Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2008, 17:48
Klarijndemaan
Klarijndemaan is offline
Oké, hier komt ie.

Ik ken al een tijdje een jongen waar ik inmiddels wel redelijk mee ben bevriend. We zien elkaar wekelijks vanwege dezelfde hobby's en soms met het uitgaan. Ik ben verliefd op deze jongen geweest. Ik heb namelijk met hem gezoend en later aan hem verteld dat ik hem leuk vond. Hij gaf toen, nogal vaag, aan dat het voor hem niet zoveel betekende. Wat het verwarrende is, is dat we een maand later ongeveer weer hebben gezoend. Terwijl hij wel wist hoe ik het ervoer. Daarna zei hij wel dat hij niet verliefd op me was (weliswaar niet zo bot als 't nu overkomt) en dat we 't maar even aan moesten kijken. (hij is de vaagheid himself)

Ik was er wel weer overheen na een tijdje. Ik kan alleen niks beginnen met andere jongens. Sowieso heb ik al bindingsangst en zo verliefd als op hem ben ik niet meer geworden. Er is nog tijd genoeg als 17jarige, dat weet ik, maar toch is het verwarrend. Ik dacht dat ik over hem heen was, maar nu ben ik deze zaterdag met het uitgaan hem tegengekomen. Ik had het heel erg gezellig met hem, ik zat bij hem op schoot en ik vind het gewoon een hele bijzondere jongen. Zo iemand als hem ben ik nog nooit tegengekomen. Nou was het op dat moment heel leuk, alleen achteraf ben ik bang dat ik weer verliefd op hem word.

Ik weet gewoon niet hoe hij dat soort gebeurtenissen ervaart, waarom hij het doet. En ja, natuurlijk kan ik 't er met hem over hebben maar dat wil ik liever niet. Ik stel mezelf liever niet zo kwetsbaar op.

Afstand nemen gaat ook moeilijk omdat ik hem sowieso vaak zie en hij een vriend van me is.
Ik weet dat ik een knop in m'n hoofd om moet zetten maar dat gaat moeizaam.

Heeft iemand tips waardoor ik voorkom weer verliefd te worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2008, 17:53
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Oké, hier komt ie.

Heeft iemand tips waardoor ik voorkom weer verliefd te worden?
Niet meer op schoot gaan zitten..
Met citaat reageren
Oud 19-02-2008, 19:12
Verwijderd
Niet meer willen Het is vaak juist wel veilig om verliefd te zijn op iemand die je toch niet kunt krijgen, heb het idee dat veel tieners dan onbewust doen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2008, 20:55
Malossi
Malossi is offline
Duik met em het bed in en hij is verkocht, vindt 'ie leuk, zoenen met gevoelige meisjes... Dan de rest ook wel=)
Oud 19-02-2008, 21:21
Klarijndemaan
Klarijndemaan is offline
Citaat:
Duik met em het bed in en hij is verkocht, vindt 'ie leuk, zoenen met gevoelige meisjes... Dan de rest ook wel=)
Wat moet ik met zo'n achterlijke post? Ga je moeder vervelen
Met citaat reageren
Oud 19-02-2008, 21:23
Klarijndemaan
Klarijndemaan is offline
Citaat:
Niet meer willen Het is vaak juist wel veilig om verliefd te zijn op iemand die je toch niet kunt krijgen, heb het idee dat veel tieners dan onbewust doen.
Daar heb ik zelf ook over nagedacht. Volgens mij is het inderdaad zo dat het veiliger is. Maar ook datgene wat ik wil en niet kan krijgen, wil ik des te meer.

En ja, niet meer willen.. klinkt wel heel makkelijk
Met citaat reageren
Oud 19-02-2008, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Daar heb ik zelf ook over nagedacht. Volgens mij is het inderdaad zo dat het veiliger is. Maar ook datgene wat ik wil en niet kan krijgen, wil ik des te meer.

En ja, niet meer willen.. klinkt wel heel makkelijk
Bij mij ging dat eigenlijk pas over tegen de tijd dat ik wél voor mijn gevoel in staat was om ook daadwerkelijk een serieuze relatie te hebben (toen ik 19 was ongeveer). Toen werd ik ook spontaan verliefd op iemand die wél beschikbaar was.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2008, 22:47
Fingon
Fingon is offline
Bindingsangst
Oud 20-02-2008, 21:15
Alex111
Alex111 is offline
Is die jongen misschien raar ofzo? Dat ie ook nog een tweede keer met je zoent terwijl hij weet dat het voor jou de eerste keer wèl wat betekende...
Volges mij vind ie het leuk om met je gevoel te spelen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 21:25
Fish!
Fish! is offline
Citaat:
Is die jongen misschien raar ofzo? Dat ie ook nog een tweede keer met je zoent terwijl hij weet dat het voor jou de eerste keer wèl wat betekende...
Volges mij vind ie het leuk om met je gevoel te spelen ofzo.
Volgens mij had ie gewoon zin om te zoenen en was jij toevallig in de buurt.
En omdat ie wist dat jij toch wel zou willen, lekker makkelijk.

