Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2008, 22:38
PixelDansje
PixelDansje is offline
Hey there,

nu ik terug ben van mijn vakantie in Engeland, wil ik eigenlijk alles zien. De Amerikanen en Australiers uit de hostels hebben gelijk, er is zo veel te zien nog in Europa!

Ik wil nog graag naar Italie, Athene, Budapest, Boekarest, Sofia, Kopenhagen, Berlijn, Wenen, Praag en eigenlijk weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen.

Wie heeft tips, is ergens geweest, weet een nog leukere stad of heeft andere op-, aanmerkingen of vragen?

Ik ben benieuwd
Oud 21-02-2008, 11:36
Verwijderd
Eigen 2 tips wat ik allebei heb gedaan of doe:
-koop van de zomer een interrail kaart en ga een maand met backpack op pad door europa en bezoek gewoon otnzettend veel steden. Heerlijk om lekker een beetje te backpacken, mensen te ontmoeten en veel te zien!
-Boek een half jaar van te voren een vliegticket naar en stad zoadt het ticket nog heel goedkoop is (zo ga ik voor 25 euro naar madrid). Doe dit gewoon als je is een keertje tijd heb en je zult zien dat je ontzettend veel ziet!
Oud 21-02-2008, 11:38
PixelDansje
PixelDansje is offline
Die interrail kaartjes vielen me qua prijs heel erg tegen, omdat het per zone gaat? Maar misschien heb ik me vergist..

Ik was gister aan het kijken voor vliegtickets in april/mei en voor 51 euro inc. vloog ik retour op florence.. Dat viel me eigenlijk heel erg mee.
Zo kan ik wel een paar steden (3 of 4) Achter elkaar doen, dan hoef je steeds een enkeltje, is dat te doen?
Oud 21-02-2008, 11:45
Vlindertje
Vlindertje is offline
In Duitsland kun je in het weekend goedkoop reizen met de stoptrein als je het Schönes Wochenende Ticket koopt. Dit ticket kost 33 euro. Nachttreinen zijn trouwens ook redelijk goedkoop als je er vroeg bij bent. In Italië is de trein waarschijnlijker goedkoper dan vliegen, aangezien de treinkaartjes daar heel goedkoop zijn.
Oud 22-02-2008, 13:52
Nighthawq
Nighthawq is offline
Barcelona is ok (en cheapass via Girona.)
Oud 24-02-2008, 12:26
TRA
TRA is offline
Aanvulling op Vlindertje: nachttreintickets naar veel Europese steden (mits door Duitsland) zijn er vooraf vanaf €29. Zo kan je voor nog geen €90 bijvoorbeeld de driehoek Amsterdam - Kopenhagen - Munchen - Amsterdam afleggen en bespaar je een paar nachten hotel/hostel. Deze kaarten zijn niet via NS te boeken maar via DB. Verder hebben de Franse spoorwegen (met name naar Parijs, Zuid-Frankrijk en Spanje) vooraf ook wel eens goede aanbiedingen. Ga in ieder geval niet (altijd) af op de prijzen die NS je geeft.

Interrail gaat trouwens niet meer in zones, maar nu per 'country'. Overigens zijn diverse (zuid-)oost-Europese landen en België niet altijd voordeliger met Interrail. Kaartjes voor de spoorwegen zijn in die landen meestal al voordeliger. Zo kon je een aantal jaar geleden in Tsjechië voor nog geen vijftien euro het hele land door reizen (van west naar oost).

Tip:
http://www.bahn.de/p/view/preise/subhome/angebote.shtml
http://www.tgv-europe.nl/nl/home/
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 25-02-2008, 20:06
Verwijderd
Edinburgh, echt een aanrader Prima te doen met EasyJet en apart een hotel boeken (wij hadden het Ibis Hotel, midden in de stad). Mooie stad, veel hoogteverschil maar het is er zó mooi.
Advertentie

Regels voor berichten