Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2008, 14:18
Verwijderd
Ik heb het bij 4 mensen, waarvan ik er 2 regelmatig zie en 2 niet veel, waarbij ik er bij 1 nog wel twijfel.

Ik zie er trouwens steeds meer tegen op om weer bij mensen langs te gaan met een totale andere levensvisie.

Herkenbaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2008, 16:24
metallica
metallica is offline
Nu ik er zo over nadenk denk ik niet dat ik maar iemand het gevoel heb echt op één lijn te zitten. Ik heb dat wel met twee á drie vriendinnen gehad, maar we zijn nu inmiddels met zo'n verschillende dingen bezig dat het gevoel van op één lijn zitten een beetje weg is.

Ik ben altijd met heel veel verschillende mensen omgegaan, dus nee het is voor mij niet echt herkenbaar wat je noemt. Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd wel een bepaald soort mensen heb waarmee ik wat liever omga en de rest begin ik zo langzamerhand ookwel een beetje uit te sluiten. Maar dat ligt eerder aan miijn stemming nu, denk ik.
Oud 09-02-2008, 17:03
Verwijderd
Met geen enkele vriend/vriendin eigenlijk, ik verschil heel erg met mijn vrienden en onderling iedereen wel met elkaar. (Eén forummer hier uitgesloten)

Geen herkenning btw, ik ga net zo graag met mensen om die dezelfde levensvisie hebben als met mensen die een totaal andere hebben. Waarom zie jij daar btw tegen op dan?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 17:09
Mariekje*
Mariekje* is offline
Bij welgeteld 2, vroeger 3.. Prima hoor
Oud 09-02-2008, 17:43
Verwijderd
Ik geloof geen.. hoewel, misschien een iemand, maar die ken ik nog niet goed genoeg om dat met zekerheid te kunnen zeggen. Maar ik heb dan ook geen vrienden, alleen kennissen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 21:00
Verwijderd
Ik denk dat ik met niemand echt op een lijn zit. Ik heb wel vriendinnen met wie ik alles kan bespreken, die ik vertrouw en waar ik veel lol mee kan hebben. Maar uiteindelijk kijkt niemand zo naar het leven als ik. Begrijpen zij veel dingen van mij volgens mij niet en weet ik gewoon dat ik anders in het leven sta als ik kijk naar hun doen en laten, interessen enz.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 12:29
Verwijderd
Ook ik heb het gevoel niet echt met iemand op één lijn te zitten. Er zijn wel vriendinnen die, net als ik, problemen hebben, maar, ja... Op dit moment volg ik geen opleiding, heb ik geen werk en leef ik van hulpverleningsafspraak naar hulpverleningsafspraak.

Op dit moment heb ik überhaupt niet veel vrienden/vriendinnen. Komt doordat ik net een half jaar in een nieuwe stad woon. Mijn oude vriendschappen beginnen te verwateren (gelukkig niet met iedereen) en echt nieuwe vrienden heb ik nog niet kunnen maken.

Ik vind het niet heel moeilijk om met mensen om te gaan met een heel andere levensvisie. Natuurlijk trek ik meer naar mensen met ongeveer een zelfde levensvisie (soort zoekt soort), maar in sommige situaties ben je "veroordeeld" tot andere mensen. Ook in die situaties kan ik best (oppervlakkige) "vriendschappen" sluiten.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 15:35
xxChange
xxChange is offline
2 personen, 1 zie ik vrijwel dagelijks, de ander nooit
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 19:56
Verwijderd
Met al mijn vrienden, anders waren ze m'n vrienden niet? *kijkt verbaasd* Misschien hebben we een andere definitie ofzo, maar ik heb met zo ongeveer allemaal het idee dat ze mij gewoon begrijpen en ik hen ook. Dat is tenminste hoe ik die uitdrukking gebruik - niet dat we precies hetzelfde leven, maar wel dat we begrijpen waaróm de ander leeft zoals jij leeft, wat diens wereldbeeld inhoudt.

Als het gaat om houding, wereldbeeld e.d. denk ik dat geen van mijn vrienden precies zo in het leven staat als ik. Wel veel overlap met enkelen, maar niks helemaal. Mijn moeder komt dan nog het meest overeen denk ik en mijn vriendinnetje-huisgenoot.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 20:00
le_mug
le_mug is offline
met 1 zit ik op een lijn, bij 3 weet ik het niet, bij nog eens 3 weet ik het bijna zeker van niet en bij 7 weet ik zeker van niet 1-3-3-7 duzz, l33t,pro, hossel stylo,gremma boy alles ;x
Oud 10-02-2008, 21:28
Pruts0r
Pruts0r is offline
3
Oud 11-02-2008, 12:30
Verwijderd
Compleet op één lijn zitten kan toch niet denk ik. Er is altijd wel iets in je leven waarbij je het allebei anders ziet. Dat vind ik juist een voordeel: Je kan onderwerpen altijd wel vanuit verschillende hoeken belichten en je leert en ontdekt veel.