Ik denk niet dat het voor hem zoveel betekent, eigenlijk.
En trust me, ook hier kom je weer overheen.
Wat je zelf al zei, je bent pas 17.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 07:05
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
Volgens mij had ie gewoon zin om te zoenen en was jij toevallig in de buurt.
En omdat ie wist dat jij toch wel zou willen, lekker makkelijk.
Oud 21-02-2008, 07:23
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ten eerste, die jongen heeft jou gewoon gezoend omdat hij waarschijnlijk zin had om te zoenen en hij wist dat jij hem toch wel terug zou zoenen. Lekker makkelijk. Hij heeft verder geen verplichtingen aan jou (want jullie hebben geen relatie, beter gezegd, hij wil geen relatie), dus kan hij je zoenen als het hem uitkomt. Kortom, het is gewoon lekker makkelijk voor hem. Als hij behoefte heeft aan aandacht dan flikflooit hij gewoon wat met jou, want hij weet dat je hem toch wel leuk vindt. De vraag is nu of jij dit wil laten gebeuren. Misschien prettig op het moment zelf, maar totaal niet zinvol op de lange termijn.

Afstand nemen is misschien wel het verstandigste Zo kom je het minst met hem in aanraking, en dus de verleiding om iets met hem te doen. Bovendien, als je niet met hem bezig bent, maak je je gedachten vrij voor een nieuw iemand!
Oud 21-02-2008, 16:25
Verwijderd
Je hoeft niet persé afstand te nemen, als je maar niet steeds doordenkt bij bepaalde dingen. Bijvoorbeeld als hij je aanraakt dat je meteen denkt dat hij iets wil ofzo..
Tenminste, dat zat mij dwars toen ik in een soortgelijke situatie zat.
Echt realistisch denken, hij wil niks met je. Lullig maar waar.

Laatst gewijzigd op 21-02-2008 om 16:27. Reden: peace
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 16:30
Klarijndemaan
Klarijndemaan is offline
Bedankt voor de reacties, 't is direct en weliswaar een beetje pijnlijk maar wel eerlijk. Ik denk (lees: weet zeker) dat het voor hem inderdaad niks betekende, maar dat wist ik al een tijdje. Alleen ja, nu anderen 't ook zeggen, is 't toch wel vervelend om te horen.
Gelukkig ben ik er iig nog wel op tijd bij hehe.

Ik kan niet afstand nemen maar ik neem wel afstand op een andere manier.
(dus niet meer op schoot zitten etc)

Toch weet ik dat ik niet verliefd op hem ben, ik zou het wel kunnen worden.

Ik weet in ieder geval nu wel dat 't makkelijker is om hem te vergeten, zodra ik het zelf tenminste wil.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 21:57
Verwijderd
een lijstje met dingen die stom aan hem zijn boven je bed hangen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 01:00
Magican
Magican is offline
Andere gasten neuken
Oud 03-03-2008, 03:11
Changshan
Changshan is offline
Zorgen dat je je door andere dudes gewaardeerd voelt, dan springt het vaak wat sneller over.
Oud 03-03-2008, 03:57
MB
MB is offline
Citaat:
Ten eerste, die jongen heeft jou gewoon gezoend omdat hij waarschijnlijk zin had om te zoenen en hij wist dat jij hem toch wel terug zou zoenen. Lekker makkelijk. Hij heeft verder geen verplichtingen aan jou (want jullie hebben geen relatie, beter gezegd, hij wil geen relatie), dus kan hij je zoenen als het hem uitkomt. Kortom, het is gewoon lekker makkelijk voor hem. Als hij behoefte heeft aan aandacht dan flikflooit hij gewoon wat met jou, want hij weet dat je hem toch wel leuk vindt. De vraag is nu of jij dit wil laten gebeuren. Misschien prettig op het moment zelf, maar totaal niet zinvol op de lange termijn.
Dat is wel een hele snelle conclusie die je daar trekt. Misschien dat je dat zou kunnen zeggen als hij al 5 keer met haar gezoend heeft, maar echt niet na 2 keertjes. Misschien betekent zoenen voor hem gewoon niet zoveel in het algemeen, maar ik vind het wel erg snel om te zeggen dat hij haar gewoon gebruikt omdat het makkelijk is voor hem...
Oud 03-03-2008, 15:46
Klarijndemaan
Klarijndemaan is offline
Citaat:
Zorgen dat je je door andere dudes gewaardeerd voelt, dan springt het vaak wat sneller over.
Ik voel me wel gewaardeerd door andere jongens hoor, er zijn daarna wel jongens geweest die ik "wel leuk vond" en andersom ook. Dus daar kon ik echt wel iets van waardering uithalen maar ze bleken na een tijdje gewoon niet m'n type. Het is denk ik meer zo dat ik niet snel verliefd word.

Maar tijd slijt wel ben ik achter.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 15:48
Klarijndemaan
Klarijndemaan is offline
Citaat:
Andere gasten neuken
trouwens Magican, kom jij wel aan je seksuele behoeften? Je komt een beetje gefrustreerd over.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 19:25
Magican
Magican is offline
Citaat:
trouwens Magican, kom jij wel aan je seksuele behoeften? Je komt een beetje gefrustreerd over.
Ik heb een leuke vriendin. En jij?
Oud 03-03-2008, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een leuke vriendin. En jij?
shit, daar moest ik om lachen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 21:20
Verwijderd
Contact verbreken.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 21:42
Lorelei
Lorelei is offline
Het is niet zo moeilijk, maar je moet het wel willen.. jij wil niet.
Reageren

Regels voor berichten