's.
Je vader mag dan nog pups gehad hebben, dat wil niet zeggen dat hij weet wat verantwoord fokken inhoudt. Je weet niks van de afstamming van het teefje (waarschijnlijk ook niet van de afstamming van de reu?), je weet dus niet welke erfelijke ziektes er eventueel in haar bloedlijnen voorkomen, maar toch ga je met haar fokken... Ik weet dat je niet dit wilde horen, maar sorry, dit moet ik toch even kwijt hoor.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jouw hondje is gezond, maar duidelijk nog niet volgroeid en volwassen genoeg om puppies te krijgen. Laat haar eerst nou maar eens 2 keer volwaardig loops worden en kijk dan verder. Tegen die tijd hopelijk met wat meer inzicht in lukraak dieren kruisen. |
![]() |
|
Gelieve de discussie wel/geen puppies ergens anders te voeren, daar is dit topic niet voor bedoeld. Het is inderdaad wel verstandiger te wachten tot de 2e of 3e loopsheid.
||
![]() |
Citaat:
Dan kun je er net zo goed een slotje op gooien.... Het antwoord is gegeven en TS wil toch niks horen wat ze niet wil horen. |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
normaal word een hondje met 6/7 maanden voor het eerst loops,
dat is de leeftijd ervoor, sommige zullen wel iets later zijn maar je hond is wel erg laat met de eerste loopsheid als je het mij vraagt, ik zou als ze het nu nog niet gaat krijgen toch eens na laten kijken bij de dierenarts???
|
Ik dacht dat het tussen de 9 en 14 maanden was, maar ook dan is ze veel te laat. Het is inderdaad nodig om haar te laten onderzoeken lijkt me, maar mijn vader is niet van plan iets te laten doen als ze iets blijkt te hebben. Ik ben dan ook vooral nieuwsgierig naar wat ze kan hebben.
![]()
||
Citaat:
met een uitloop natuurlijk maar als een hond na 16 maanden nog niet loops is dan lijkt mij dat niet goed dan zou ze nu zeker al de 2e loopsheid gehad moeten hebben en ik vind het geen goed idee een hond bij de eerste loopsheid al te laten dekken, ik zou informeren en denk dat bij de 2e/3e loopsheid de hond gewoon beter volgroeid is en dus beter in staat pups te werpen ![]()
||
Citaat:
![]() Dus dan zou ze alleen de eerste eigenlijk al gehad moeten hebben, minstens. ![]() Hebben we dus al gedaan en het is een best goed volgroeid hondje al omdat ze van pup af aan heel veel training heeft gehad door te spelen. Dat 'slungelige' heeft ze nooit gehad en de dokter zei dus dat het al best kon. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() als er hoge kosten aan komen als ze iets mankeert dan is hij niet van plan het beest te helpen waarschijnlijk ![]() ik vind het om te janken als mensen alleen aan zichzelf denken en niet aan een hulpeloos dier, die vraagt er ook niet om en zeker ook niet om pups te krijgen omdat de baas dat wil maar ja je hebt ze erbij helaas ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
Ja dat weet ik, maar mensen die geen kinderen kunnen krijgen omdat ze niet menstrueren worden niet stiekem toch een beetje ongesteld. Dus dat vind ik wel een beetje raar.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe zou jij reageren als je beste vriend(in) homo/lesbi bleek te zijn? Jonas90 | 155 | 04-03-2008 15:12 | |
Flora & Fauna |
sterilisatie ongedaan maken? Zazoo | 4 | 04-12-2003 09:21 | |
Flora & Fauna |
Castreren Deugenietje | 5 | 01-11-2002 20:32 |