Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2008, 19:29
xxceline
xxceline is offline
Hoi,

Ik kwam op de site van de Open Universiteit, een universiteit voor mensen vanaf 18 jaar. (zonder diploma wordt je toegelaten)

Hebben mensen ervaring, postief/negatief met deze universiteit ? Mijn interesse gaat uit naar de opleiding psychologie.
Hoe gaat het in z'n werk en alles ?

Liefs,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2008, 23:30
Vice
Vice is offline
Ik volg zelf een cursus bij de OU (discrete wiskunde A) en het bevalt me tot nu toe prima. Nu is het wel zo dat ik deze module vooral volg omdat ik het gewoon leuk vind. (Hoewel het natuurlijk wel leuk zou zijn wanneer ik dat zou kunnen combineren met mijn huidige opleiding.) Zelf heb ik een pakketje gekregen met leerboeken en een lijst met contacten en data wanneer er tentamens van die module zijn. Maar goed, het zou best kunnen dat het bij een volledige opleiding net iets anders gaat.
Oud 14-02-2008, 16:15
akumabito
akumabito is offline
Ik heb me altijd afgevraagd of een diploma van de OU daadwerkelijk wordt gezien als gelijkwaardig aan een diploma van een willekeurige andere universiteit. Ik ben bang dat het door veel mensen meer gezien wordt als een soort veredelde LOI cursus ofzo.. Neem nou de opleiding Nederlands Recht (BA + MA), zou die nou echt gezien worden als gelijk in waarde als dezelfde opleiding aan bijvoorbeeld de UvA?
Oud 14-02-2008, 19:10
Roosje
Roosje is offline
^ Mijn mama zegt van wel. (:
Oud 15-02-2008, 07:19
Verwijderd
En wat doet jouw mama dat ze daar verstand van heeft?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 12:54
akumabito
akumabito is offline
Iemand anders misschien nog iets nuttigs toe te voegen?
Oud 17-02-2008, 13:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
^ Mijn mama zegt van wel. (:
Ze heeft echter ongelijk.
Oud 18-02-2008, 15:29
xxceline
xxceline is offline
Wat heb ik hier nu aan ?? Mensen geven alleen maar onduidelijke antwoorden.

Graag enige toelichting (A) ..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 17:12
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
En wat doet jouw mama dat ze daar verstand van heeft?
Ik heb geen idee hoe het komt dat mijn mama een hoop weet van de OU. Maar ze doet het wel!
Oud 18-02-2008, 23:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat heb ik hier nu aan ?? Mensen geven alleen maar onduidelijke antwoorden.

Graag enige toelichting (A) ..
Mwo, je kunt het zelf bedenken. Denk als een werkgever: waar zit je op te wachten.

Als er op jouw CV iets staat als:
2003-2004 VWO school X
2004-2005 Havo school X
2005-2008 VMBO school Y
2008 VMBO diploma behaald
2008-heden Open Universiteit

Dan staat er feitelijk "Falen" dwars overheen geschreven.

Je kunt er op zich van uit gaan dat werkgever zich achter de oren zullen krabben bij het zien van een dergelijke naam. 'Waarom kon ze niet normaal studeren?' als logische vraag stellend. Is het echter een opgaande lijn, dan wordt dat als iets positiefs gezien. Het je van je 12e tot 16e je VMBO gehaald, dan een jaar MBO, en daarna zonder vertraging een diploma van die open universiteit, dan is het een opgaande lijn en vrijwel het hoogste dat je kon halen. Dan is het juist positief.

Jij kent je achtergrond beter dan iedereen hier, je kunt dus ook beter beoordelen dan iedereen hoe het op je CV zal staan.
Oud 19-02-2008, 08:35
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mwo, je kunt het zelf bedenken. Denk als een werkgever: waar zit je op te wachten.

Als er op jouw CV iets staat als:
2003-2004 VWO school X
2004-2005 Havo school X
2005-2008 VMBO school Y
2008 VMBO diploma behaald
2008-heden Open Universiteit

Dan staat er feitelijk "Falen" dwars overheen geschreven.

Je kunt er op zich van uit gaan dat werkgever zich achter de oren zullen krabben bij het zien van een dergelijke naam. 'Waarom kon ze niet normaal studeren?' als logische vraag stellend. Is het echter een opgaande lijn, dan wordt dat als iets positiefs gezien. Het je van je 12e tot 16e je VMBO gehaald, dan een jaar MBO, en daarna zonder vertraging een diploma van die open universiteit, dan is het een opgaande lijn en vrijwel het hoogste dat je kon halen. Dan is het juist positief.

Jij kent je achtergrond beter dan iedereen hier, je kunt dus ook beter beoordelen dan iedereen hoe het op je CV zal staan.
Vermeld jij je voortgezetonderwijs loopbaan op je c.v.? Op mijn c.v. ontbreekt dit, en ik heb deze vraag nooit gehoord (nu heb ik natuurlijk niet zóveel ervaringen met solliciteren). Ik heb het idee dat de werkgever naast je bv hbo-diploma voornamelijk geďnteresseerd is in relevante werkervaring.
Oud 19-02-2008, 10:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Vermeld jij je voortgezetonderwijs loopbaan op je c.v.?
Uiteraard, zo is dat me destijds aangeleerd, en er werd zelfs gevraagd naar maanden, profiel etc toen ik afgelopen zomervakantie een functie bij een telecombedrijf in de administratie probeerde te krijgen.

Los daarvan zijn jaartallen voor mij relevant omdat ik tijdens de lagere school binnen twee jaar, tijdens groep 6 en 7, een erkend MBO informatica diploma heb gehaald. Als ik de jaartallen niet vermeld ziet dat er raar uit en blijkt niet dat ik dat tijdens de lagere school deed.
Reageren

Regels voor berichten