Maar er is altijd wel íets waarbij je op één lijn zit, vaak wel meerdere dingen. Dat is hetgene wat je bind in een vriendschap. Een levensvisie, hobby, humor, intresse enz. Belangrijk ding om over op één lijn te zitten is de manier waarop je de vriendschap beschouwt denk ik. Als de ene persoon hele andere verwachtingen heeft van een vriendschap loopt het vaak fout. Zolang beiden de ander kennen en zodanig accepteren, maakt die levensvisie niet zoveel uit. Ik kijk naar heel veel dingen totaal anders dan mijn vrienden. Maar dat weten we van elkaar, hebben daar respect voor en dat is juist datgene wat ons op één lijn laat zitten.

Zodra ik merk dat ik er tegenop zie dan zegt mij dat genoeg over de vrienschap. Maar vaak heeft dat niet zoveel te maken met levensvisie ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 13:10
trophus
trophus is offline
Ik zit met al mijn vrienden wel op een lijn wat betreft het een of ander. Maar met geen enkele wat betreft alles.

Wat me opvalt is dat ik met zo goed als geen van mn vrienden op een lijn zit wat betreft politiek. Ben zelf overwegend rechts, mijn vrienden zijn vaak redelijk tot extreem links
Heb wel politieke ambities, dus vind het wel prettig om in die hoek geprikkeld te worden.
Dit is (dus?) verder geen bezwaar.
Oud 11-02-2008, 17:17
Inanis
Inanis is offline
Ik denk van één iemand echt, een paar 'volgelingen' en verder gewoon maatjes.
De persoon waarmee ik het echt heb kan ik uren en uren praten over niks tot het zwaarst filosofische of anderszijds moeilijke vraagstukken.
De 'volgelingen' zijn het in bijna alles met me eens, maar op bepaalde fronten soms een ergernis.. wat vooral aan eigen onmacht te wijten is.
Maatjes zijn vaak leuk om te observeren en natuurlijk een fijne tijd mee te hebben.
Oud 12-02-2008, 00:36
Rob
Rob is offline
Redelijk op één lijn dat ze mij begrijpen zonder al teveel woorden? 4. Eén iemand van vroeger die ik helaas niet zoveel meer zie en 3 wat meer recentere.

Compleet op één lijn? Niemand.
Oud 14-02-2008, 16:59
Verwijderd
Compleet op een lijn nee!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 14:55
akumabito
akumabito is offline
Dat heb ik met 1 persoon. M'n favoriete ex..
Jammer dat ik haar nooit meer zie...
Oud 15-02-2008, 20:44
moon
moon is offline
Twee of drie denk ik, dus heb ik het best getroffen als ik zie dat er hier ook mensen zijn die met niemand op één lijn zitten.
Oud 15-02-2008, 21:11
Verwijderd
@ Moon: Het ligt er ook wel aan wat je verstaat onder 'op één lijn zitten' verstaat. Want ik kan me niet voorstellen dat er iemand op deze aarde rondloopt die werkelijk waar over ieder dingetje exact hetzelfde denkt als ik zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 21:57
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
1.
Oud 15-02-2008, 21:58
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
oh nee 2, maar die 2e ken ik nog niet zo goed
Oud 15-02-2008, 21:59
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
@ Moon: Het ligt er ook wel aan wat je verstaat onder 'op één lijn zitten' verstaat. Want ik kan me niet voorstellen dat er iemand op deze aarde rondloopt die werkelijk waar over ieder dingetje exact hetzelfde denkt als ik zeg maar.
nee maar goed als je regelmatig een gesprek met een vriend(in) kan hebben of iets met iemand doet waar je voldoening uit put en waarbij je het gevoel hebt dat je elkaar begrijpt, dan noem ik dat wel op 1 lijn zitten.

Er bestaat idd niemand die je op alle punten begrijpt.
Oud 17-02-2008, 18:44
Daboman
Daboman is offline
Ik heb pas iemand ontmoet waarmee ik wel heel erg op 1 lijn zat. Helemaal is natuurlijk onmogelijk maar dit was meer op 1 lijn dan ik ooit met iemand had. Jammer dat ik haar niet zo vaak zie.
Oud 18-02-2008, 14:37
strontkind
strontkind is offline
1 waarmee ik echt op een lijn zit, precies hetzelfde denken enzo.
verder nog twee, waarvan de een meer een kennis.
Oud 18-02-2008, 17:09
Tesoro
Tesoro is offline
Iedereen op deze aardbol is uniek!(gelukkig maar, anders zou het heel saai worden de wereld!)
Op 1 lijn zitten met iemand bestaat in de letterlijke zin van het woord volgens mij dus niet. Het betekent naar mijn mening elkaar zo goed aan voelen dat je aan een blik of een half woord genoeg hebt. Een blik kan zo veel meer zeggen als woorden bij een goede vriend/vriendin!
Als ik er zo over nadenk heb ik dat eigenlijk maar bij 1 iemand.....
Oud 18-02-2008, 19:58
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik geloof ook met geen een. Of hoewel, met 2, misschien. Maar daar ben ik misschien niet zo close.
Oud 18-02-2008, 22:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Bij 1 iemand zit het er dicht bij, maar met geen van m'n vrienden zit ik echt helemaal op één lijn. Maar dat hoeft ook niet, juist die verschillen maken mensen interessant. En dat we elkaar OK vinden ookal zijn we anders, dat is het belangrijkste.
Reageren

Regels voor berichten