Ik heb 2 jaar HBO technische natuurkunde gedaan in Eindhoven.
Ik weet niet precies hoe het in Rijswijk is, maar in Eindhoven is een deel van de literatuurlijst in het Engels. Ook veel andere literatuur (artikelen, internet en naslagwerken) is in het Engels. Wil je stage lopen in het buitenland, dan moet je op z'n minst Engels praten. Engels is dus wel nodig (trouwens bij bijna alle HBO studies), maar als daar slecht in bent, hoeft dat natuurlijk geen reden te zijn om de opleiding niet te doen. Je moet dan wel wat moeite doen om die taalbarriére te overbruggen, anders kom je niet ver.
Wat betreft TN: "in mijn tijd in Eindhoven" was het een zware studie, zeker in vergelijking met andere HBO studies. Op dag één passeerde alle wiskunde die ik op de middelbare school had gehad de revue, dat geeft wel even de toon aan. Je maakt lange dagen en moet hard werken om bij te blijven. Aan de andere kant is het ook wel een heel interessante studie: je komt met heel veel natuurkunde (duh) in aanraking, de opleiding gaat daar echt heel breed in. In Eindhoven waren er veel boeiende stagemogelijkheden. Je kiest voor een moeilijk, maar interessant vakgebied.
Dat dan aan de hand van mijn ervaringen in Eindhoven, maar ik vermoed dat ze in Rijswijk iets vergelijkbaars hebben.